/ Rekisteröidy

Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

  1. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Päivän :-(

    Ymmärsit kai kuitenkin, että nyt oli kyse Briteistä hankitusta käytetystä rojusta joka ei ole Brittifirman myymää kiinalaista rojua.
     
  2. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 453
    563
    113
    Vs: Päivän :-(

    Jaa, ymmärsitköhän sinä nyt, mitä minä tarkoitin? Kun me tilaamme kaukomailta vaikkapa loittorenkaan 7,90 euroa kotiin kannettuna, niin loittorengas kaikkine matkoineen maksaa tuon verran Suomen Postin postiluukkuun toimittamana. Melkoinen mysteeri vai mitä? Kun ajattelee mitä itse loitto maksaa, mitä sen lähettäminen  Suomeen maksaa ja mitä sen jakelu Suomessa maksaa. Vaikka se loitto ei maksaisi mitään, niin sen kuskaaminen tänne kotiovelle on jo kalliimpaa kuin 7,90e eli vastapainoksi ilmaiselle jakelulle Suomessa, me maksamme lähtevistä paketeista tuplahinnan.
     
  3. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 208
    3 521
    113
    Vs: Päivän :-(

    Käänteistä logiikkaa - emme maksa Suomessa tapahtuvasta kuskaamisesta, mutta  Itella laskuttaa Englannin postin duunista siellä.

    Tostakohan se Itellan tolkuton hitaus johtuu.  Katselin Briteistä tulleen paketin kulkua - tuli päivässä Vantaalle, mutta sitten meni neljä päivää 50 km loppumatkaan.
     
  4. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    749
    113
    Vs: Päivän :-(

    "palautan vermeet Britteihin, max 2kg=25€ ja maks 5kg=32€."

    Tarkista hinta myös kirjatussa kirjeessä lähettämiselle.  Siihen pätee maksikirjeen maksimimitat. Painorajoja en muista ulkoa.
     
  5. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 453
    563
    113
    Vs: Päivän :-(

    Taitaa olla vaihtotase vähän klänässä johtuen Suomen nettikauppaystävällisistä linjauksista. Liikenne saarille päin on siis pelkkiä palautuksia ja takuuhuoltoja, mutta ei juurikaan myytävää.
     
  6. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Päivän :-(

    En haluaisi kiistellä siitä, kuka minkin maan postikulut maksaa, mutta kunhan sanon, USA on ainoa maa jonka postikulut on isommat kuin Suomen, miksiköhän.
    Mutta asiaan, sain tänään tuon Brittikaverin viestin:

    Dear Markku

    I totally trust you don't worry about that - I can tell you are honest
    I want you to feel confident I will sort this matter out
    Keep everything I sent you
    I will try and source a lens as per your request requirements
    Thank you for being flexible about the time frame - it is appreciated
    I am very sorry about the hassle and inconvenience caused
    Many thanks for your patience

    Kindest regards
    Andrew

    Jos tuohon nyt voi lainkaan luottaa, niin eiköhän tämä tästä lutviudu.

    Tosin löysin jo netistä juuri kyseiseen objektiivin korjausohjeen, ei sellaiseen ongelmaan mikä tuota vaivaa, mutta purku/kokoamisohje himmenninlehtien puhdistamiseen.
     
  7. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 276
    47
    48
    Vs: Päivän :-(

    Muista ottaa huomioon että eBay ja Paypal reklamaatioilla on ajallinen takaraja. Elikä jos tuo myyjä ei kyseisen ajan sisällä toimita sinulle korvaavaa tuotetta, menetät mahdollisuuden saada rahasi takaisin. Ehkä olen itse turhan kyyninen mutta tuo viesti vähän viittaa ajan kanssa pelaamiseen. Mahdollisesti.
     
  8. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: Päivän :-(

    Jep. Itse reklamoin ebayssa ennen kiitoksia ja aika nopeasti myyjä joutui reagoimaan, sillä koko paypal -tili jäädytettiin kunnes homma oli mielestäni ok.
     
  9. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Päivän :-(

    Olette oikeassa, mutta ennen kuin ns normaali case aika loppuu, minun pitää aloittaa case jossa moitin toimittajan toimintaa.
    Nyt en haluaisi vielä haastaa riitaa, ennen kuin alkuperäisen tapahtuman aika menee umpeen.
     
  10. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: Päivän :-(

    Mä itseasiassa aloitin casen vahingossa, kun piti vaan muka lähettää myyjälle viestiä :) Kävi se niinkin. Hermoili vähän, että olisin laittanut spostia. No mitäpä ei tarkistanut tavaraa ja myi toimivana.
     
  11. pj.haaja

    pj.haaja Well-Known Member

    1 936
    46
    48
    Vs: Päivän :-(

    Mä en enää edes tiedä mistä voi lähettää myyjälle viestiä kaupan jälkeen avaamatta "casea". Olen yrittänyt eri linkkien kautta, mutta aina tulee "open case".
    Mikä myös ketuttaa on se ettei myyjän nimi ja yhteystiedot enää näy. Pari kertaa joutunut menemään Tullipostiin kolmen eri tilausvahvistuksen kanssa, et "mikäköhän se näistä nyt oli", kun Itellan lähettämässä lapussakaan ei enää lue alkuperäistä lähetystunnusta vaan se Itellan lätkäisemä uusi.
     
  12. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    749
    113
    Vs: Päivän :-(

    Muistan että olen lähettänyt viestiä myydyn kohteen sivulta kohdasta ask a question tai contact seller tms.  Tosin sitä nyt en muista olenko tehnyt niin palautteen antamisen jälkeen, mutta uskoisin onnistuvan. Toinen tapa on usein myös mahdollinen kun on ottanut vaihtanut jo viestejä aiemmin ja sitten jatkaa sähköpostin kautta, jossa yleensä vaihtoehtona vastaamiseen ebay messagen tai suoraan sähköpostiin vastaamalla.  (Tosin molemmat kulkee ebayn kautta eikä liitteitä voi liittää.) 

    Enää?  Silloin kun ebay-robotti onnittelee sinua kaupoista sähköpostiin, siinä viestissä muistaakseni on myyjän tiedot.
     
  13. pj.haaja

    pj.haaja Well-Known Member

    1 936
    46
    48
    Vs: Päivän :-(

    Noita olen molempia kokeillut ja aina tulee "Open case" nykyään ja jotain kolmattakin tapaa tai eri kautta. Voi olla etten vaan osaa joka on myöskin mahdollista. Nämä tapaukset on olleet aina ennen kuin olen antanut palautetta, koska palautetta annan vasta kun tavara on saapunut ja olen todennut sen toimivaksi. Viestejä en juurikaan etukäteen vaihtele tai kysele, kun ei ole ollut tarvetta.

    Kyllä kuvia olen pystynyt liittämään.

    Ei näy ainakaan mulle tulevissa Tilausvahvistus maileissa. Jos nyt en ihan väärin muista, niin ennen on ollut. Muisti voi tosin tehdä nyt tepposet mulle.
     
  14. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    749
    113
    Vs: Päivän :-(

    Toimii kokonaan toisella tapaa täälläpäin.

    Liitteitä jos laittaa niin tulee bumerangina takaisin.  Eri asia tietenkin jos on saanut suoran osoitteen ja käyttää sitä.  Muutenhan se menee ebayn kautta.  Tätä en ole kokeillut muutamiin kuukausiin, jos onkin muuttunut.

    Onnitteluviestissä näkyy  Seller information. Nimi ja osoite muunmuassa.  Tarkistin asian muutamista ostoista tältä syksyltä.

    Viestit ainakin näyttävät onnistuvan palautteen antamisen jälkeenkin aivan kuten äsken kerroin. Tarkistin tämänkin noin pitkälle kuin kuvista näkyy. (Lähdin liikkeelle My ebaysta enkä avannutkaan sitä myyntisivua. Kohdasta More actions löytyi valikko josta valitsin Contact seller.)  En kuitenkaan lähettänyt viestiä, joten satavarma en voi olla.
     

    Liitetyt tiedostot:

  15. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    749
    113
    Vs: Päivän :-(

    ^ More Actions valikossa näkyy olevan myös Resolve a problem.  Ehkä se menee Open Case osastolle? En kokeillut.

    Viestin yhteydessä näkyy olevan kuvan liittäminenkin.  Ehkä sitä ei ollut ennen, mikä voisi viitata myös siihen että nykyään ebayn kautta saa liitteitä kulkemaan.
     
  16. pj.haaja

    pj.haaja Well-Known Member

    1 936
    46
    48
    Vs: Päivän :-(

    Mulla tulee tuon kolmannen kuvan kohdalla tällainen. Se hyppää suoraan "Resolution center":n ja tuon jos täyttää ja lähettää, niin se on sitten "Open case".
     

    Liitetyt tiedostot:

  17. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Päivän :-(

    Olen kokenut nuo samat ongelmat jotka kaiken lisäksi vaihtuvat joskus siten, että pyydetäänkin ottamaan yhteyttä UK:n ebay osastoon tai niin kuin mirrored'illa saksan osastoon asian selvittämiseksi.
    Yksi harmillinen juttu on myös se, ettei lähettäjän nikiä näy paketissa missään, jos siis olen ostanut kaksi samanlaista vempainta, mutta hieman eri aikaan ja eri toimittajalta, niin en saatuani ekan tiedä kuka sen on toimittanut, anna siinä sitten kiitoksia myyjälle kun ei edes tiedä kuka se on.
     
  18. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Päivän :-(

    Minun tapauksessa olen ollut yhteydessä ebayn kautta myyjään, ja vasta tänään avasin casen, jotta en menettäisi mahista valittaa "virallisesti".
    Aikaa myyjän toimia on 01.12 asti, joten voi olla hankalaa löytää vastaavaa objektiivia hyväkuntoisena niin nopeasti.
    Onko kukaan saanut ebaytä pidentämään "tapaus aikaa"?
     
  19. campv

    campv Ylläpidon jäsen

    2 309
    110
    63
    Vs: Päivän :-(

    Läppäri ei mene enää nukkumaan Mavericks-päivityksen (os x 10.9) jälkeen. Tuntuu olevan ihan yleinen bugi, toivottavasti tulee korjaus pian.
     
  20. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 276
    47
    48
    Vs: Päivän :-(

    ra.ma.vit.