Sulaa sentään. Paikallistuntemus kasvoi hyvin, kuten tuolla toisellakin, että vähän ulommas loppuvuonna vene. Teemakuvausta (Viikko 45-2018"Surkea") katso liitettä 246981 katso liitettä 246985 katso liitettä 246982
Mä kanssa ihmettelin tota ja ettei selostajat kommentoineet asiaa. Melkoinen yllätys ekalta vieraalta. ed. Vanhuus ei tule yksin. Tv-katsojat ihmettelivät, kun veteraanikenraali Jaakko Valtanen ei kätellyt rouva Jenni Haukiota - "Inhimillinen erehdys, jota harmittelen"
Ajattelin vain sun parasta Mene sinne lähikauppaan ...vasen...vasen...vasen kaks kolme kuten armeijassa menit, vai menitkö ? Oikeesti sorry, voi sinne mennä vaikka sähköpotkulaudalla.
Ihan hyvä suoritus , olin koko kesän katolla tulitöissä, kesän helle ja musta katto yhdistettynä kaasupolttimien lämpöön. Ikinä ei varjoa, urakkatyö 10 h päivässä . Nyt kausi päättyi, urakat on tehty, maleksin tonne huhtikuulle.
Esim. valkoinen, ohut ja väljä (hengittävä pellava tai jopa silkki) ollut hyvä aurinkovaivojen este. Semmoinen laadukas luonnomateriaali ei juuri edes aiheuta kuumentumista. Itsellä nk. "kelttilläisen ihon ogelma" nahka palaa monta kertaa jo keväällä eikä helpolla edes rusketu. Pisamaväkeä. Eikä voi edes aurinkrasvoja käyttää (jos käyttää on oltava tarkkana mitä - koska niistä monet suorastaan myrkkyä (no joke)).
Kyllä, tunnen muutaman keillä sama juttu. Rasvaa saa laittaa urakalla ettei pala, ja se vähäinenkin punotus /semirusketus katoaa samantien. Onnekseni näissä tulitöissä katolla olen saanut parkkiintuneen rusketuksen oikeasti olen onnekas, en pala ja pohjat tulee pian jo keväällä. Mutta rusketus vanhettaa, näytän nelikymmpiseltä
Niin nuorelta... (tuossa multa lainatussa tekstissä on korjaamattomana vielä kirjoitusvirhe, editoin sen myöhemmin että iho palaa usein jo keväällä (eikä kesällä kuten vielä tuos luki)) Mutta usein heinäkuuhun asti lähinnä punanahkana ollaan jos aurinkoa on saatu ja sitten joskus syksyllä on ns. rusketus. Se on aika kiusallinen vaiva, josta ei mukulana niin piitannut kun ei ollut puhetta ihosyövästä, saunassa käynti sitten hieman nipisteli. Iho lähti joka kesä isoina laattoina kun sen ajan penskat juoksivat ison pallon alla ilman paitaa. Ja vielä pienempänä ilman mitään vaatteita.
Kuinkahan kuuma sitä saa olla, että paras alkaa olemaan musta asu. Saharassahan jotkut alkuperäiskansat käyttävät kuumuuden vuoksi väljää mustaa tai ainakin hyvin tummaa asua.