Vs: Päivän :-( Daf vai ruotsinvolvo? ;-) Työkaverila oli semopinen halpa, daffi, farmarissa kolme kertaa vaihdettiin takavalot kun olivat vettä täynnä, ja kiviä jarruista poistetiin muutamia kymeniä kertoja, mutta toki takuuna, kun oli uusi auto.
Vs: Päivän :-( Eipä nois Volvois juur mittää tosiaan ol. http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/volvo/s40,-v40,-v50/1135236880814
Vs: Päivän :-( Tulee mullakin pian katsastus vastaan, takarekkarin molemmat valot palaneet, ja siitä jatkuvasti sekä teksti-ilmoitus näytössä, että lampun muotoinen varoitusvalo palaa. Ongelma esiintyi jo viime kesänä, mutta olen vaan odotellut palaisko myös varoitusvalo ja jättäis mut rauhaan. No, on mulla jo varapoltimot hankittuna, odottelen lämpimämpiä kelejä, ettei mikään muoviosa mene rikki kun noita lampun laseja rupea vääntämään auki.
Vs: Päivän :-( Ei niissä ole mitään Daffia. Oma S40 on jonkunverran persoonallinen, mutta suuri osa Ruotsinvolvon vioista puuttuu. Turha väittää ettei ruotsalaisissa olisi vikoja, itsellä on ollut niitä 3 tämän nykyisen lisäksi.
Vs: Päivän :-( Eipähän toimi ainakaan omassa autossani, kun tuo projekti varta vasten kielletään tehtävän itse. Taitaa olla sama juttu kaikkien xenon valojen kanssa. Vaihdoin silti.
Vs: Päivän :-( Juu toki.... No, minusta ne pienet ovat jotain kummallisia rellun ja daffin risteymiä, joita vaan myydään oikean auton merkin turvin..... Rellun liimalla koottuja moottoreita sun muita eksoottisia osia maailman ylijäämälaareista. Volvojen numerointi alkaa 70:stä.
Vs: Päivän :-( Isompaan autoon mahtuu enemmän vikoja: http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/volvo/s70,-v70/1135236880816
Vs: Päivän :-( Noissa on muuten pari harmillista suunnitteluvirhettä, jotka periytyvät vuosimallista toiseen. Se seoksen rikkauden tunnistava sensori saa huohottimelta tulevat öljyroiskeet niskaansa ja antaa väärää tietoa seoksen rikkaudesta yms. Vika oli jo 90-luvun alun 460-mallissa, jossa oli Rellun 1,7-litrainen bensiinimoottori. Vian seurauksena bensamoottori käy tyhjäkäyntiä kuin kylmä diesel ikääntyessään. Bilialla ei ainakaan ollut fixiä ongelmaan. Vasta vaihto toisen merkkiseen korjasi vian.
Vs: Päivän :-( Jahas. Ristiselkä patskana ja pitäis yövuoroon lähteä istumaan 11 tunniksi. No täytyy olla makoilematta työpaikalla kun siitä se ärtyy. Ei sitten tiedä pääseekö huomenna sängystä...
Vs: Päivän :-( Mun omassa on Volvon 2-litrainen 16-venttiilinen kone, ei mikään Rellu. Dafin perintö on loppunut 340-sarjan myötä, jossain Mitsussa on sama pohjalevy kuin S40:ssä, muu on Volvon tekelettä.
Vs: Päivän :-( Ei pidä paikkaansa. Volvo osti sen entisen DAF:ia valmistaneen tehtaan jo aikaisin 70-luvulla. Kaikki 440- ja 460-sarjan sekä alkuperäinen S40 on tuolta samaiselta tehtaalta suunnittelua ja valmistusta myöten. Se uudempi facelift-versio 40-mallista tehtiin ekana Gentin tehtailla thetynä versiona. Se kaksilitrainen Volvon peruspata on se sotakorvauskone BH19 vai mikä se oli, eikä siinä kierroskoneessa ole mitään kehumista tai sellaista ominaisuutta, jota ei Rellun kone pesisi mennen tullen ja tullen mennen. Sitä paitsi mitä hävettävää DAFissa oli? Varmaan kaikkien aikojen innovatiivisin eurooppalainen autonvalmistaja. Vielä innovatiisisempi kuin Saab aikoinaan. DAF oli aivan hemmetin edistyksellinen valmistaja city-autoineen, variaattoreineen ja vaihtoehtoisine polttoaineine-kokeiluineen. EDIT: Korjaan vielä, kun tuli puhuttua menneessä aikamuodossa. DAF tekee edelleenkin raskaita ajoneuvoja ja erikoisajoneuvoja Euroopan markkinoille. Volvo myi Alankomaiden tehtaansa Mitsubishille 2000-luvun alkupuoliskolla, mutta Gentin ja Thaimaan tehdas jäivät.
Vs: Päivän :-( "PACCAR manufactures premium commercial vehicles sold around the world under the Kenworth, Peterbilt and DAF nameplates."
Vs: Päivän :-( B19A-moottori tuli Volvon 200-sarjaan vuonna 1975.... - ei liene lastentauteja enään, totta. Hyvä kone se on, ei siinä mitään. Minullakin oli joskus just 75-mallin 244, kauan sillä ajeltiin.
Vs: Päivän :-( Onks nää nyt kaikki oikean otsikon alla? Itse oli Volvolla duunissa 69-72 kesäisin, ja silloin koin laadun olevan ehkä kuvitelmia huonomman. "Mutakuonot", se oli silloinen määritelmä maahanmuutajista, teki mitä sattui, ruokatauolla heitettiin ovien sisään sardiinipurkit ja muut rääppeet ja perään paneelit, miltäköhän nuo haisi muutaman kuukauden päästä autoliikkeessä?
Vs: Päivän :-( 1970-luvulla, jos halusi ostaa saksalaisen tekemän auton, niin piti ostaa joko warre tai trabi. Muuto oli turkkilaisten tai jogoslaavien tekemiä Ja tietty just tänään simahti V50:n toinen ajovalo, mutta vaihto kesti melkeen viisi minuuttia Bilteman pihassa. Vaihdoin saman tein molemmat.
Vs: Päivän :-( Ruotsissa ei 200-sarjaa koskaan myyty näillä pikkumoottoreilla, eikä varmaan paljon muuallakaan. Suomea varten näitä tehtiin vain jotta autovero saataisiin alemmaksi.
Vs: Päivän :-( Ai.... eiks ne B21 ja B23-koneet tulleet vasta 80-luvun alussa? Kai niitä koko 70-luku myytiin ensin B20-koneella ja sitten B19.