Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivän =)

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana herby, 11 Heinäkuu 2006.

Vs: Päivän =)

Nykyisten autonsuunnittelijoiden pitäisi itse kokeilla miten mahdotonta joidenkin yksinkertaisten asioiden vaihtaminen on.

Vika on siis insinöörin, ei lampunvaihtajan.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Nissanin suunnittelijoiden pitäisi itse tietää, millaista on omistaa ja elää nissanin kanssa monta vuotta.
    Olen varma, että räjäyttäisivät tehtaan saman tien.
    T Jukka

2. Vs: Päivän =)

Vika??
    Tämä on fiksua suunnittelua, jolla siirretään osa auton hinnasta huoltoihin.

3. Vs: Päivän =)

Tähän sopis yks juttu skabareista. Yks mun frendi osti aika virkaheitto lancia integrale HF 4WD nelosryhmän vai oliks se B ryhmän raaserin. Sitä sitten hieroi kuntoon ja ajatteli myös huolellisena kundina  että ennenkuin päräytetään käymään niin kaikki nesteet uuskiksi. no jarrunesteet ja vedet oli ihan iisejä, siitä vaan nosturilla ja ämpäri alle, samaan tapaan tuli myllystä ja boksista Öljyt. mutta öljysuodatin, voi vittu, sellaista mekatsun kättä tai työkalua ei ollutkaan millä se myllyn ja tsyylarin välistä vaihtais, ellei myllyä nostais veks. ei hemmetti eikai ne niin tehny, spagetitkaan...  Joku välkky sanoi, hei soitetaan markulle (alen) se on näitä sleppailut. markku nauroi puhelimessa: ai pieni ongelma, ottekste mekatsuja ??No vanhasta rakkaudesta sotaratsuun: irroittakaa spoilerista apukauko ja kattokaa mitä sen takana näkyy ?? hehe, tartteeks kertoa...

4. Vs: Päivän =)

Niinpä, 30 hekumallista vuotta, joiden aikana vaimo on kiltisti  ;-D

5. Vs: Päivän =)

Riksa varmaan diggaa tätä juttua: (ehkä kuikurikin)
    kaveri alkoi olla finaalissa ja meni tutun legurin puheille: kuule tane, sä tiiät että kohta on lähtö. emmä mitään kiihdytintä pyydä tai muuta kohtuutonta. sen vaan pyydän että kaverina laitat mulle kuolinsyy tutkimukseen merkinnän: Kuolinsyy: HIV ja Syfilis.
    No mutta Eki, sehän on aika karseeta, eihän sulla ole kumpaakaan. Mitäs sun vaimokin sanois ? Siihen Eki: mitäs vaimosta, mulle ei se enää vuosiin ole sanonut mitään, mutta kyllä tolle naapurin Eetulle, jäis Eetun juoksut rappukäytävässä vähän pienemmälle, varsinkin kun mä en enää olis kotiin tulemassa äänekkäästi kolistelemalla että tajuais välttää kiusallisia kohtaamisia...

6. Vs: Päivän =)

Annen D200 tuli postissa. Se kun jäi Italiaan La Gravenna-hotelliin,
    -huoneen kaappiin ;-)

7. Vs: Päivän =)

Hyvä palvelu

8. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Postissa on tulossa käytetty nikkor af 105/2.8d makro :)
    Yo- kuvauksia 5, tilavuokran sain sovittua kuvaustöillä, lapsikuvauksia juhannuksen jälkeisellä viikolla muutama.
    T Jukka

9. Vs: Päivän =)

Syksyllä huomasin Malagan lentokentällä, että laukku passeineen ja lentolippuineen oli hävinnyt. Jollain taksienvälisellä kommunikaatiosysteemillä asia selvisi äkisti ja taksi toimitti unohtuneen laukun lentokentälle ajoissa. Kuski tuntui olevan yhtä iloinen ja huojentunut kuin minä.

Toinen vastaavanlainen tapaus vuosien takaa. Madridin ja Malagan välisellä lennolla katosi myös laukku, tälläkertaa kahden ihmisen passeineen ja -toisen rahoineen. Taksi Madridissa oli vienyt laukun poliisiasemalle, josta se puhelinsoittojen jälkeen löytyi ja lennätettiin seuraavana päivänä Malagaan.

Tämä näistä etelän koijareista. 

10. Vs: Päivän =)

Jee! Nyt luvattiin jo että verostus nousee! Vaikka eihän se yllätys ollut että hyvätuloisten laskevaa verotusta pitää kompensoida pienituloisten puolelta.

11. Vs: Päivän =)

Missäs välissä se on hyvätuloisilta laskenut? omaisuusveron laskut olen huomannut, mutta hyvätuloiset, siten niinkuin ne nykyään määritellään, ovat tuskin kostuneet mitään, muuta kuin nousevan verotuksena ;-)

12. Vs: Päivän =)

Missään ei ole hyvätuloisten verotus laskenut maailmassa siihen tyliin kuin Suomessa, ja sinä et ole edes kuullut asiasta.

13. Vs: Päivän =)

Olen kuullut, mutta en havainnut ;-)

Aina kun yhteiskunta haluaa rahaa, kuulun hyvätuloisiin (esim. lasten päivähoitomaksut; kovimman maksuluokan mukaan jne.), aina kun jotain alennetaan, niin olen myöskin hyvätuloinen, ei koske minua, kun sosialistit puhuvat hyvätuloisista, niin esimerkkien valossa se koskee minua, ja tilastojen mukaan olen kuitenkin keskituloinen...   eli minua eivät koske kuin verojen ja maksujen kiristykset, ne alennukset koskevat vain niitä joiden tulot tulevat omaisuudesta pääomatuloina.

Ne alennukset eivät koske tosiasiassa ketään joka tienaa tulonsa palkkana, ei edes niitä oikeasti hyvätuloisia palkannauttijoita. Hekin maksavat veronsa ja maksunsa kovimman mukaan, niin kovan, että sitä ei pienituloinen enää edes tajua, kun ei tule ajatelleeksi. Monet ns. hyvätuloiset eivät halua enää vastuuta ja siitä tulevia "parempia" tuloja, koska verotus vie ne tulonnousut aivan keksirahoiksi ja vain vastuu ja paskan lentäminen propellin kasvaa.

Sitä kutsutaan kannustavaksi palkkaukseksi. Olen havainnut tämän yrittäessäni pariinkin otteeseen värvätä hyviä tyyppejä projektinjohtohommiin. Sillä nettopalkan nousulla, joka olisi mahdollista tarjota, harva haluaa ottaa hommaa sen luonteen vuoksi...

Olenkin jo useamman viimeaikaisen ns. "hyvätuloisten" "veronalennuksen" yhteydessä todennut vaimolle tilinauhaa tutkiessani, etten halua enää yhtään tällaista "veronalennusta" vaan pitää sen edellisvuoden veroprosenttini. Paremmin kuin minä tienaaviin palkkatyöläisiin ne "alennukset" ovat osuneet vieläkin pahemmin... eikä kenelläkään väitettyyn suuntaan.

Jospa tämä "veronalennus" onkin jotain sosialistien Orwellilaista uuskieltä ja tarkoittaa vain pienempiä veronkorotuksia?  ;-)

Niihin optioihin ja muihin pääsee kiinni äärimmäisen pieni vähemmistö. Ne, joiden tuloista yleensä muutenkin suuri osa tulee pääomatuloista (kiinteä veroprosentti). Eli turhaa tuo itku hyvätuloisista ja heidän suosimisestaan.  Ellet sitten oikeasti määrittele toisin kuin yhteiskunta nykyisin, sitä mikä on oikeasti hyvätuloinen.

14. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Omaisuusveron poisto ja perintöverojen muutokset yritysten siirtyessä ovat iso juttu, tosin niille harvoille, joita ne koskevat.

15. Vs: Päivän =)

Mahtaako kukaan tuntea ketään duunaria, joka ei maksaisi päivähoidosta ylintä maksuluokkaa -eli tuon luokittelun mukaan me kaikki olemme sinun hyvätuloisiasi ;-)

16. Vs: Päivän =)

Niin olemmekin, ainakin siinä suhteessa. Ainakin täälläpäin sen luokituksen perusteena on ihan virallisesti "hyvätuloisuus" ;-) 
    Yritäpä löytää joku, jonka verot ovat oikeasti laskeneet tällä vuosikymmenellä? en tunne ketään, ja tunnen sentään aika hyvätuloisia. 

17. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Aika montakin.....  joillekinhan tuo maksujen kiertäminen on urheilulaji.  Avoliitto, äijä kirjoilla eri osoitteessa, yksinhuoltajan maksuluokka. Tiedän yhdenkin porukan, joka osti kaksi vierekkäistä asuntoa ja yhdisti ne isommaksi.... virallisesti kuitenkin kaksi osoitetta.  Aina on yksi konsti jäljellä....

18. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

.....  tosin, kun nyt päivähoito tuli puheeksi, niin jäin aikanaan ilman hoitopaikkaa suurten tulojeni vuoksi....  Kulosaaressa!!!!!!!

Jakomäkeen kyllä sai niillä tuloilla sitten lapsen hoitoon.  Surkeita elämänkohtaloita noilla kulosaarelaisilla..... hienoja huviloita joutuu kunnostelemaan ja ylläpitämään olemattomilla tuloilla :)