Vs: Päivän :-( Sen mitä noiden laivanlastaajien palkoista tiedetään, niin ne vetävät täysin vertoja keskiverto DI:lle. Onko se inssien älynköyhyyttä, vai avainryhmän röyhkeyttä, voi jokainen päätellä ihan itse. Suhteessa jopa toinen avainryhmä lennonjohtajat ei ole päässyt yhtähyviin tienesteihin jos koulutukseen verrataan, heillä se kestää puolitoista vuotta... trukkikuski ei taida niin kauaa istua koulunpenkillä. Jos istuu, on koulutusysteemissämme jotain pahasti vialla. Maailman satamissa tämä porukka on auttavasti lukutaitoista ja hyvin silti laivat seilaa. No, varkauksia taitaa Suomen satamissa tapahtua vähemmän, sitä se nyt vielä puuttuisi.
Vs: Päivän :-( Kyllä kunnon trukkikuski on aina palkkansa ansainnut. Valkokaulusköyhälistö elätelköön niitä rikkausunelmiaan ihan omassa mielikuvituksessaan vaan ... Kyllä asiat näin on. Helekutti sentään. Joku roti nyt jo ... - Erska
Vs: Päivän :-( Kaikki koulutus kestää nykyään kolme vuotta. Mm. autonkuljettajan.... Miten esim. juuri auton kuljettamista voidaan opettaa kolme vuotta, on sitten niitä koulutusjärjetelmän sisäisen rakenteen ongelmia. Osa ammatillisesta koulutuksesta(kin) järjestetään tietysti vain koulutusorganisaation itsensä työlistämiseksi.
Vs: Päivän :-( Nimenomaan, miten joku voi olla noin kateellinen ja katkera duunarien palkoista, joita ei ole kaiken lisäksi edes kokeillut.
Vs: Päivän :-( Toiset saa palkkaa perseenkuluttamisesta, toiset taas pään käyttämisestä.. Jotkut onnelliset menneistä saavutuksista.
Vs: Päivän :-( Näinpä. Kun vielä tässä keskustelussa ihmiset muistaisivat että se miten pitkään opiskelet duuniisi, ei merkitse kaikkea. Osa töistä on fyysisesti niin raskaita ja kuluttavia, että on ihan asiallista että niistä saa kunnon korvauksen. Puhumattakaan vastuullisuudesta. Esimerkkinä vaikka ikivanha sairaanhoitaja vertaus.. Media-alalla saa yllättävän hyvän korvauksen siitä että teet semi-vaativaa duunia ja suurimman osan ajasta roudaat kamaa ympäriinsä. Kun teet vastaavaa työtä muilla aloilla, vaikka varastossa, liksasi on huomattavasti pienempi.
Vs: Päivän :-( Tekniikka & talous 12.3.1010 -aviisin mukaan DI:n keskipalkka on 4 860 €, joten on siinä vielä toistaiseksi ainakin pieni ero trukinkuljettajan palkkaan. T. K.
Vs: Päivän :-( Riippuu, mihin sillä trukilla tavaraa ajaa ja koska. Iltasanomien tekemän taulukon mukaan satama-ahtaajan (3-vuorotyössä) keskipalkka oli 4170€, joten tosiaankin kovin pieni on ero. Toisaaltansa sama taulukko ei saanut valtiolliselle dippainssille palkaksi kun 3816€. http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/muut.asp?id=1545113
Vs: Päivän :-( Noi ahtaajien ja dippainssien palkat ei taida olla ihan vertailukelpoisia noin. Esim. ammatillisessa koulutuksessa olevien palkat ei näy tilastoissa, ja niitä lienee aika paljon ahtaajissa oppisopimuksen kautta.
Vs: Päivän :-( On niitä inssejäkin vielä opiskelijoita... mites ne tähän kuuluvat? Vertailuhan koskee ammatissa toimivia.
Vs: Päivän :-( Öh. Ammatillisessa koulutuksessa olevat ei näy tilastoissa. Ainakaan työministeriön palkkatilastoissa.
Vs: Päivän :-( Mä en usko, että ainakaan koneahtaajista kovinkaan moni on millään oppisopimuksella. Ainakin meidän kylällä tuonne ei ilman tutkintoa pääse töihin ja tutkinto on ei aina kerran vuodessa suoritettu lyhyehkö koneahtaajakurssi, jonne on yleensä reilut 300 hakijaa ja 15-20 pääsee opintoihin ja nämä saavat automaattisesti työpaikan. Näin ainakin minun ymmärryksen mukaan, perustuen siihen, mitä olen reilulta useammalta kymmeneltä ahtaajalta kuullut. Saattaa olla, että ovat valehdelleetkin, mistä noista tietää.
Vs: Päivän :-( Niin. Totta kai se vähän kirpaisee. Sellaisesta työstä niin paljon palkkaa, eikä ne taida ihan rehellistä sakkiakaan olla. Kyllä se sattuu. Pahalle tuntuu.
Vs: Päivän :-( Ei mua ainakaan haittaa ahtaajien palkkataso, jos ovat tuollaisen palkan itselleen saaneet, niin hyvä heille. Niinhän se markkinataloudessa menee, että jokainen koittaa saada itselleen maksimaalisen hyödyn. Toivottavasti saavat vielä lisääkin, niin virtaisi siitä vähän mullekin. Mukavasti kyllä on virrannut pojitten lomankin aikana.
Vs: Päivän :-( Nää painaa töissä yöt ja viikonloput ja taitaa lähes jokaisella reippaasti överiäkin noissa tilastoissa olla. Tuskin saavat peruspalkkana kahtakymppiä tunti, Higg
Vs: Päivän :-( Ei saa ei, tänään illalla oli just juttua parin kaverin kanssa palkoista, niin päivän takuupalkka on 121-132 euroa, eli 15-16,5 euroa/h ja 1,5 euroa iltalisää ja 2,7 euroa yölisää ja sitten sitten sitä mystistä saunalisää 3 euroa/h. Ei toi nyt niin kauheasti ole, kun ajattelee, että ravintolan tarjoilijakin saa 10,5 euroa/h
Vs: Päivän :-( Maistraatin holhoustoimen asiakaspalvelussa löi luurin korvaan. Eikä enää vastata puhelimeen. Ihan kauheaa. Onkohan sillä ihmisellä kaikki hyvin. Olen huolissani Hänestä.
Vs: Päivän :-( Onko tämä nyt taas sitä kuuluisaa naisen logiikkaa. Kun mulla oli synttärit, oli mun homma miettiä mitä mä halua tehdä. Nyt kun on vaimolla synttärit on mun homma miettiä mitä tehdään ??? Eh?
Vs: Päivän :-( Kyllä tuo on normaalia avioliittoelämää. Siihen vielä lisäksi, että jos vaimo miettii, mitä tehdään, niin miehen tehtäväksi jää sen toteuttaminen - ideoinninhan on tehnyt nainen. Jos kysytään mielipidettä ja se on a) väärä, tehdään kuten vaimo ehdottaa b) oikea kuin vaimon, tehdään kuten vaimo ehdottaa T Jukka
Vs: Päivän :-( Tuohon kuuluu myös se, että kun vaimo on päättänyt mitä tehdään, niin miehen pitää alati lakkaamatta olla päivystämässä sitä hetkeä, milloin sen voi tehdä ja vaikka mikään hetki ei vaimolle sovi, motkotetaan silti tekemättä jättämisestä.