Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

1. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Vs: Päivän :-(

Joo, täällä todella sitkeä. Piti tupakastakin jo siirtyä takaisin sähköhöyryttimeen.

2. Vs: Päivän :-(

Jaa sullakin sama tauti. No paranemisia.

3. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Mikähän mulla sitten on? Kohta viikko kuumetta lähes 38 C. Buranalla (600) mennään, sillä laskee. Ei räkää, ei yskää, ei kurkkukipua.
    Nyt alkoi tuolla korvien alla leukaluitten nivelien kohdalla olevat rauhaset hieman turvota. Päätä särkee, ei kovasti. Jos ei maanantaihin mennessä hellitä, niin ammatti-ihmiseltä kysymään. Kohta on viikko ollut tälläistä.

Kapa

4. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38

Olen nuoruudesta asti kärsinyt nenänkautta hengittämisen vaikeudesta, viimeinkin sain aikaiseksi ja varasin ajan lääkäriin että jospa siihen saisi apua.

Lääkärin kanssa tuli myös puheeksi minun "lievä" uniapnea mistä sairaanhoitaja vaimoni on koko yhteiselon ajan kanssa valittanut, jopa silloin kun painoin 80kg. ( nyt 30kg enemmän).

Mutta joo eli menin lääkäriin ja sain jotain ruiskutettavaa ainetta kuukaudeksi kotiin, katsotaan onko mitään apua sitten myöhemmin. Sain myös sieltä yöksi sellainen laitteen joka mittää elintoimintoja nukkuessa ynnä muuta, tänään tuli sitten tulokset :(

En vastannut puhelimeen kun olen töissä niin rouva meni jo sitten soittamaan tutulle keuhkolääkärilleen jne, voi perkules. Syke oli yön aikana 18-50 ja tuo 18 on tosiaan aikas matala, normisyke on mulla aina ollut n.63. Pisin katsos hengityksessä oli laitteen mukaan 73sek., kaikkia näitä happivajauksia sekä apnea juttuja oli n.+300kpl. yön aikana.

Ei mukavaa jos pitää ruveta nukkumaan sellainen nase naamalla, ei perkele. No painoa pois ja jne. lääkäri tosin sanoi että ylipaino voi hyvin johtua siitä että vaikka itse ei tune olevansa väsynyt niin kroppa huutaa energiaa.

Mutta joo, katsotaan :(

5. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

^ no oho! Ei muuta ku naamari naamalle, niin rupeaa kirkastumaan.

6. arko

arko Member

789
    22
    18

Olen nukkunut maski naamalla jo 15-vuotta ja voin kertoa maailman olevan aivan toisenlainen,kun ei kärsi happivajauksesta ja nukkuu kunnolla. Maskiin tottuu niin äkkiä ettei ilman enää edes halua nukkua,mulla on kostuttava malli ja ihan anekdoottina niin painonpudotus ei auttanut yhtään mitään mun tapauksessa.

7. Rutanen

Rutanen Member

667
    0
    16

Oma tilanne on vähän samanlainen eli uniapnea on todettu kahteenkin eri kertaan tuollaisella seurantalaitteella. Erikoista vaan on se ettei hengityskatkoista huolimatta veren happisaturaatio laske niin paljoa kuin lääkärien mielestä pitäisi. En siis itse kärsi uniapneasta ollenkaan enkä tunne itseäni päivällä väsyneeksi. Suurin ongelma oli kuorsaus johon olen yrittänyt vaikka millaisilla myrkyillä saada apua ilman tulosia. Viime perjantaina tehtiin sitten nenähengitystä helpottava rfta-lämpökäsittely Hoito-ohjeet.fi - HOITO-OHJEITA JA TIETOA TERVEYDESTÄ
    ja nyt sitten odotellaan turvotuksen laskemista ja kuorsauksen vähenemistä. Ehkä sitten vaimokin viihtyy samassa sängyssä aamuun saakka.
    CPAP-laitetta en ole vielä ottanut vaikka sitä on pariin kertaan tarjottu. On se sellainen erotiikatappaja että ei sitä ihan ensimmäiseksi halua.
    ...eikä painonpudotus auttanut ollenkaan. Lähtöpaino oli 117 ja pudotin sen 89. Ihan samanlainen korina nukkuessa

8. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38

Itsellä tosiaan ollut tuota kuorsausta ja uniapneaa niin "hoikkana" 80kg. painoisena kuin nykyisenä 115kg. painoisena.

Tuosta nenän kautta hengittämisestä kysyin ja lekuri sanoin että tuo lämpökäsittely voisi olla yksi vaihtoehto, kunhan nyt ensin kuukauden suihkin nenääni tuota lääkettä. Ärsyttää suunnattomasti kun joka aamu suu on aina kuiva kuin Sahara, menee pari tuntia että saa suun märäksi ja kielen kosteaksi.

Mukava kuulla että tuo laite voisi tosiaan auttaa vaikkei se tosiaan juuri innosta, tuota painoahan pitää tosiaan pudottaa vaikkei se siitä johdukkaan kun on ollut tämä siis jo hoikempana.

Kiitos.

T:Jukka

9. Rutanen

Rutanen Member

667
    0
    16

Se suihke on varmaan sama kortisonivalmiste kuin mullekin määrättiin, Nasonex. Itselle siitä ei ollut apua, vain limakalvot kuivuivat todella pahasti. Käytä lisänä apteekista saatavia A-vitamiinitippoja tai jotain muuta kosteuttavaa. Vaikutus on yksilöllinen joten ehkä se auttaa sulle.

10. Haapalahti

Haapalahti Active Member

2 347
    8
    38

Mulla diagnisoitiin erittäin vaikea uniapnea keuhkoveritulppien ja aivoinfarktin jälkihoidon yhteydessä 2010.
    CPAP-laite pelasti elämän nykyiselle tasolleen, suosittelen lämpimästi kaikille testejä jos vähänkin epäilee uniapneaa.
    Hoitamattomasta uniapneasta johtuvat muut vaivat ovatkin sitten hengenvaarallisia.
    Ja kyllä.... CPAP:ia käyttävälläkin voi olla erotiikkaa ;-p

11. Rutanen

Rutanen Member

667
    0
    16

Alkaa olla vertaistukiryhmä kasassa :D

12. Pan

Pan Well-Known Member

2 607
    1 320
    113

Noista polttohommista on mulla kokemuksia sekä nenään että kitalakeen tehtynä. Itselläni ei ole ollut uniapneaa eikä hengityskatkoksia, mutta kuorsaamista esim. vävy vertasi pakoputkivialliseen zetoriin. Painokin on nippanappa normaalin puitteissa. Eli haittani on siis vain sosiaalinen. Poltoista oli vain lyhytaikainen, muutaman kuukauden pituinen apu, joten sitten mentiin leikkausaliin avartamaan nielua nukutuksessa. Nielu oli sen jälkeen viikon ajan helvetin kipeä. Paino putosi 5 kiloa, kun syömään en pystynyt juuri mitään. Ja alle vuodessa leikkauksen vaikutus oli taas kadonnut. Enää en siihen lähde, vaan todennäköisesti nukun jatkossa eri huoneessa kuin vaimo.

13. Topi

Topi Active Member

899
    190
    43

Viimeisimmät viestit -kohdassa 14x otsikko "Kusipäinen jyväjemmari".

Hohhoijaa...

Topi

14. Vs: Päivän :-(

Ei kannata sairastaa koeaikana, tulee potkut.

15. Vs: Päivän :-(

Perusterve ihminen sairastaa sen kolme päivää vuodesta, loput on asenteesta kiinni

16. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

mutta hyvä työntekijä sairastaa vain Joululomalla... =)

17. Vs: Päivän :-(

Juu, loput tekee töitä kipeänä ja kun paikat lopulta prakaa niin tulee kenkää.

Taitaa olla puljussa tapa muutoinkin että koeajat pidetään ja lopussa potkitaan pois (toinen yrittäjä kertoi).

18. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Vapailla ja nyt lomalla kelpaa sairastaa, huoh.

19. Vs: Päivän :-(

Ota sinä tää selkäkipu niin tule sitten kertomaan kuinka kivaa on kun ei voi istua tai maata ilman särkyä.