Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Päivän =)

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana herby, 11 Heinäkuu 2006.

Vs: Päivän =)

takaisin vakioaiheeseen, eli skabareihin: Tänään oli herttoniemen uuden radan avajaiskisa, oma leluni hyytyi jo puolivälissä, kulalaakreri paloi kiinni akseliin. Tässä voittajan kuva kisalaitteineen: Juha Yli-Sipola iisalmesta, Voittotulos40minuutin finaaliajossa  47 metrin radalla oli 1142 kierrosta, joka tahtoo sanoa että ajettu matka leluautolla oli 53,5 kilometriä ja keskituntinopeus 83 kilsaa tunnissa. Huippuja nämä kulkevat noin120 km/t todellista nopeutta, siis yksi kierros noin 2 sekuntia, siinä on sentään 6 kaarretta johon jarrutetaan ja kaasutetaan ulos. ..

1. Vs: Päivän =)

Offenderdaalit kun muotia ovat niin kerrottakoon että tämä on
    Johnnien Jonsonin Spitti mark IX, mikä ei ole se mikä on ilmeistä, vaan enemminkin mikä ei ole ilmeistä. Sen verran hankalia nuo variaatit olivat.

2. Vs: Päivän =)

Nyt on jo II prohelsinkiläinen laittanut tyylikästä oma-alastonkuvaa, mutta vasta yksi oikian runkkauskuvan...joten odottelua, odottelua ;-]

3. Vs: Päivän =)

Osaaks sä kuikuri sanoa mikä mylly Spitissä oli kun siitä tuli "counter rotating prop" eli tuplapropluka versio? Senverran avitan että aika myöhään.

4. Vs: Päivän =)

Just joo. Kiitos avusta ;-}

5. Vs: Päivän =)

"pulse" äänetään kuulemma "puls". Va praa ;-]

6. Vs: Päivän =)

Senverran olen noita nopeita proplukakoneita tsiigaillut että vielä sodan aikana tehtiin Spitti XIX jossa oli merilennun Rolls Royce Griffon mylly ja sen myllyn vakio  tuplaproplukat, Normaalistihan Merlin. Sitten kauan sodan jälkeen joku alkoi kehitteleen absoluuttista proplukoneiden maailmanennätystä ja ruuvas kiinni Allison Potkuriturbiinin jossa toi Griffonin tuplamela. Koneesta leikattiin vakiokabiini veks ja viriteltiin Mustangin kuplakabiini, aika nopea tuli, jotakin seitsemääsataa vaakalennossa ja aivan pinnoissa.

7. Vs: Päivän =)

Pölö pölö, kuplaohjaamo ja laskettu takarunko oli ihan normaalia kehitystyötä, jolla haettiin parempaa näkyvyyttä taistelutilanteisiin, eikä nopeuksia. Takarungon laskeminen aiheutti vakavuuden huononemista, joten peräsintä jouduttiin suurentamaan, ja tämä lisäsi vastusta. Syö siellä, vetelä täällä. Griffoneita oli jo II maailmansodan aikana yleisesti käytössä Spiteissä. Se ei ollut moottorina mikään uutukainen, onhan se vuodelta 1934. Spittiin se tyrkättiin versioon XII vuonna 42. Kaksoispotkurisysteemin kehittämisen syy, sen etu on kierron poistuminen, ei teho. Spitin nopeusongelma oli siipi, kun sen profiili muutettiin laminaariseksi, tuli uusi nimi: Spiteful. Ominen ongelmineen.

8. Vs: Päivän =)

Nun nih, osaahan se kuikurikin muuta kuin leperellä , pointsit kohosi potensilla ...(No ainakin kaksi)

Tästä ihan kiertopalkintona sulle toi allaoleva, jos lykkäät sun postiosoitteen , voin sulle täydenkin lähettää, voit sitten fiilistellä sun
    pikkuspittiäs sopivissa tunnelmissa...

9. Vs: Päivän =)

Joo, kun kärkisakkaava siipi (siivekkeiden alue sakkaa ensin) muutetaan vielä laminaariseksi, on ongelmia taatusti tiedossa. Lähtee vähänkään liialla vedolla käsistä ennen kuin ehtii edes räpäyttää silmiään... ;-)

10. Vs: Päivän =)

No voi heetun heeelveti, heti Alfameriin hakemaan. Olen kyllä ilmailumuseossa pähkäillyt tota DB myllyä aika tarkkaan Bf 109:stä ja tajunnut miksi noi sakujäbät oli niin kovia luita heti isonkapinan jälkeen kun saivat nurkat siivotuksi ja busattua noi Hopeanuolet. Olivat aika tarkkaan luppoaikana  miettineen sen myllyn ruiskusysteemejä, öljynkiertoa, ynnä muuta skabarille olennaisia asioita kun britit askarteli sen vanhan voortti anglian pannun kanssa. sit nekin, kun hiffas missä mentiin , tempas ton sodanaikaisen "kriisivesipumpun" eli Repco wanwallin myllyn, V-16 ja sillälailla,  kun Cooper keksi laittaa myllyn kuskin taaksepäin ja bensatankit keskelle, kuskin perseen alle ja sivuille (aika turvallinen paikka), niin kyllä alkoi briteilläkin noi laitteet pelittään, eikä ole vieläkään hyytyneet. Enzo Ferrarikin totesi että on aika noloa hävitä noille "garage teameille".

11. Vs: Päivän =)

Mä tilasin Englannista het kun kuulin tuosta vuosi sitten. Kiva opus.

Tuossa aika hyvä Juutuub-setti

12. Vs: Päivän =)

Kyl nyt on sellainen paikka että tähän laitetaan yksi tarina yhdestä pienestä hiirulaisesta: Mun työhuoneessa oli reikä viemärissä, rupes ottaan pannuun että sieltä aina sillointällöin levis paskanhaju kun joku sitä viemäriä käytti. tein temput, eli laitoin siihen vaahtomuovitulpan. No parin päivän kuluttua kun katsoin oli tulppa irronnut, Ei muuta kuin tulppa takaisin ja epoksia päälle. sitten seuraavana iltana ihmettelin että mitä hemmetin rapinaa siellä on? Snadi rottahan siellä nakersi epoksiin reijän ja luikahti mun työhuoneeseen karkuun. No sit laitoin siihen reikään yhden posahtaneen polttimon ja metallikannan sisäänpäin. Ei enää käynyt trafiikkia. sensijaan hemmetinmoinen rupina ja rapsutus,sit huomasin ton siimahännän vilistävän karkuun kun lampulla kävin tsekkaamassa. se oli jäänyt mun työhuoneeseen. Kerroin siitä vaimolleni ja se sanoi, se tahtoo kotiin sen äidin luo...
    No seurailin tilannetta, pientä rapinaa iltasella siellä täällä. Ajattelin että hyvinhän me tässä pärjäillään ekaksi laitoin vähän salaatinjämiä pahvilaatikkoon.
    Ei ollut vegelinjalla pikku veitikka, mutta lohen pala, se katosi tosi vikkelään. Sitten ajattelin että juma, sehän syö itsensä jättiläiseksi mun safkoilla ja sitten tulee ja kaivaa mun päästä silmät. varsinkin kun laitoin mun näkkärit siistiin järjestykseen illalla ja aamulla ne oli sikinsokin ja kulma napsittu sieltätäätä. Päätin että kohta laitan pienen tempun: lautasen silleen ison kattilan päälle just sellaiseen balanssiin että kun hiippaileen sinne lautasen toiselle reunalle taas napsimaan mun näkkäriä, tippuu pataan eikä kyllä sieltä ponkaise pois ellei ole treenattu sirkusrotta. Sitten vaan ovesta veks, ei mitään brutaalia, kun vaimolle lupasin.

13. Vs: Päivän =)

Teollinenmuotoilija  ;D

14. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Koitetaanpa kökkövitsiä:

Pohjoissuomalaiset klopit päättivät perustaa tiedostavan jazzmusiikin orkesterin. Ensimmäiseksi bändille oli keksittävä nimi. Musta Kivi vaikutti ehdotuksista vetävimmältä, mutta se ei ollut tarpeeksi kansainvälinen. Nimiehdotuksen latinankielinen käännös sai kaikkien hyväksynnän. Siinä yhdistyi kansainvälisyys, pohjoinen ulottuvuus ja jazzmusiikki.

"Hyvät naiset ja herrat! Tänä iltana Lapis Niger"

15. Vs: Päivän =)

kas kun ei lapsi niggeri, se olis viitannut Michael Jacksoniin, taitaa päteä edelleen.

16. Vs: Päivän =)

Unkarilaisen pöperön osa II tuli juuri suoritettua, mutta ei voi sanoa että kevyesti ;-D

17. Vs: Päivän =)

Ja tässä tulis ton pikku hiirulaisjutun osa II,ihan silleen symbolisesti:  No mä viritin ton pikku keinun sille, laitoin näkkärinpalat, mistä se oli jyrsinyt palat jo, vielä laitoin ekstrahoukuttimeksi pienen keon fariinisokeria, että varmasti haistaa kauempaakin ja menee lautaselle safkailemaan. Sure enough!  heräsin kolahdukseen, lautanen oli isossa roskiksessa alla, kun sittenkin laskeskelin että se saatais tippua se matalassa kattilassa niin että kipeis pois. Sitten kurkkamaan,  lautanen siellä pohjalla, ihan muutama näkkärimurunen mutta hiirulainen ? Se oli sittenkin ponnistanut vauhdissa sivuun, End game ! Monet saattaa ihmetellä mitä toi Piilolasi noita satuja lorottelee ??
    En tee juuri mitään ilman tarkoitusta, on sitten päämääränä kusetus tai muu. Tämä on eläinsatu ja kuten eläinsadut useasti, niillä on syvempi tarkoitus. Tämä päättyy kuitenkin tällä erää tähän.

18. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

;D  Ihan älykäs pyydys!  Seuraavan olen kuullut faijaltani aikoinaan.  Hiirenloukkumalli:

Avonaiseen tyhjään tulitikkurasiaan laitetaan juustonpala tarjolle. Seuraavana päivänä syödyn tilalle laitetaan uusi pala.  Ehkä makupala on paras vielä uusia kolmannenkin kerran.  Lopuksi jätetään syötti uusimatta, mutta vaihdetaan rasian reunaksi partakoneenterä.  Kun hiiri tulee hakemaan makupalaansa, se tietenkin päätään pyöritellen katsoo että "ei oo juustoo, ei oo juustoo".