Vs: Päivän =) "Elämä on aprillia, mutta vitsinä reilu: elämä ei väitä että tämän jälkeen olisi mitään -sen ovat ihmiset itse keksineet pilaamaan ilonsa"
Vs: Päivän =) Levynkansitaidetta http://onnentiirikka.blogspot.fi/2014/0 ... op-50.html"]http://onnentiirikka.blogspot.fi/2014/03/kauneimmat-levyt-osa-1-suomi-top-50.html
Vs: Päivän =) Vanhoilta hyviltä ajoilta, kun osaavat kuvaajat olivat vielä töissä.... Reetu Draculana on upea, eikä "tule kanssani kylpyyn" ole sen pa(h/r)empi..
Vs: Päivän =) Äskein kävi valokuvaaja SE360-nimisestä puljusta ottamassa kämpästämme myyntikuvia. Nuorehko kuvaaja-poika sai ensitöikseen taivastella kuistilla ollutta laakafilmikameraani. D800:lla 20/2.8 af-d:llä veteli noi myyntikuvat ja yhdessä todettiin ts-lasien olevan suht turhia nykyisten softien ansiosta.
Vs: Päivän =) Jupiter-12 tuli. Onpas se sirohko. Harmi ettei toimi äärettömään Bessassa. No, seuraavia esineitä odotellessa.
Vs: Päivän =) Itse asiassa ei ole, tai ei ainakaan pitäisi olla. Tuota hommaa vuosia tehneenä tiedän, että kaupanteolle on myrkkyä, jos asiakas paikalle tullessaan pettyy. Kuvien on syytä olla totuudenmukaisia mikäli aikoo saada kauppaa aikaan. Se vaan pitää tuokin ymmärtää, alalla kaikki eivät aluksi tuota oivalla. Kaikkein parasta olisi, jos kuvat olisivat riittävän hyviä, että ostaja lähtee liikkeelle, mutta sen verran huonompia kuin asunto, että ostaja saa innostua nähdessään kohteen.
Vs: Päivän =) Joo, tuota kanssa ajattelin ja tulin tulokseen, että tuollainen 20mm voi tosiaan olla parempi kuin 14mm jollaista odotin hänen käyttävän.
Vs: Päivän =) Joo, sama kokemus. Otin itse monta vuotta sitten omasta talostamme juuri samalla nikkorilla, oikaisin kaikki ja ajattelin, että nämä houkuttelevat väkeä katsomaan, kun näyttää niin tilavalta kaikki. Piha se vasta isolta näyttikin. Sitten mietin, jos itse menisin katsomaan kuvien perusteella taloa, niin kuin usein teinkin. Kyllä suurimmassa osassa pettymys oli ensimmäinen reaktio, esim. remontin viimeistelyn suhteen ja myös siitä, että huoneet olivat huomattavasti pienempiä kuin kuvat antoivat ymmärtää. T Jukka EDIT: mielestäni 20 mm on siis ihan liian laaja kuvakulma myyntimielessä tehtävään kiinteistön kuvaamiseen. T Jukka again
Vs: Päivän =) Täysin Jukan ja OK1:n kanssa samaa mieltä, itse kuvasin 20mm lasilla omakotitaloni rakennusvaiheita ja mm sähköputkien viennit jne. huh, että on erinäköistä filkalla kuin todellisuudessa. 28mm, korkeintaan 24mm on ne lasit joita itse käyttäisin, mieluummin usea kuva eri suunnista kuin kertapläjäyksellä koko huone.
Vs: Päivän =) Ei pitäisi ei. Vaan mitä näkyykään suuressa osassa netissä olevia asuntoilmoituksia? Olen aivan samaa mieltä kanssasi asiasta.
Vs: Päivän =) Joskus tein kiinteistökuvausfirmalle juttuja. Vaatimus oli 20 mm opiska, siitä ei saanut poiketa.
Vs: Päivän =) Jep, kyllähän nuo huoneet mukavasti suurenee. Huomaa myös noissa tv-ohjelmissa kuinka valtavia huoneita on välillä .