Vs: Päivän :-( Ai noi kahvat vai salamat yleensä? Kahvoista voin kertoa että kerhollamme on kaksi tuollaista salamaa yhteiskäytössä. On kerholaiset koulutettu sen verran hyvin että on pysynny kunnossa. Niin ja mun työnantajalla on kanssa kaksi. Ne oli ehjät enmen kun aloin käyttämään niitä ja ne on vieläkin ehjät. Ettet vaan olis tumpula?
Vs: Päivän :-( Noi on aika ihmeellisiä muovivirityksiä. Kallimmissakin malleissa ne on muovia ja kun salamaan laittaa 70 cm Softliten hunajakennon kanssa niin aika tiukassa paikassa ovat.
Vs: Päivän :-( Se oli varmaan sieltä Elinca osastolta, jossa italiaanot kasaa noita edullisempia elinchromeja...
Vs: Päivän :-( Noi kahvat siis. Muutenhan E:t ovat ihan laatutavaraa. Missä ne ehjät taas ovatkaan? Pitää joskus oikein poiketa katsomassa sitä ihmettä. En ole vielä nähnyt kuin irtonaisia, noissa uudemmissa vehkeissä siis.
Vs: Päivän :-( Ne ehjät on POHJANMAALLA. ;o) Taitavat olla vanhempaa ja kestävempää mallia. No sain tänään tavarantoimittajan kiinni ja se kertoi että näissä uudemmissa on tainnut tulla joku valmistusvirhe kun niitä menee tosi paljon. Eli uusi osa on tulossa. Saan jatkaa paketin avaamista ja tarkistamista ettei muitakin ongelmia ole.
Vs: Päivän :-( Pieni oppimäärä muoviosien laatukriteereiksi: Mitä enemmän osassa on kierrätettyä muovia , siis seosta jonne on vaan maätetty muovimateriaalia uudelleen puristettavaksi, lisäämättä tuoretta n.s. neitseellistä muovia, sen herkemmin siitä tule murtuvaa.
Vs: Päivän :-( No itseasiassa tuota kahvaa voisi lyhentää puolella niin se toimisi vielä hyvin ja sormivoimat riittäisi sen aukasuun että kiristykseen. Jos ei lyhentää niin kahvan suuntaa voisi kääntää taakseppäin että ensimmäinen flässiin kohdistuva paine sieltä suunnalta olisi tapin keskustaan eikä sinne kahvan kärkeen. Siten saisi kahvan akseliin kohdistuvaa vääränsuuntaista voimaa vähennettyä paljon ja murtumisia vähennettyä. Siinähän ne menee varmasti eniten rikki kun ne laittaa väärin siihen laukkuun ja laukun paiskaa takakonttiin jne. EDIT: Voisi kokeilla rikkinäisen kahvan sahaamista puoleen ja sitten kokeilla saako sillä toimimaan asian samanlailla. Jos näin on niin sitten vain tuunaamaan uusia flässejä rautasahalla. Ehkä teen tämän, kun saan ensiksi sen uuden korjatun kahvan sieltä valmistajalta, joka on jo tilattu.
Vs: Päivän :-( No RC autojen ripustusosien kohdalla meni just näin... Myynti valtti oli maininta "From virgin plastic materials"
Vs: Päivän :-( Ok, teillä on ohjenuorana "RC autojen ripustusosat" sekä "Myynti valtti oli maininta "From virgin plastic materials", meillä teknillisen tieteen materiaalioppi. Menestystä valitsemallanne tiellä! Me yritämme pärjätä näiden teknillisten tieteiden kanssa. K.
Vs: Päivän :-( Lepakon kuolevaisuus voidaan todeta tuoreessa pätkässä: ..mikä ei sinänsä kummastuta, tämän jälkeen:
Vs: Päivän :-( Täytyy kyllä tässä olla vahvasti samaa mieltä Kerkkojen kanssa "Virgin plastic materials" ei tarkoita yhtään mitään rakenteen kestävyyden kannalta. Rakennesuunnittelu ja materiaalivalinta kulkevat aina käsi kädessä ja kaikki muu on vaan herkkäuskoisten lompakkojen raottamista.
Vs: Päivän :-( No jaa, jos kierrätys hoidetaan huonosti, ja materiaali on mitä on, niin silloin kierrättämätön vaikutta hyvältä valinnalta. Materiaalivalinta siis tosiaankin vaikuttaa.
Vs: Päivän :-( Perkeleen välilevynpullistuma ilmeisesti alkoi taas muistuttamaan olemassaolostaan, illalla ei meinannut uni tulla simmuun kun särki kankkua niin perkeleesti, piti vetää lopulta yks panacodi, kun ei alkanut juiliminen rauhottua
Vs: Päivän :-( Vähän googlasin, kyllä tuo kierrätyksen "onnistuminen" ja oikeat kamat vaikuttavat, ja ennenkaikkea tuo käyttötarjoitus, Jos on tarkoitus jotakin pakkausmatskua tai filkkapurkkeja vääntää, on suunilleen yks ja hailei. jos taas jotakin johon kohdistuu vääntöjä ja rasituksia niin aika tarkkaa on. Kyllä kiroaa "insinöörit" alimpaan paikkaan kun esim valotolpan muovikahvaan tarttuu ja vääntää silleen kireälle ettei iso spotti tipahda jaloille niin kun napsahtaa poikki vaikka on metallikierre valettu sisään. Silloin vois sanoa: Voi vittu teitä, tervetuloa tsekkaamaan vähän RC auto komponentteja kun puolet ohuempi muovivarsi kestää ajaa sataa betoniseinään Vielä voin lisätä että MANFROTTO:n jätkät hallitsee kyllä nämä jutut, ikinä ei ole niitten kahvat tai varret napsahtaneet poikki, taipuu kyllä mutta ei katkea, senverran joustavaa ja sitkeätä on niitten seokset.