Vs: Päivän :-( Tuota on koitettu ja omalla kohdalla on toiminut. Kun laittaa siis lo sarjan ja jättää laukasimen pohjaan muutamaksi laukauksesksi, niin ei tule ainakaan laukauksen aiheuttamaan tärähdystä. Ja toden totta ensimäinen voi olla tärähtänyt, seuraava mutta parempi. No, ainakin uusimmat nikonit kestää iso sen verran että sen kuvan saa yhdellä niin pimeässä kuin vain näkee tarkentaa.
Vs: Päivän :-( Ihmiset saa tietysti kuvat ihan just sillä millä haluaa. Jos valokuvaaminen keksittäsiin nyt ja digi olisi se ensimäinen formaatti niin olen aika varma että filmiä ei ikinä tultaisi keksimään;-) Kameroiden hipelöiminen ja filmi puuha on ihan oma harrastuksensa, eikä sillä ole kauheasti tekemistä valokuvaamisen kanssa, siis kun harastetaan hienon näköisiä tai luovia valokuvia.
Vs: Päivän :-( Siis nyt kun (lähes) joka pojalla on digi, niin voihan sitä istua iltoja pimiössä ja ilmeisesti nauttia kun kuva alkaa ilmestyä paperille, mutta ei sillä itse lopputuloksen kanssa mitään tekemistä ole. Voihan joku nauttia kun mustesuihku pikku hiljaa printaa kuvaa paperille, sekin on ihan ok. Minä olen sitä mieltä että filmi kuvailu (mitä itsekin satunaisesti teen) on oma harrastuksensa ja näkymien tallennus kameralla omansa. Kukin saa puolestaa pitää mitä minäkin, on perjantai mutta huomenna polulle eikä nyt lotrata alkkomahoolilla.
Vs: Päivän :-( Taas Digi vastaan Filmi...huoh. Filmikuvat ei näytä täällä netissä yhtään miltään joten sovitaanko että filmimiehet saa kokoontua joka viikonloppu bubiin/kerholle/koteihin katsomaan niitä hienoja vedoksia ja digimiehet saa mellastaa täällä netissä. Sittenhän se menee oikein.
Vs: Päivän :-( Ajatellaan vaikka soutamista, voihan sitä käydä kaatamssa puut ja puukolla veistellä soutuveneen, jota tervailee ja hinkkaa, tai sitten vaan ostaa lasikuituveneen ja vaan soutelee. Itsellä meni max viis minuuttia kun avasin netistä kinofilkan kehitys ohjeet (litkut ja purkit oli) ja olo oli lähinnä hölmistynyt että tässäkö tämä nyt sitten oli? Paljon vaikeampaa on tehdä vaikkapa Espanjalainenmunakas. Tai voihan sitä ostaa sähköavusteisen polkupyörän ja nauttia loputtomasta alamäestä, tai sitten voi hankkiutua hyttystensyötäväksi juurakkopoluille pyöräilemään. Valintoja valintoja.
Vs: Päivän :-( Pitäisi kai kehua miten älykäs ja sukkela olet kun tajuat alle 5 min miten kehityshommat menee virheettömästi.
Vs: Päivän :-( No ehkä ei. Munan keittäminen: laitetaan kuumaan veteen määräajaksi, sitten kylmään jäähtymään. Filmin kehittäminen: laitetaan kehitteeseen määräajaksi, sitten kiinnitteeseen joksikin aikaa. Onhan se nyt ehkä vaikeampaa, mutta ei paljon. Koitas leipoa kohokas, niin tiedät mihin naiset pystyvät.
Vs: Päivän :-( Ei tarvi kiitos, mutta voidaan kyllä kehua vaikkapa Agfan tuotekehittelijöitä, että on tehnyt noin helpon tuoteen käyttää. Minäkin laitan joka aamu kahvia ja olen vaikeuttanut yhtälöä jauhamalla kahvin itse, pitää valita karkeus millä jauhaa, laitaa papuja säiliöön, laittaa komanteen viivaan vettä, laitaa suodatin, laitaa kolme mitallista kahvia. Joskus teen mutteripannulla expressoa ja vaahdotan siihen maidon, myöski kahvi pitää jauhaa hienomaksi....
Vs: Päivän :-( Ehkä vanhetessa alkaa käsi/sormi olla sen verran palannut alkuaikoihin, että ainakin itse olen tuon huomannut. Yleensä ensimmäinen ruutu on kevyesti epäterävämpi kuin ne kaksi sen jälkeen tulevaa. Kolmen sarjaa käsivaralta hämärässä paukutan. Alkuajalla viittaan aikaan ennen oikean laukaisutekniikan sisäistämistä. Kapa
Vs: Päivän :-( Meni sit viikonlopuksi suunnitellut kuvailut / vedostukset persiilleen :/ Tuli 150x80x3 kokoinen massiivipuulevy auton katolta suoraa jalkapäydän päälle... tunnustan että kirosin pari kertaa ohimennen... Nyt sitten ihaillaan sinimustaa jalkaterää ja turvonneita varpaita. Ensiavun kautta taas kotona, kainalosauvoilla kinkaten.
Vs: Päivän :-( Perheenjäsenen viimeinen saattaminen ennen kuolettavaa piikkiä ei ole ikinä mukavaa ja munuaisten romahdus ilmeisen kivuliasta, vaikka rauha olikin loppusuoralla...
Vs: Päivän :-( Parissa mukana olleena. Onneksi tämän jälkeen on helpotus kun tietää, ettei toinen enää kärsi.
Vs: Päivän :-( Kennoa ajattelin puhdistaa. D800. Visible Dustin suti, korkkaamaton. Vajaaleveinen - tässä eka pyyhkäisyt. En jatkanut. Huomenna sitten mietitään jatkoa. Ykköskuva ennen puhdistusta, kakkonen kun on vedetty ensin vasemmalta oikealle ja takaisin. Kapa P.s. Vaihdoin tuon ykkösen, kun oli väärä. Nyt pitäisi olla oikea.