Vs: Päivän =) Veikaan kyllä että liikunnalliset ihmiset eivät hirveästi vammoista kärsi, mutta urheilulliset kärsivät. Mitä ohjatumpaa toiminta on, sitä vammaisempia tekijät ovat. Jos joku käy lastensa kanssa luistelemassa, on hänelä kaksi mustelmaa talven saldona, mutta jos sama olisi seurassa ja kisaisi sprintterinä, rajautuisi vammat kolmeen tusinaan. Ja eläkeikä olisi vasta 27-vuotiaana, jonka jälkeen hän on raakki, tosin verrattuna 50vee torimyyjään. Puhumattakaan nyrkkeilijöistä tai painonostajista, heissä ei huomaa mitään ;-D
Vs: Päivän =) No onpa vähän tukalasti ajateltu. Voihan vapaa-ajanharrasteena olla vaikkapa valokuvaus ja tapaturmana haaskalla kuvatessa saatu karhunpurema. Maksaisitko silloinkin sijaisen palkan? Noita voi keksiä mistä tahansa harrastuksesta. Ja toisaalta jos katkaiset jalkasi työssä niin menisikö kuvio yllä kuvailemasi mukaan verrattuna siihen, että katkaisisit sen matkalla pianotunnille? Onhan tietty extremelajit ja terveellisten elämäntapojen harrastaminen erikseen. Ja sitä paitsi: miksi verrokkina on työelämä? Onko se sitten se maailman auvo, että saa perse ruvella istua työhuoneessa näyttöpäätteen edessä kunnes kuihtuu pois, harrastamatta mitään ja kävellä töistä kotiin kohdistaen askelensa vain katulaattojen keskelle tapaturmien pelossa väristen? Minä mieluummin harrastan ja elän vapaasti kuin rajoitan menoja esim. protestanttisen etiikan asettamien rajoitusten varjossa. Ja sitten minun osaltani päivän =). Saan tänään vihdoin kahvimyllyn ja rupean tekemään ihan sairaan hyviä espressoja. Tervetuloa tsufeelle. edit - 1) Puhun yleisellä tasolla kehenkään kohdistamatta. 2) Ei kukaan sitä koipeaan mielellään katkaise, mutta jokainen hakee elämästä mielellään nautintoja.
Vs: Päivän =) Yksi ja sama asia. Mikä tahansa liikunta muoto täyttää extremen määritteet. Missään ei ole määritelty "terveitä" elämän tapoja. Miksikö vertaan työelämään no: Ihmiset olisivat terveempiä ja parempi kuntoisia jos työpäivän pituus olisi 12-14 tuntia, tällä saataisiin turha tv:n ääressä istuminen vähenemään. Toiseksi, jos on päivän duunissa ei pitäisi olla voimia lähteä lenkille tms. turhuutta harrastamaan (lue katkomaan jalkojaan), mikäli voimia riittää, on työ silloin liian kevyttä. Työnteossa paluu 40-60 luvulle tekisi ihan hyvää koko kansantaloudelle, ei tuolloin ollut aikaa harrastaa mitään humpuukilajeja.
Vs: Päivän =) Vammat johtuvat pitkälle siitä,että liikunta aloitetaan liian äkkiä ja liian paljon. Ihmisten peruskestävyys on heikoilla jäillä nykyään. Kaikenlaisia muotilajeja tulee ja menee, niissä liikunta on mukavaa ja hajusteetonta. Paskan marjat! Liikunnassa pitää tulla hiki, muuten se ei ole liikuntaa vaan oleilua. Ja hengästyä. Mikä on mahtavampaa kuin esim. juoksun luonnollinen rytmi, tunne, että jaksaa omin voimin ilman moottoreita tai muuta sellaista. Golf: pelaapa päivä golfia, niinn väsyttää. Ei väsytä, puuduttaa. Laskettele päivä, niin tuntuu jaloissa. Tottakai, kun välineet estävät luonnollisen liikeradan, kyllähän silloin puutuu. Arvostaisin laskettelua, jos ihmiset kiipeäisivät itse huipulle ilman hissejä. Hyvä kun Rukalla hissi jumittui, toivottavasti miettivät siellä istuessaan, että josko kiipeäisikin itse. Nykyaikana ollaan helvetin mukavuudenhaluisia, että autolla ajetaan 100 metrin päähän kauppaan ja sielläkin menee hermo, jos ei ole 10 metrin säteellä parkkipaikkaa. Ei ihme, että ihmisistä tulee laiskoja läskiperseitä. T Jukka
Vs: Päivän =) Liikunnan harrastajat ovat kyllä niitä maailman laiskimpia liikkujia... Tossa kun koulun salilla käyvää harrastajaporukkaa katsoo: jengin on tulossa LIIKKUMAAN... autolla pitää päästä oveen kiinni, vaikka parkkis olisi 20 metrin päässä. Se jengi kyllä ajaisi aulaan, jos saisi pariovet auki. Samalla sitten tukitaan hälytystiet, ambulanssien yms. kulkumahdollisuudet jne. Kävellä ei kyllä yhtään ylimääräistä metriä, vaikka sitten olisikin alkujuimppa edessä kun saliin asti pääsee.
Vs: Päivän =) Se onkin oma porukkansa tämä 'kuntosaliliikkujat', ainakin osa siitä, monesti koskee miespuolisia kuntosaliliikkujia. Minusta tuntuu, että suurimmalle osalle näistä on tärkeää liikkuminen tai siihen liittyvä muodikkuus. Usein näillä tyypeillä on juomapulloja ja energiajuomia, joita he yhden sarjan jälkeen aina litkivät. Pahimmat käyvät pukuhuoneessa puuskuttamassa ja juomassa. Sitten uusi sarja järjettömillä painoilla väärällä tekniikalla, kyllähän siinä paikat rikkoontuu. Ensin pitäisi harjoittaa enimmäkseen 3 kk keskikehoa, selkää ja vatsaa, että pystyy yleensä reenaamaan vapailla painoilla. Oikea meininki on Jyväskylän monitoimitalon kuntosalilla. Sitä ympäröivät pukukaapit, joita ainakin ennen käyttivät jypin jotkut ikäryhmät. Treenivaatteet pestiin noin kuukauden tai harvemmin välein ja hajukin on kuntosalilla sen mukainen. Siellä on myös 4 kössikenttää, jossa olen viettänyt aikaa tuhansia tunteja. Siellä oli monesti ilmanvaihto epäkunnossa, kun se on maan alla ja viimeinen lenkki koko ilmanvaihdossa. Siellä oli hien, paskan ja kusen hajussa mukavaa hakata palloa seinään. Ei sentää päätä, sitä tulee tehtyä muutoin päivittäin. T Jukka
Vs: Päivän =) Ihmisen pitää tehdä sitä, mistä pitää. Pitää mieli virkeänä ja avoinna. On se sitten joogaa, hikiurheilua tai mitä tahansa, mistä ei ole terveydelle ja ennen kaikkea muille ihmisille haittaa. T Jukka
Vs: Päivän =) Missään mistä ei makseta (saunaa lukuunottamatta) ei saa tulla hiki. Olet Jukkis asian ytimessä: Laskettelurinteiltä hissit hevonnorjaan, eihän siinä liikuntaa saa kun mennään konevoimalla ylös ja painovoimalla alas. Kauppojen parkkikset on suuniteltu ihan päin h##%¤ inva-, laspiperhe-, mummo/vaari- ja eläkeläisparkkipaikat voitaisiin sijoittaa viimeiseen takakulmaan, heillä ei ole mihinkään kiire, näin eivät olisi oven edessä tukkona niille joilla oikeasti on kiire käydä kaupassa, eikä aikaa vaeltaa jostain puolen kilometrin päästä ovelle, josta maitohyllylle on toinen mokoma puolikilometriä. Olenkin ottanut tavaksi että parkkeeraan mm. prisman ja jne. kauppojen oven eteen siihen katokseen, katson että minulla on maksavan asiakkaana siihen, lisäksi vastaako kauppa jos vaatteet kastuvat ja menevät piloille, kun ei ole katettua pysäköintilaa? Njeit, kuten aiemmin kirjoitin: jos työsi on sinulle oikein mitoitettua, et illalla enää kykene mitään painoja nostelemaan. Työtävieroksuvien "p&%¤hiirien" hommaa. Hyväksi havaittu ja vakioitunut periaate (vaikkakin lainattu) on: Penkistä nousee ainakin oma perse. Ihmisen pitää tehdä mitä käsketään, piti siitä tai ei.
Vs: Päivän =) Päivän kökköjuttu II eli lukekaa Anais`Niin:in tarina kirjassaan, kun mies nostaa Seine joesta hukkuneen naisen ja ei voi vastustaa halua yhtyä tähän vastustelemattomaan kalmanvaaleaan nymfiin, jonka kosteat hiukset suloisesti kietoutuvat vaatteettoman kehon ympärille...
Vs: Päivän =) [quote author=Riksarst link=topic=10903.msg242999#msg242999 Ihmisen pitää tehdä mitä käsketään, piti siitä tai ei. [/quote] Ihminen vaikuttaa omilla valinnoillaan omaan tulevaisuuteensa. minä olen valinnut niin, että minä käsken töissä itse itseäni. Kotona vaimo käskee, muttei koko aikaa itseään jaksaisikaan käskyttää. T Jukka
Vs: Päivän =) Ihmiset ovat kuin savannin eläimet: saalistajia ja saalistettavia, saalistettavat mutustelevat ruohoa ja toivovat että ehtivät alta pois kun leijonat hyökkää. leijonat taas hyökkää kun on sopiva fiilis, nälkä tai tekemisen puute. Kukin valitsee laumansa... Luin muuten koko topicin alusta lähtien, on tainnut vähän lipsua aiheesta, no sopii aiheeseen että en ollut tuo Seinen rannalla haapoillut ranskalaishemmo, kyllä noi lämpöiset p*ll*n posket vielä ihan kivoja värinöitä saa aikaan, että positiivista se...
Vs: Päivän =) Eka rulla FP4+:aa kehitetty ja skannattu. Ja kyllä näyttää hyvältä. Tästä tulee mun kesäfilmi.