Voi katsoa tuostakin näkökulmasta, mikäs siinä. Itse näen kyllä yhteyksiä perussuomalaisten puheiden ja toiminnan ja heidän suosionsa välillä.
Vilskettä piisasi, nautitaan ilmoista ja maisemista. Mitään liikkuvaa ei tarvinut kuvata. Jälkiä löytyi ja tikat piti ääntä.
Käväisin kansallispuistossa ihan keskenäni. Mutta kuten sanottu niin oli aika moni muukin. Nuuksiossa siis. Motriksesta en tiedä. Kunhan huutelin vieraisiin pöytiin.
Jaa! No sitten minäkin. Luukissa oltiin telttailemassa aikoinaan, jolloin on minun ensimmäisiä muistoja. Siis ehkä -70 kesällä kun olin vajaan viiden vanha. Kymmenisen vuotta siitä niin seutu alkoi tulla tutuksi muutenkin, siellä muutaman erämaalammen rannoilla. Taisi olla Luukkaan Leirintäalue jota Luukiksi kutsuttiin. Mutta Luukista me puhuttiin muutenkin tarkoittaen sitä aluetta luontopolkuineen. edit. Nyt kun tarkistin kartasta, en väitä että olisin koskaan kulkenutkaan koko Nuuksion erämaa-alueen läpi. Se näyttää jatkuvan Veikkolan ja Tervalammen tuntumaan asti. https://www.google.fi/maps/place/Luukin+ulkoilualue/@60.2953971,24.4898437,12.75z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0xa1086edb1a2800f3!8m2!3d60.318237!4d24.6888851 Siinäkin oli aikoinaan yksi opastettu luontopolku Luukista pohjoiseen tien toiselle puolen ja jostain lampien läheltä kiemurrellen vhhitellen takaisin tielle Kaitalammen kohdalle.
Onneksi ei tarvitse paljon skannata värinegoja. On sitten niin kammottavan typerää hommaa. Pitkästä aikaa piti saada yhdestä 67 negasta kuva.
Kyllä soittaminen on mukavaa. Itse olen kaksrivistä opetellu joulukuun lopusta asti ja tuntuu homma kiinnostavan. Nyt on vain kaksrivisen kanssa hiukan ongelmaa kun se on duurisoitin (sanovat vanhat parrat) ja sillä ei näitä suomalaisia piisejä soitella. Itellä ei vielä kovin syvällistä tietoa ole.
Eforan tulospalkkio huomenna tilillä Talviloma +4 päivää pekkasia. Pikainen Miami reissu taas. 5 pv perillä. Berliinissä pari päivää mutta ne menee vuokra-asuntoa kalustaessa... Mukava päästä taas reissuun.
Alko palkittiin http://viisitahtea.com/artikkelit-2/uutiset/alkon-verkkokauppa-sai-vuoden-it-projektin-palkinnon/
Tuli tänään käytyä kahvilla Hakaniemen hallin toisen kerroksen kahvilassa. Ystävällinen palvelu, kahvi oli hyvää ja pasteija maukas. Aurinkokin paistoi pilvettömältä taivaalta kahvilaan käppäillessä.
Perinteinen kevään ja saaristokauden korkkaaminen Jurmossa, lähtö noin tunnin kuluttua. Saa nähdä miten kuvaaminen Master Technikalla onnistuu. Filminä Polaroid 55 ja Fuji Fp-100C 45.
Sellainen tukevampi Beatles-paketti. Ei niinkään pelkkää tekstiä, vaan enemmänkin valokuvia, joita ei aina tule vastaan. Tuo päälimmäinen, suomenkielinen versio on erittäin hyvin painettu erityisesti mv-kuvien osalta. Ja kuten kuvan tulitikkuaskistakin voi päätellä on Beatles Anthology melkoinen teos jo kokonsakin puolesta. Kuvia ja tarinaa riittää...
Kevään ensimmäinen kiuru havaittu. Jotenkin kiurun laulusta tulee hyvälle tuulelle näin varhain keväällä, vaikka joutsenia ja hanhia on jo näkynyt. Topi