Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivän =)

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana herby, 11 Heinäkuu 2006.

Vs: Päivän =)

Raekuuro piristää aina!

1. pj.haaja

pj.haaja Well-Known Member

1 936
    46
    48

Malmilla sataa lunta puolestaan. Hyvin, hyvin, hyvin vähän, mutta kuitenkin.

2. Vs: Päivän =)

"Elämä on aprillia, mutta vitsinä reilu:
    elämä ei väitä että tämän jälkeen olisi mitään -sen ovat ihmiset itse keksineet pilaamaan ilonsa"

3. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Ainahan sitä malleja... - mutta koittakaas puhua joku siivoamaan studio!  :)

.

Liitetyt tiedostot:

4. pj.haaja

pj.haaja Well-Known Member

1 936
    46
    48
  5. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
  6. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Kuuluu aihepiiriin eilisen postaukset mutta laitetaanpa kuitenkin :)

7. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Äskein kävi valokuvaaja SE360-nimisestä puljusta ottamassa kämpästämme myyntikuvia. Nuorehko kuvaaja-poika sai ensitöikseen taivastella kuistilla ollutta laakafilmikameraani.
    D800:lla 20/2.8 af-d:llä veteli noi myyntikuvat ja yhdessä todettiin ts-lasien olevan suht turhia nykyisten softien ansiosta.

8. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Eikös huoneet näytä tuolla lasilla otettuna hieman liian kookkailta?
    T Jukka

9. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Sepä lieneekin kiinteistövälittäjien pyrkimys?

10. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Jupiter-12 tuli. Onpas se sirohko. Harmi ettei toimi äärettömään Bessassa. No, seuraavia esineitä odotellessa.

11. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83

Itse asiassa ei ole, tai ei ainakaan pitäisi olla. Tuota hommaa vuosia tehneenä tiedän, että kaupanteolle on myrkkyä, jos asiakas paikalle tullessaan pettyy. Kuvien on syytä olla totuudenmukaisia mikäli aikoo saada kauppaa aikaan. Se vaan pitää tuokin ymmärtää, alalla kaikki eivät aluksi tuota oivalla. Kaikkein parasta olisi, jos kuvat olisivat riittävän hyviä, että ostaja lähtee liikkeelle, mutta sen verran huonompia kuin asunto, että ostaja saa innostua nähdessään kohteen.

12. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Joo, tuota kanssa ajattelin ja tulin tulokseen, että tuollainen 20mm voi tosiaan olla parempi kuin 14mm jollaista odotin hänen käyttävän.

13. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Joo, sama kokemus.
    Otin itse monta vuotta sitten omasta talostamme juuri samalla nikkorilla, oikaisin kaikki ja ajattelin, että nämä houkuttelevat väkeä katsomaan, kun näyttää niin tilavalta kaikki. Piha se vasta isolta näyttikin.
    Sitten mietin, jos itse menisin katsomaan kuvien perusteella taloa, niin kuin usein teinkin.
    Kyllä suurimmassa osassa pettymys oli ensimmäinen reaktio, esim. remontin viimeistelyn suhteen ja myös siitä, että huoneet olivat huomattavasti pienempiä kuin kuvat antoivat ymmärtää.
    T Jukka
    EDIT: mielestäni 20 mm on siis ihan liian laaja kuvakulma myyntimielessä tehtävään kiinteistön kuvaamiseen.
    T Jukka again

14. markku55

markku55 Active Member

Täysin Jukan ja OK1:n kanssa samaa mieltä, itse kuvasin 20mm lasilla omakotitaloni rakennusvaiheita ja mm sähköputkien viennit jne. huh, että on erinäköistä filkalla kuin todellisuudessa.
    28mm, korkeintaan 24mm on ne lasit joita itse käyttäisin, mieluummin usea kuva eri suunnista kuin kertapläjäyksellä koko huone.

15. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Ei pitäisi ei. Vaan mitä näkyykään suuressa osassa netissä olevia asuntoilmoituksia? Olen aivan samaa mieltä kanssasi asiasta.

16. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Taisit törmätä niihin kuvautumisvirheisiin, joita ei oikeasti ole? :)

17. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Joskus tein kiinteistökuvausfirmalle juttuja.  Vaatimus oli 20 mm opiska, siitä ei saanut poiketa.

18. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Jep, kyllähän nuo huoneet mukavasti suurenee. Huomaa myös noissa tv-ohjelmissa kuinka valtavia huoneita  on välillä .

19. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113