Vs: Päivän =) Opiskeluaikana mulla oli kerran isohkorintainen tyttöystävä joka opiskeli Åbo Academissa, hänellä oli selässä karvoja, en olisi ainakaan silloin halunnut hänestä luopua, mutta eipä noita karvoja ihan kuvien mukaiseen tahtiin irronutkaan
Vs: Päivän =) Aika hauska tänä päivänä, ihmettelin jopa sitä, että vielä 1981 oli asenne tuollainen, itse koin vastaavia lapsellisuuksia vuonna 1968, jolloin väpä leikkasi millin hiukset ilmaiseksi millin koneella ja meikäläinen teki markalla businesta jättämällä edes vähän enemmän hiuksia päähän;D
Vs: Päivän =) Kodin ja asunnon ero: toisessa on kotieläimiä. - Vai oletteko koskaan kuulleet puhuttavan asuntoeläimistä?
Vs: Päivän =) On ollut koiria viisi ja joku kissa. Pärjätään ilmankin nykyään, toki onhan ne mukavia.
Vs: Päivän =) Outoa tosiaan, meilläkin niinisalossa vedttiin lyijärillä, ja jos yli lyijykynänpaksuuden, käskettiin vaan parturiin ilman julkista haastetta. Lomien palaminen piti sitten huolen, että käskyä noudatettin. Kivan historiallinen dokumentti, joka varmaan säilyy.
Vs: Päivän =) Meillä käskettiin istumaan jakkaralle ja lähin vieressä oleva varusmies leikkasi saksilla miten parhaiten taisi. "Rangaistus" pantiin täytäntöön siis heti paikan päällä, kun palvelusohjesäännön vastaista käytöstä oli havaittu.
Vs: Päivän =) Korian KoneK:lla oli 1 parturitaitoinen joka leikkas lähes koko komppanian tukat, vääpelinkin. Raukalla ittellä tukka kasvoi niin pitkäksi että ei meinannut päästä lomille. Vuosi oli 79-80.
Vs: Päivän =) Kas, samassa paikassa ollaan palveltu ja vieläpä suunnilleen samaan aikaan (aloitin lokakuussa 78).
Vs: Päivän =) Minä olin tosiaankin 79-80 vuodenvaihteesta maaliskuulle asti...ja sitten takaisin Säkylään, lokakuulla 79 aloitin vuotta ennenkö olis pitänyt. Olitko sinäkin konekoulus, pajalla talven maleksimassa?
Vs: Päivän =) No vähän sinne päin. Olin Konekomppaniassa komennusmiehenä, eli siellä konekoulutuspajan päädyssä oli pieni koneistamo jossa toimin lähinnä sorvarina. Töitä oli ajoittain melko paljon, sillä osa noista Konekomppanian esim. maansiirtokoneista oli niin vanhoja, että niihin ei välttämättä enää saanut kaupasta varaosia ja ehkä vähän säästösyistäkin, meikäläinen yritti sitten niitä valmistaa. Sinulle taitaa sitten olla esim. polttomoottorikäyttöiset kallioporat tuttuja? ;-)
Vs: Päivän =) Okkei. Pionjärillä tuli jokunen reikä kesällä-80 porattua. Kemiön saarella pari viikkoa ja Bolaxin saaren ympäristössä myös. Tampelallakin vähän porattiin ja asvalttia tuhottiin.
Vs: Päivän =) Tuli lisää kemikaaleja pimiö touhuihin. Sitten löysin vielä lähikehystämöstä paperia ja muutaman poistomyyntikehyksen hyvin edullisesti. Onneks sataa pihalla.
Vs: Päivän =) Eli varsin vaihtelevia tehtäviä oli sinullakin… ;-) Vaan niin kuin varmaan tiedätkin, eipä ole Korian varuskunta enää toiminnassa ainakaan alkuperäisellä paikallaan. Kävin Korialla jokunen vuosi sitten katselemassa ja siinä mielessä tuo asuntoalueeksi muuttaminen on tehty tyylikkäästi, että lähes kaikki vanhat rakennukset on ainakin ulkoisesti säilytetty, vaikka niiden käyttötarkoitus onkin varsin radikaalisti muuttunut. Se konekoulutuspajakin näkyi olevan joidenkin vanhojen autojen harrastajien autotallina jne. Mikään ei siis ole ikuista….