Vs: Päivän :-( Ymmärsit kai kuitenkin, että nyt oli kyse Briteistä hankitusta käytetystä rojusta joka ei ole Brittifirman myymää kiinalaista rojua.
Vs: Päivän :-( Jaa, ymmärsitköhän sinä nyt, mitä minä tarkoitin? Kun me tilaamme kaukomailta vaikkapa loittorenkaan 7,90 euroa kotiin kannettuna, niin loittorengas kaikkine matkoineen maksaa tuon verran Suomen Postin postiluukkuun toimittamana. Melkoinen mysteeri vai mitä? Kun ajattelee mitä itse loitto maksaa, mitä sen lähettäminen Suomeen maksaa ja mitä sen jakelu Suomessa maksaa. Vaikka se loitto ei maksaisi mitään, niin sen kuskaaminen tänne kotiovelle on jo kalliimpaa kuin 7,90e eli vastapainoksi ilmaiselle jakelulle Suomessa, me maksamme lähtevistä paketeista tuplahinnan.
Vs: Päivän :-( Käänteistä logiikkaa - emme maksa Suomessa tapahtuvasta kuskaamisesta, mutta Itella laskuttaa Englannin postin duunista siellä. Tostakohan se Itellan tolkuton hitaus johtuu. Katselin Briteistä tulleen paketin kulkua - tuli päivässä Vantaalle, mutta sitten meni neljä päivää 50 km loppumatkaan.
Vs: Päivän :-( "palautan vermeet Britteihin, max 2kg=25€ ja maks 5kg=32€." Tarkista hinta myös kirjatussa kirjeessä lähettämiselle. Siihen pätee maksikirjeen maksimimitat. Painorajoja en muista ulkoa.
Vs: Päivän :-( Taitaa olla vaihtotase vähän klänässä johtuen Suomen nettikauppaystävällisistä linjauksista. Liikenne saarille päin on siis pelkkiä palautuksia ja takuuhuoltoja, mutta ei juurikaan myytävää.
Vs: Päivän :-( En haluaisi kiistellä siitä, kuka minkin maan postikulut maksaa, mutta kunhan sanon, USA on ainoa maa jonka postikulut on isommat kuin Suomen, miksiköhän. Mutta asiaan, sain tänään tuon Brittikaverin viestin: Dear Markku I totally trust you don't worry about that - I can tell you are honest I want you to feel confident I will sort this matter out Keep everything I sent you I will try and source a lens as per your request requirements Thank you for being flexible about the time frame - it is appreciated I am very sorry about the hassle and inconvenience caused Many thanks for your patience Kindest regards Andrew Jos tuohon nyt voi lainkaan luottaa, niin eiköhän tämä tästä lutviudu. Tosin löysin jo netistä juuri kyseiseen objektiivin korjausohjeen, ei sellaiseen ongelmaan mikä tuota vaivaa, mutta purku/kokoamisohje himmenninlehtien puhdistamiseen.
Vs: Päivän :-( Muista ottaa huomioon että eBay ja Paypal reklamaatioilla on ajallinen takaraja. Elikä jos tuo myyjä ei kyseisen ajan sisällä toimita sinulle korvaavaa tuotetta, menetät mahdollisuuden saada rahasi takaisin. Ehkä olen itse turhan kyyninen mutta tuo viesti vähän viittaa ajan kanssa pelaamiseen. Mahdollisesti.
Vs: Päivän :-( Jep. Itse reklamoin ebayssa ennen kiitoksia ja aika nopeasti myyjä joutui reagoimaan, sillä koko paypal -tili jäädytettiin kunnes homma oli mielestäni ok.
Vs: Päivän :-( Olette oikeassa, mutta ennen kuin ns normaali case aika loppuu, minun pitää aloittaa case jossa moitin toimittajan toimintaa. Nyt en haluaisi vielä haastaa riitaa, ennen kuin alkuperäisen tapahtuman aika menee umpeen.
Vs: Päivän :-( Mä itseasiassa aloitin casen vahingossa, kun piti vaan muka lähettää myyjälle viestiä Kävi se niinkin. Hermoili vähän, että olisin laittanut spostia. No mitäpä ei tarkistanut tavaraa ja myi toimivana.
Vs: Päivän :-( Mä en enää edes tiedä mistä voi lähettää myyjälle viestiä kaupan jälkeen avaamatta "casea". Olen yrittänyt eri linkkien kautta, mutta aina tulee "open case". Mikä myös ketuttaa on se ettei myyjän nimi ja yhteystiedot enää näy. Pari kertaa joutunut menemään Tullipostiin kolmen eri tilausvahvistuksen kanssa, et "mikäköhän se näistä nyt oli", kun Itellan lähettämässä lapussakaan ei enää lue alkuperäistä lähetystunnusta vaan se Itellan lätkäisemä uusi.
Vs: Päivän :-( Muistan että olen lähettänyt viestiä myydyn kohteen sivulta kohdasta ask a question tai contact seller tms. Tosin sitä nyt en muista olenko tehnyt niin palautteen antamisen jälkeen, mutta uskoisin onnistuvan. Toinen tapa on usein myös mahdollinen kun on ottanut vaihtanut jo viestejä aiemmin ja sitten jatkaa sähköpostin kautta, jossa yleensä vaihtoehtona vastaamiseen ebay messagen tai suoraan sähköpostiin vastaamalla. (Tosin molemmat kulkee ebayn kautta eikä liitteitä voi liittää.) Enää? Silloin kun ebay-robotti onnittelee sinua kaupoista sähköpostiin, siinä viestissä muistaakseni on myyjän tiedot.
Vs: Päivän :-( Noita olen molempia kokeillut ja aina tulee "Open case" nykyään ja jotain kolmattakin tapaa tai eri kautta. Voi olla etten vaan osaa joka on myöskin mahdollista. Nämä tapaukset on olleet aina ennen kuin olen antanut palautetta, koska palautetta annan vasta kun tavara on saapunut ja olen todennut sen toimivaksi. Viestejä en juurikaan etukäteen vaihtele tai kysele, kun ei ole ollut tarvetta. Kyllä kuvia olen pystynyt liittämään. Ei näy ainakaan mulle tulevissa Tilausvahvistus maileissa. Jos nyt en ihan väärin muista, niin ennen on ollut. Muisti voi tosin tehdä nyt tepposet mulle.
Vs: Päivän :-( Toimii kokonaan toisella tapaa täälläpäin. Liitteitä jos laittaa niin tulee bumerangina takaisin. Eri asia tietenkin jos on saanut suoran osoitteen ja käyttää sitä. Muutenhan se menee ebayn kautta. Tätä en ole kokeillut muutamiin kuukausiin, jos onkin muuttunut. Onnitteluviestissä näkyy Seller information. Nimi ja osoite muunmuassa. Tarkistin asian muutamista ostoista tältä syksyltä. Viestit ainakin näyttävät onnistuvan palautteen antamisen jälkeenkin aivan kuten äsken kerroin. Tarkistin tämänkin noin pitkälle kuin kuvista näkyy. (Lähdin liikkeelle My ebaysta enkä avannutkaan sitä myyntisivua. Kohdasta More actions löytyi valikko josta valitsin Contact seller.) En kuitenkaan lähettänyt viestiä, joten satavarma en voi olla.
Vs: Päivän :-( ^ More Actions valikossa näkyy olevan myös Resolve a problem. Ehkä se menee Open Case osastolle? En kokeillut. Viestin yhteydessä näkyy olevan kuvan liittäminenkin. Ehkä sitä ei ollut ennen, mikä voisi viitata myös siihen että nykyään ebayn kautta saa liitteitä kulkemaan.
Vs: Päivän :-( Mulla tulee tuon kolmannen kuvan kohdalla tällainen. Se hyppää suoraan "Resolution center":n ja tuon jos täyttää ja lähettää, niin se on sitten "Open case".
Vs: Päivän :-( Olen kokenut nuo samat ongelmat jotka kaiken lisäksi vaihtuvat joskus siten, että pyydetäänkin ottamaan yhteyttä UK:n ebay osastoon tai niin kuin mirrored'illa saksan osastoon asian selvittämiseksi. Yksi harmillinen juttu on myös se, ettei lähettäjän nikiä näy paketissa missään, jos siis olen ostanut kaksi samanlaista vempainta, mutta hieman eri aikaan ja eri toimittajalta, niin en saatuani ekan tiedä kuka sen on toimittanut, anna siinä sitten kiitoksia myyjälle kun ei edes tiedä kuka se on.
Vs: Päivän :-( Minun tapauksessa olen ollut yhteydessä ebayn kautta myyjään, ja vasta tänään avasin casen, jotta en menettäisi mahista valittaa "virallisesti". Aikaa myyjän toimia on 01.12 asti, joten voi olla hankalaa löytää vastaavaa objektiivia hyväkuntoisena niin nopeasti. Onko kukaan saanut ebaytä pidentämään "tapaus aikaa"?
Vs: Päivän :-( Läppäri ei mene enää nukkumaan Mavericks-päivityksen (os x 10.9) jälkeen. Tuntuu olevan ihan yleinen bugi, toivottavasti tulee korjaus pian.