Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Vs: Päivän :-(

Täytyyhän sitä olla Ilfordillakin meriittinsä.  ;D  Eivät vain taida tästä paljoa mainostella.

2. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Näin.  Opiskelupaikoissa vain ei työkokemus ole minkään arvoinen. Joku 20+ vuoden takainen paperi yllättäen onkin.

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Väärin. Työkokemuksella on merkitystä. Hain kerran opintoihin, joihin pääsyvaatimuksena oli kolmen vuoden työkokemus. Kuitenkaan yksikään valituista ei täyttänyt tuota kriteeriä, vaan opiskelijoiksi otettiin joukko lähes suoraan koulunpenkiltä, minä yksi heistä. Jonkun verran sivutoimista työkokemusta minulla oli, muilla ei sitäkään. Työkokemusta omaavia ei opintoihin otettu. Jännä yhtälö.
    T Jukka

4. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Riippuiskohan se mihin hakee?

5. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Katsokaa esim. sosiaali- ja terveydenhoitoalan pääsyvaatimuksia..  Kyllä siellä ne vanhat homeiset paperit pitää jotenkin saada esitettyä, tarpeeksi hyvin arvosanoin vieläpä.

Joskus kauan sitten oli toisin - tai ehkä alakin vaikuttaa. Aikanaan amk:n edeltäjään pääsin suoraan pääsykokeella, yo-todistus oli niin huono ettei sillä tehnyt mitään.
    Myöhemmin Helsingin yliopistoon pääsykokeen kautta, yo-todistus ja muut paperit eivät merkinneet mitään.

Voi olla, että näin on vielä yo-maailmassa. Tai insinööripuolella muuallakin.

Mutta jos haluaa työllistyä niin tilanne toinen. Ellei sitten ole jotakin sopivaa tutkintoa valmiina ja pääse aikuisopiskelijaksi.

Alaa vaihtavalle ei kuitenkaan ole helppoa tietä.

6. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Nii joo mulle aikoinaan tyäkkäri räätälöi ihan oman "kurssin" jolla ei ollut opiskelijoita kuin minä ja sen piti kestää vain vuosi. Näin pääsin opisopimuksella lukemaan datanomiks. No, kesti se opiskelu sitten kauemminkin. Sitä ennen olin käynyt jonkun kurssin jossa se keksittiin. Ja työkkärin kanssa keksin, että kun löysin sieltä hyvän tyypin, kävin vain sen luona. Ja hyvät pohjat tietokoneiden rakenteluista ja weppisivujen teosta. Lähihoitajaksi päihde- ja mielentereyspuolelle olikin sitten kahden viikon orientaatio, mutta siihen oli kanssa hyvät pohjat katu-akatemiasta niin pääsin ;). Yo-paperista oli sen verran hyötyä ettei joutunut nuorisopuolelle. Tiedä sitten pääseekö tästä korkeammalle; jätin nyt suosiolla väliin kun leikin nyt mun lelujen kanssa ja pidän aurinkolasit päässä.

7. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Robben upotti Dortmundin ja Bayer Munchen voitti vähän niin kuin ansaitsemattomasti Mestareiden liigan. Oli se Munchen niin huono ainakin telkkarista katsottuna. Ihan luokaton oli verrattuna Dortmundiin.

8. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 329
    403
    83

Olin lievästi Dortmundin puolella. Mutta siitä olen vahvasti mieltä, että voitto Bayern Münchenille oli ansaittu.

9. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

No niinhän se vanhan sanonnan mukaan menee, että paras voittaa aina. Kokonaisuutena Dortmund oli vaan yllättävän hyvä, kun ei ollut mitään ennakko-odotuksia. En ole nähnyt aikaisemmin yhtään D:N matsia. Ne riisuivat Riberyn ja Mullerin täysin aseista. D:n keskikenttäpelaajat veivät Riberyä kuin jotain divariopelaajaa, mutta Arjen Robben oli liikaa pelatessaan kaikki tilanteet loppuun hirveällä asenteella. Aikaisemminkin on tullut jo todettua moneen kertaan, että Robben on ihan yhtä hyvä kuin Messi ja tällä hetkellä varmaan parempikin - yksijalkaisten katse alaspäin kipittävien vasenjalkaisten sarjassa. No suotakoon tuo Robbenille. Basaa on satanut niskaan aika tavalla fanien toimesta ja nythän BM aikoo heittää sen ulos ja ottaa Dortmundista Götzen tilalle. Hauskaa oli katsoa Robbenia, joka kävi maalin jälkeen kysymässä fanikatsomosta, että mitä nyt sanotaan ja lopuksi haki joltain fanilta Hollannin lipun, johon oli kirjailtu Robbenin nimi. =) Hahhah... Ilta oli täysin Robbenin ja keskikentän Xavi Hernandesin, jotka pitivät Bayerin mukana pelissä ensimmäisen 70 minuuttia. Taito- ja peliälyosioissa oli kyllä valtava ero, kunnes Dortmundin ukot väsähtivät pyörittämään peliä.

10. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Karunpuoleisia polun merkkejä...  Luulisi, että kiipeilijöillä on esim. vakuutuksia, jotka korvaisivat siirtoja, mutta ilmeisesti sitten ei.

11. markku55

markku55 Active Member

Voi helvetti, ompa karua todella, tuonne kuolemisesta joutuu vielä maksamaan melkoisesti:(

12. Vs: Päivän :-(

Yht'äkkiä alkoi tuntua siltä, että paikalliselta hautaustoimistolta kannattaisi ottaa vastaan huonompikin tarjous.

13. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Olen ymmärtänyt niin, että tuolla valtio vaatii melkoiset maksut ja vakuudet, ennen kuin polulle edes pääsee.  Luulisi, että vakuutuksetkin....  Outo juttu.

14. markku55

markku55 Active Member

Mä luulen, ettet saa omatoimisesta itsemurhahautaamisesta mitään tarjouksia, pistänevät pakkohoitoon ja sen jälkeen on ihan sama mitä mieltä olet.

15. Vs: Päivän :-(

Vai onko se niin, että kaikki tahot, jotka normaalisti saattaisivat olla vastuussa ja joutua korvaamaan, vaativat allekirjoittamaan sopimuksen, jolla he vapauttavat itsensä vastuusta?

16. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Todennäköinen tilanne.

17. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Nyt pitäis jo sataa. On liian kuivaa.

18. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Alkaa olla selvää, ettei Suomen ja Kreikan välillä ole mitään takaussopimusta, vaan sopimus on Suomen ja yksityispankkien välinen. Tämä selvinnee aikanaan, kun virkamiehet tipoittain julkaisevat laittomasti salattuja asiakirjoja. No, ei siinä mitään sinänsä. Näinhän se meni Neukkalassakin ennen muinoin. Hämmentävää on kuitenkin se, että tämän sopimuksen allekirjoitustilaisuudesta julkaistiin kuva, jossa Evangelos ja Jutta molemmat allekirjoittavat omaa kopiotaan. Tähänkö tultu, että valehtelu ei riitä, vaan pitää myös väärentää todisteita tai mielikuvia todisteiden olemassaolosta? Herääkin kysymys, ovatko salatut asiakirjat alkuperäisiä, aitoja vai toinen kattaus?

19. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Juu, säälittävää demareilta. Ja tuonkin paperin laativat aivan vain persujen pelossa. Parempi olisi ollut niellä katkera kalkki heti alussa niin nyt asiaa ei enää muisteltaisi.

20. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Monesti se on juuri niin kuin mainitsit. Pitkittynyt hämmennyksen tila vaan pahentaa asioita.