Vs: Päivän =) Nasalla on tai ainakin oli kaikenlaista kurssitusta. Kansainvälisille kursseille pääsi aina yksi jokaisesta ESAn jäsenmaasta - piti tehdä hyvä hakemus Kaikki ei tosin ollut niin miellyttävääkään... Esim. Tri-Axial Trainer: sidottiin tuoliin, jota pyöritettiin samanaikaisesti kolmen akselin ympäri, ja katsottiin, onko herkkä matkapahoinvoinnille. Järveen pudonneesta helikopterista poistumista harjoitellessa katsottiin, pitääkö pokka pinnan alla, ja tullaanko järjestyksessä ulos... No, oli siinä joku sukeltaja varmistamassa.
Vs: Päivän =) Mietis nyt vähän sitäkin, että sä kiukuttelet kuin viisivuotias hiekkalaatikolla, kun maa on jäässä. Henkilöön menevää vittuilua vastoin saitin sääntöjä, infantiileja solvausyrityksiä... Vaikuttaako se työttömyys myös luetun ymmärtämiseen? Minä EN kirjoitellut yhtään mitään kenenkään henkilökohtaisesta työnhausta, vaan asian laidasta yleisellä tasolla. Siitä minulla taas on himpun verran käytännön tietoa, kun olen ollut töissä mm. oppilaitoksessa, jossa mm. yritetään koulutuksella saada pitkäaikaistyöttömiä taas työelämäkelpoisiksi. Vaihtelevalla menestyksellä. Luepa tuo juttu uudelleen ja mieti vähän.
Vs: Päivän =) No, näillä kymmenillä tiedän jo aika hyvin, mitä tiedän ja mitä en. Harmitti se sitten sinua tai ei. Mitä tulee täällä kirjoitteluun, niin täällähän kukin kirjoittelee omia näkemyksiään ja mielipiteitään omista lähtökohdistaan. Jokainen täydellä pakalla pelaava tietää sen. - Kilauta vaikka kaverille, jos siinä on sinulle jotain epäselvää... Jos olen jossain jutussa väärässä, niin kestän sen sitten kuin mies, ja korjaan oletuksiani. Se on ihan tavallista ja jokapäiväistä - tavanomaisella itsetunnolla varustettu henkilö kestää sen väärässä olemisenkin.
Vs: Päivän =) Tuo työttömyysasia on melko arka aihe tässä maailmantilanteessa, joten rauhoitutaanpa taas.
Vs: Päivän =) Lainataan nyt vielä se Kimon lausuma tähän. Riippumatta siitä, miten paljon se jotakuta vituttaa, niin edelleenkin: K.o. lausuma on niin taivahan tosi. Taitaa jokain täysissä sielun voimissa oleva ymmärtää, että aluetta laajentamalla tarjonta kasvaa. Ei siinä sen kummempaa.
Vs: Päivän =) Tääl o kaikki omii persooniis ja nii se kuuluu ollakki. Viisaus asuu pienissä oravissa.
Vs: Päivän =) Kannattaa kuitenkin muistaa taivaan toden _oikea_ merkitys. "Taivaan tosiksi" sanotaan a) lausumia ja asioita, joissa ei ole mitään totta, b) erittäin suuria epätotuuksia, jotka on kehitetty kansalaisten hallitsemiseksi ja/tai keskitetyn perusteettoman varainkeruun tueksi, c) uskonasioita, joka perustellaan faktojen sijaan retorisilla väitteillä. Tämä on niin helvetin totta.
Vs: Päivän =) Jos palataan tähän asiaan, niin muitakin syitä on, vaikka mainittu on ehkä tärkein. Yksi on sellainen fysiologinen ero, että painottomaan tilaan mentäessä miehillä tulee selkä helvetin kipeäksi parin päivän ajaksi, naisilla ei. Ekana päivänä kiertoradalla voi siis olla, että ainoa toimintakykyinen on se porukan nainen. Yksi mimmeistä kerran viestitteli nousun jälkeen, että on tämä nyt retkeilyä: hän on menossa nukkumaan viiden miehen kanssa - ja kaikilla selkä kipeä.
Vs: Päivän =) Menneitten päivien oli sitten se, että ne astronauttimimmit ovat kyllä upeimpia naisia, mitä koskaan missään milloinkaan on tullut tavattua. Aika reilulla marginaalilla vielä. Kauniita, fiksuja ja supertimmissä kunnossa. Ei ole elämä tasa-arvoista, ei.... Sama pätee kosmonauttiversioihinkin. (Olin joskus Korolevissäkin Moskovan liepeillä viikon kurssilla, ja tapasin sikäläisiä. Huh huh.... Käsite "blondi" sai ihan uutta sisältöä, vaan saattoihan siinä olla värjäykselläkin osuutta.)