Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Päivän =)

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana herby, 11 Heinäkuu 2006.

  1. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 156
    5 756
    113
    Pörssikurssia paremmin sen kertoo tulos viivan alla, menestyvänkin yrityksen kurssi voi olla matalalla.
     
  2. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 156
    5 756
    113
    Stockan osalta ne eivät ole ristiriidassa.
     
  3. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 333
    3 000
    113
    Niinpä. Kilpailijat menivät ohi oikealta ja vasemmalta.
    Seikkailut Venäjällä taisivat tulla kalliiksi nekin. Onhan siinä hommassa kai hiukan tyhmyyttäkin mukana.

    Aleksin osalta Helsingin kaupungin tavoite häätää autot keskustasta on häätänyt asiakkaatkin sieltä. Aleksillahan ei muitakaan liikkeitä enää juuri ole, muutama turistipyydys.
     
  4. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 593
    1 303
    113
    Aikoinaan Aleksilla oli karseen pitkä jono odottamassa pääsyä rekisteröimään erään IT-firman osakeantia, moni vielä vähemmän viisaasti lainarahalla. Siis firman, jonka liikevaihto oli pienempi kuin edellisen vuoden tappio. Silloin vain sisäpiiriäiset hieroskelivat käsiään tyytyväisinä hyräillen. Ei mennyt pariakaan vuotta, kun osakkeet olivat vessanaperin arvoisia, melkein.
     
    mlphotic tykkää tästä.
  5. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 378
    1 733
    113
    Harvoin nimi ja tuote kohtaavat niin hyvin kuten tässä paikallispanimon Rousal Brygghusin oluessa. Lähinnä pullotettua merivettä.

    9C443DFE-EFB3-48CD-9B63-DE896585CABB.jpeg
     
    keegan, Pan ja paraneva tykkäävät tästä.
  6. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 394
    177
    63
    höh höh

    Tuohan on ihan täyttä "piip".. jos ja kun joku niitä kurseja uskoo, niin on se narahtanut maksumies.Yksikään täysjärkinen sijoittaja ei pelkän kurssin perusteella tee koskaan päätöstä, takana on aina laillista tietoa millainen firma johon kannattaa sijoittaa on (seassa kulkevat amatöörit on sitten luku sinänsä). Pörssissä on notreerattu monta kuplaa, joilla ei ole ollut edes tarkoitus tehdä kuin muutamalle omistajalle rahaa jonkun muun kustannuksella. Pörssikurssi kertoo vain tunnepohjaisen ihmisten uskon yritykseen, ei ollenkaan sitä onko se vakavarainen, tai että tekisi tulosta tulevaisuudessakaan..
     
  7. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 408
    1 061
    113
    Olen iloinen kun pääsin katolta tulien kanssa viileään alakerran somehelvettiin, juhannus on mulle se yksi viikonloppu muiden joukossa.
     
  8. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 408
    1 061
    113
    Niin...
     

    Liitetyt tiedostot:

    AndyCapp tykkää tästä.
  9. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 593
    1 303
    113
    Jo löytyy
    20190710_152032.jpg

    Tästä ekan lyhyen visiitin reilusta litrasta saapi piirakkaan kahveen seuraksi ja aamupalalle mustikkapöpöröä
    20190710_171446.jpg
    (=viiliä, talkkunaa ja mustikoita). Pöpöröstä joko tykkää tai inhoaa, välimuotoa ei taida olla.
     
  10. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    4 157
    335
    83
    Olisiko tuo yhtäkuin täsmällisemmin ottaen mustikkapöperöllä höystettyä viiliä? Tai määristä riippuen päinvastoin.
     
  11. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
    Selvennyksenä savolaisille: kyseessä on mitä ilmeisimmin hämäläinen talkkuna, jota ei keitetä.
     
  12. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 593
    1 303
    113
    Mulla tämä versio on tullut tutuksi vaimon kautta Varsinais-Suomen ja Satakunnan rajamailta Vampulasta. Alunperin meijerissä käymättömästä lehmänmaidosta hapatetulla viilillä. Hämäläiset eivät ilmeisesti sotke mukaan viiliä. Mutta kokeillaan aamulla kumpikin vaihtoehto..
     
  13. AndyCapp

    AndyCapp Well-Known Member

    3 561
    159
    63
    Mulla tämä versio tuli tutuksi keskisuomessa mummon luona (kotona tehty viili), tykkäsin, pitää kokeilla pitkästä aikaa kunhan mustikka kypsyy näillä leveyksillä.
     
  14. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    4 157
    335
    83
    Talkkunaa meilläkin syötiin viilin kanssa. En itse oikein päässyt sen makuun ja rakenteeseen pienenä. Viili kyllä maistui sellaisenaan. Täytyypä antaa nyt uusi mahdollisuus talkkunalle ja kokeilla tuota pöperöä mustikoiden ja viilin kera.
     
  15. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Piepoo/piapoo se oli kotona ja piimän kanssa syötiin. Somerolta vanhemmat.

    Määkin joskus söin. Sen verran hyvät maku/tuoksumuistot siitä nyt tuli, että voisi koklata taas. Semmonen riihen tuoksu, vai mikä se ois.
     
    Viimeksi muokattu: 11 Heinäkuu 2019
  16. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 143
    496
    83
    On se ollut täällä Uudellamaallakin "piepoo".
     
  17. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 333
    3 000
    113
    Talkkuna oli kesäaikaan vakiosapuskaa Päijät-Hämessäkin. Mustikkapöperöä, viilin kanssa jne. Muisti pätkii, mutta jotenkin tuntuu, ettei niitä kolmea sekoitettu. Viiliä ja talkkunaa, mustikkaa ja talkkunaa kyllä.
     
  18. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
    Ostin kerran pöllöhillo-olutta. Piti ottaa selvää, mitä se sellainen hillo on. Tätähän se, mustikka-talkkunapöperöä.
     
  19. Tuojuk

    Tuojuk Well-Known Member

    1 430
    1 459
    113
    Isä teki aina talkkunapuuroa
     
  20. riekkosak

    riekkosak Well-Known Member

    1 468
    325
    83
    Olen keliaakikko ja käytän kauratalkkunaa, jota sekoitan jogurttiin, piimään tai viiliin. Talkkunajauho ja viili ovat tuttuja jo lapsuudenkodistani, joka oli lypsykarjatila. Viili tehtiin siellä itse ja olen joskus tehnyt itse viiliä kaupungissa asuessanikin. Kauratalkkunassa on runsaasti kuitua ja proteiinia. Mustikoiden ja talkkunajauhon sekoittaminen pöperöksi on myös tuttua lapsuuden ajalta.