Vs: Päivän :-( Samaa tässä pähkäilen. Voisiko tuosta paineilmapullosta tulla töhnää sudille? Pullo on ollut pystyssä puoli vuotta koskemattomana. En ravistellut, enkä kallistellut. Tuo sutihan "aktivoidaan" paineilmalla, paitsi Arctic Butterfly, jota minulla ei ole. Vai olisiko sitä kuuluisaa öljyä/töhnää/tahnaa, josta D600 oli kuuluisa. Ensimmäinen kerta, kun aloin puhdistamaan tämän kameran kennoa. Kapa
Vs: Päivän :-( Kivijalkaliikkeesämme on tämän tästä kennon puhdistuspäiviä. Kaks kertaa olen njiissä käynnyt. Se neljäkypää ei ole paha hinta. Mun hermot ei kestäis tota töhrimistä.
Vs: Päivän :-( Kerran samaisella puhdistuspäivänä kävin ja kotiin päästyäni pidin saman yksityisen kertauspäivän , moskaa oli niin paljon kennolla että oli pakko putsata ennenkö kuvas mitään. Seuraavan kerran toki sain ilmaiseksi.
Vs: Päivän :-( Mulla oli D800n kanssa ihan sama juttu ensimmäistä kertaa putsatessa. Pienet öljypisarat vain levisivät raidoiksi lastalla rapatessa ja vasta kolmannella pyyhkäisyllä tuli puhdasta.
Vs: Päivän :-( Käykö D800:n kennolle Eclipsen E2 liemi? sitä on vielä tuossa puoli pullollista dellisten runkojen jäljiltä, joita puhdistelin kyllä oikein hyvällä menestyksellä.
Vs: Päivän :-( Nyt on Eclipsellä pyyhitty 10 kertaa. Jättää epätasaisen kalvon, joka näkyy kuvassa. Puhalsin sitten Giottos:n pumpulla ja pisteet lisääntyivät. Ajattelin ensin vetäistä ne pois pienellä Visible Dustin korkkaamattomalla harjalla ennen uutta rumbaa Eclipsellä. Ja taas levisi möhjää. Nyt menee Giottos roskikseen ja yritetään saada nuo pois. Näyttäisi Giottos-pumppu olevan syypää. Kapa
Vs: Päivän :-( Iha hyvä työtä jos muutamalla pyyhkäisyllä homma onnaa. Itsellä pläästimisiä on aina enemminkin kolmekymmentä.
Vs: Päivän :-( Viimeksi oon joutunut itse aineilla putsailemaan omaa Nikon D 100:ta, siitä on jo aikalailla aikaa vierähtänyt.
Vs: Päivän :-( Joo, tuo on halpa hinta, itsekkin 2 kertaa putsauttanut sielä(fotoforma), kenno, etsin, peili ja kamerassa ollut objektiivi putsattiin, hintaa tuo 40e niin ei itse tuohonhintaan ala syhräämään
Vs: Päivän :-( Meillä ei tuollaista kivijalkaliikettä ole, enkä viitsi lähettää JASiin lojumaan. Nyt on Eclipsellä sudittu noin parikymmentä kertaa ja näyttäisi töhnät päällisin puolin poistuneen. Jäi pulloon vielä muutamia tippoja. Kapa
Vs: Päivän :-( Araxista tuli arvio tilaukseni hinnasta: 1200$. Hmm. Olisikohan se jupiter 250mm tai custom nahat niin tärkiää...
Vs: Päivän :-( Astianpesukone ei ota vettä! Magneettiventtiili ilmeisesti rikki. Tuo nyt on elämän pieniä yllätyksiä joita ilman ei huomaisi elävänsä mutta =( n tästä tekee se, että INHOOOOOOON tiskaamista käsin kotona!. Kaikki muut paikat käy mutta kotiin ei laitettu edes kahta allasta, eikä kuivauskaappia lainkaan. ... no niin eiku härkää sarvista ja töihin. Mää tuun tarvitsemaan suklaakakkua!
Vs: Päivän :-( Jos kone käy ja vaikuttaisi tyhjentävän sitä veden ottamisen sijaan, niin koneen alla oleva sokeripalan kokoinen vaahtomuovikappale on kastunut, painunut kasaan ja samalla laukaissut releen. Tällöin kone luulee veden vuotavan yli ja alkaa pumppaamaan sitä tyhjäksi. Kun sen palan vaihtaa kuohkeana kuivattuun palaan, niin kone saattaa toimia normaalisti. Edellyttäen, ettei sitä ylivuotoa todellisuudessa ole. Joten em. tempun jälkeen on syytä seurata koneen alla tapahtumia uudelleen käynnistyksen yhteydessä. Näin on meidän koneelle käynyt molempien muuttojen yhteydessä, kun konetta on kallisteltu siirtelyn aikana.
Vs: Päivän :-( Meidän perheessä koettiin tuo sama asia reilu kuukausi sitten, siinä meni sitten toista viikkoa käsin. Ei ollut halpa kone mutta tyyppivika ainaskin netin mukaan, onneksi oli kiltti vakuutustäti ja antoi rahana vaikka piti mennä korjaukseen. Rouva oli myös aikoinaan ottanut sen IKEA:n HEI korttiin jonkin vakuutuksen joka korvaa omavastuut, maksaa 6€/kk:ssa ja sitä kautta saa myös sen 150€ takaisin. Mutta olihan se mukavaa hinkata viisi henkisen perheen tiskejä kanssa yhdessä tiskialtaassa, onneksi kun pari vuotta sitten uusittiin koko keittiö niin haluttiin yksi mutta iso allas ja astiakaappi.
Vs: Päivän :-( Meidän 18 vuotias Siemens astianpesukone menee pikapuoliin vaihtoon, ohjelmavalintanuppi minkä pitäis pyöriä pesun edistymisen mukaan tarvitsee ainavain enemmän käsin avustamista. Myös vähän uudempi samanmerkkinen pyykinpesukone pääsee samalle roskalavalle kun rummun laakerit on sököt, sitä ei kuulemma kannata korjata.
Vs: Päivän :-( Haet uudet laakerit Vuorenmaalta ja vaihdat ite. Silloin sen korjaus kannattaa muuten ei.
Vs: Päivän :-( Juu-entiedä....on kuulemma hieman kinkkinen rakenne tuonmallisessa koneessa. Sen takia korjaaminen tulee kalliiksi. On vähän liikaa muutakin tekemistä, justiin nyt.
Vs: Päivän :-( Meillä pyykinpesukoneessa, ikä noin 30v, täytyy käsin avustaa eteenpäin pesua. Toisaalta se on myös hyvä, koska sitten voi pyykit antaa pyöriä myös pidempään jos on esimerkiksi kone enempi täynnä.