Vs: Päivän :-( Tästä on ylinopeusjutusta on ollut vastakin puhetta tällä palstalla. Lait, säännöt ja asetukset on tehty kaaoksen välttämiseksi. Nopeusrajoituksia noudattamalla ei peltipoliisi välähdä. TJukka
Vs: Päivän :-( Minkä ikäisiä/kokoisia lapsia? Minne viet jos talo paloi, onko uutta osoitetta? Kesällä pidettiin kirpparia ja loput taisi mennä vaatekeräykseen, mutta ainahan noita tulee lisää.
Vs: Päivän :-( Osittain eri mieltä. Liikenteen nopeutta säätelemällä, säädellään myös läpimenoaikoja. Pudottamalla tarpeettoman turvallisuushakuisesti nopeuksia esimerkiksi syötöissä, luodaan myös keinotekoisia ruuhkia joista kasvaa uusia ongelmia.
Vs: Päivän :-( Osittain näin, ja missä menee se tämän säädön optimaaliasetus? Ei yhtään, kolme, 5? yliajettua lasta/50km/vuosi? Kuolema on kompromisseja ;-)
Vs: Päivän :-( Lasten yli ajellaan isolla työsuhdebemarilla ja useimmiten jurripäissä. Se ei taas juurikaan liity näihin peruslogistisiin ongelmiin, muuta kuin siten, että turhalla estämisellä ja hankaloittamisella kerätään V-energiaa.
Vs: Päivän :-( Mää olen myös sitä mieltä että aina nopeuksien lasku ei ole oikea ratkaisu: Joillakin tieosuuksilla esim nopeusrajoitukset muuttuvat niin nopeaan ettei lopulta muista mikä milloinkin on käytössä; lisäksi jos liian hyvällä tieosuudella on liian pieni rajoitus ohitukset lisääntyvät ja V-käyrä nousee....yms.
Vs: Päivän :-( Nopeuden lasku harmitaa vain jos joutuu tosiaan laskemaan nopeutta, ja sehän tulee vauhtisokeudesta, eikä läpimenoajasta. On ihan sama ajetaanko joku osuus 80km/h vai 100km/h ei mitään eroa läpimenoajassa, mutta kun tullaan rajoituksen alueelle, ei haluaisi laskea nopeuttaan... ja joka tapauksessa v-käyrä harvoin nouse jos aiheuttaa muille hankaluuksia, van siitä että mut aiheutavat nitä itselle. Eli ratin takana ei useinkaan katso kokonaisuutta, vaikka tietsikalla siltä voi tuntuakin ;-)
Vs: Päivän :-( Ratin takana Helsingissä ymmärtää välittömästi, että joku liikennesuunnitteluvirastossa haluaa lyödä kapuloita rattaisiin liikenteen sujuvuuden kannalta. Vastaavasti saksalaisella autobahnilla ratin takana tulee päällimmäisenä mieleen, että näin sen pitäisikin sujua, kun kilometritolpat saaavat aikaan samankaltaisen visuaalisen kokemuksen kuin risuaidat kotona Suomessa.
Vs: Päivän :-( Kaahareille ei minulta paljoa sympatiaa heru, mutta ei liikenteen tahalliselle tukkimisellekaan. Tänään työkavareiden kanssa nauroimme, ajaessamme Varissuolta Turkuun lounalle, että on liikennevalot epäkunnossa. Nopeusrajoituksen mukaan ajaen olimme vihreässä allossa, useammat valot peräkkäin. Pitänee raportoida kaupungin liikennesuunnitteluun, että saadaan moinen epäkohta korjattua, ja punainen aalto taas toimintaan
Vs: Päivän :-( Vähällä oon selvinny vaikka tulee se 35 000- 40 000 km joka vuosi ajeltua. 2 tolppasakkoa ja nekin samasta Möysänristeyksen tolpasta Lahdessa. Kuudenkybän rajoitus ja molemmilla kerroilla tuli se pienempi alle 100e pikavoitto...
Vs: Päivän :-( Miten sen ottaa, itse olen vain Saksassa ollut moottoritiellä ruuhkassa paikoillani. Mutta Helsingissä yritetäänkin vaikeuttaa autolla liikkumista keskustassa -jos se on uutinen, niin sitten on. En tosin vertaisi Helsingin keskustaa autobahniin, edes ruuhkien osalta.
Vs: Päivän :-( Joo mutta mikä toi kuva on, kuka tehnyt ja missä on tietoa jostain lakiin pohjaavasta päätöksestä? Kuvan on kai tehnyt joku oikeudet Muumeihin omaava? ???
Vs: Päivän :-( Joku työryhmä ajaa K-18 merkintää kaikille elokuville jne missä esiintyy tupakkatuotteita. Oli Muumit ja Muumipapan piippu otettu esimerkiksi...
Vs: Päivän :-( Fuck, meni ristiin vastaukset. Eihän siinä sitten mitään. Ei tule menemään läpi, vaikka Kimo ilmeisesti niin manaa tuttuun PS tapaansa. Sen sijaan tuosta kuvan käytöstä tullee seurauksia.