Vs: Päivän :-( Eihän sillä ole mitään arvoa, että olen suunnitellut yli sata erilaista polkupyörämallia, ja toistakymmentä mopoa. Alkuaikoina vuodesta 1977 yhdeksänkymmentä luvun puoleen väliin suunnittelin kaiken rungoista, komponettivalinnoista, väreistä ja jopa koristeluista lähtien, sitten eräs henkilö oli sitä mieltä, että meidän pitäisi hyödyntää kunnon design toimistoja, helkkari siitä lähti kustannuskurimus josta ei koskaan saatu panostettuja rahoja takaisin. Oikeasti, kaikki ne pyörät ja mopot on YKSIN minun suunnittelemia, ei minkään ryhmän kuten usein kuvitellaan, Helkaman tuotekehitysosasto on koostunut suurimman osan aikaa minusta ja kaverista joka fyysisesti tekee protot. Ompa todella hieno tunne olla ollut tarpeellinen. En tarvitse myötätuntoa, mutta nyt on pakko purkautua, sorry.
Vs: Päivän :-( Samoin täältä myötätunnot. Paljonpa säästi työnantaja. Totaalisen turha juttu. Mutta kannattaa ajatella että yleensä tuollaiset asiat ovat yksittäisten (vaikutusvaltaisten) mulkvistien aikaansaannosta eikä niinkään koko yrityksen. Varmasti moni arvostaa panostasi minkä olet vuosien varrella antanut. Vaan eipä tuolla tietenkään lopputulokseen ole vaikutusta.
Vs: Päivän :-( Sympatiat myös täältä. Työnantajan menettely oli törkeää, mutta älä masennu, äläkä mieti mitä hankolaiset tuumivat. Ansaitset edelleen heidän kunnioituksensa ja jos et sitä saa, he eivät ansaitse sinua. Kuningas-kulkuri ja Jopo ovat taatusti kaksi parasta tuotetta mitä Helkamalta on tullut ja näiden mallien avulla ne ovat keikkuneet myyntitilastoissa nämä viime vuodet. EDIT: Korjasin kiroitusvirheen...
Vs: Päivän :-( Kiitti kaverit, oikeasti kyse ei varmaan olekaan omistajan mielipiteestä, vaan esimieheni ratkaisusta joka vaikuttaa mitä ilmeisimmin "ojennukselta" tai jos sanon suoraan "kostolta". Mutta niin tai näin, uskon vakaasti, että jatko tuotekehityksen osalta on melkoisen saamatonta, eli sitä ei käytännössä ole, ja siksi uskonkin, että jos ja kun jopon suosio jossain vaiheessa loppuu, loppuu myös Helkaman Hangon tehtaan tuotanto. Mutta jääköön ajan kuluessa nähtäväksi, toivon oikeasti, että olen väärässä. Kotimainen tuotanto on minulle tärkeä asia nyt ja tulevaisuudessa.
Vs: Päivän :-( Selkeää kostoa jostakin. Joku ei ole sun kaveri.... Isolta firmalta ala-arvoista menettelyä. No, pääsetpä kuvaamaan täysillä.
Vs: Päivän :-( Ikävän tuntuinen tempaus, sympatiat sinne. Kotimaiset polkupyörät taitaakin ollakin niitä harvoja asioita, joista vielä kehtaa ylpeillä?
Vs: Päivän :-( Päivä pilalla, nytkö Canonkin sortuu, VOI YÄK! http://www.canonrumors.com/2013/11/canon-eos-sl1x7-in-white-pictures/ Kameran ja puhelimen pitää olla <SIZE size="4"]MUSTA</SIZE>
Vs: Päivän :-( Noissa työpaikan menetyksissä katoaa myös osa itsetunnosta ja identiteetistä. Ehkä hieman lohduttaa se että leimautumista ei juurikaan tapahdu, koska irtisanomiset ovat valitettavaa arkipäivää ja Hangonkin työttömyysaste on varsin korkea. Ilmeisesti et onneksi putoa taloudelliseen ahdinkoon vaan työttömyyskorvausjakso kannattelee eläkkeelle asti. Onko irtisanomisajalla työvelvoite? Ei muuta kun jaksamista täältäkin - identiteetin parsiminen ottaa aikaa mutta lopulta huomannet että yhden aikakauden loppuminen aloittaa aina jotakin uutta, mihin ei olisi muutoin tullut lähdettyä. jk!
Vs: Päivän :-( Tulli heräsi http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/64985-tallinnan-laivojen-viinaralliin-jai-aukko-tulli-pohtii-kieltoa-turistibusseille#comments
Vs: Päivän :-( Ei tule edes sitä kädenpuristusta, ainoa mitä tulee, on että revitään selkänahasta kaikki irti, eli mulla ei ole vielä edes viimeinen työpäivä 100% tiedossa, se riippuu siitä kuinka pitkään asiakkaalta saadaan nyhdettyä rahaa, sitten kun he eivät enää tarvitse, ei minuakaan tarvita. Mitä piemmin sitä parempi olis minun kohdalla. Pääsis vaikka rakentelemaan kameroita tai jotain.
Vs: Päivän :-( Jep, jos jokin liittyy alkoholiin, niin sen pitää olla hankalaa jos tulli saa asiasta päättää ja vaikkei saisikaan, niin se haluaa tehdä siitä hankalaa ;D On se hyvä että meillä on näitä valveutuneita kansalaisia, jotka ovat heti kertomassa, että hei toi ei voi olla sallittua ja ne saa vielä ostaa alkoholia.
Vs: Päivän :-( Luin joskus 90-luvun laman jalkoihin jääneestä yrittäjästä, joka kertoi että velkojat tulivat esittämään uhkauksensa aina suurten pyhien edellä. Tällaiselta henkiseltä sadismilta tämäkin juuri joulun alla saamasi tieto vaikuttaa.
Vs: Päivän :-( Ihan normaalia käytäntöä, jos on lopputilejä tai lomautuksia tiedossa, ne ajoitetaan joulun tai kesälomakauden alle. Tässä nyt korostuu vielä tämä, että vajaa vuosi olisi eläkkeelle jäämiseen, joku ei todellakaan pidä Markusta? Olen joka tapauksessa pahoillani Markun puolesta.
Vs: Päivän :-( Ilmeisesti ongelma on maamme alkoholikauppiaalla, jonka tulovirrasta pieni sivupuro laivataan naapurimaahan. Kun veroparatiiseihin miljoonia siirteleville liikemiehille ei kummiskaan mahda mitään, eikä oikein taida olla tarkoituskaan, niin tekeepähän porukka jotain joutessaan - kiusaa nyt edes saunakaljoja kantavia eläkeläisiä...