Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivän =)

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana herby, 11 Heinäkuu 2006.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: Päivän =)

+1

2. markku55

markku55 Active Member

Nyt ei olekaan kyse siitä mitä sen kissanomistajan tulisi tehdä vaan siitä mitä minä voin tehdä välttyäkseni noista kissan aiheuttamista harmeista. Capice?

3. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Periaatteessa joo.  Mitä enemmän ovat heitteillä ilman ihmisen huolenpitoa sitä enemmän yrittävät saada kiinni monenlaista pikkuelävää.  Sitä aina liioitellaan suuresti, että hoidettu kotikissa jolla on vapaa pääsy ulos, tekisi ratkaisevaa tuhoa luonnoneläimille. Enemmänkin pesästään pudonneen tai heikon linnun turma hoidettu kissa on. Kokemattomat oravat ovat myös helpompaa saalista.

Kai teilläkin linnut viihtyy...

4. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Vähän kuin Mynämäen sudet - lapset näkevät susia koulumatkalla, mutta milloin on susi käynyt viimeksi ihmisen kimppuun? Viimeisestä epäilystä on varmaan 150 vuotta...

5. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Varmempi ois juosta karkuun ihmisen nähdessään :)

6. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Aidan.

7. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Eihän tuo mene perille, jos sanot sen suomeksi. Etkö tajunnut tätä?

Kapa

8. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 18 Maaliskuu 2019
  9. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Sanoinhan pohtivani "miten saisin sanottua"....  :)

10. markku55

markku55 Active Member

Et voi olla tosissasi, minun pitäisi investoida kissatiiviiseen tontin suojaukseen jotta naapurin tai jonkun muun holtittoman kissanpitäjän vastuuttomuus saisi jatkua, nyt meni kyllä ainakin minulla tuollainen ehdotus ohi oikeustajuni.

11. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Kysyit nimenomaan:

"mitä minä voin tehdä välttyäkseni noista kissan aiheuttamista harmeista"

Oikeustajustasi en tiedä mitään, mutta sen tiedän, että ruikuttamisen asemasta voit tehdä aidan.

12. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Omaisille ilman muuta hieno ja tärkeä juttu.  Onnittelut osallistuneille!

13. markku55

markku55 Active Member

Voit olla vakuuttunut siitä, että en rakenna 135m kissatiivistä aitaa neljällä isolla portilla joista kolmessa pitää olla myös henkilökulkuovi/portti vain sen takia, että jotkut ei huolehdi kissoistaan, pientä suhteellisuudentajua vois toivoa sinultakin.
    En ole ruikuttanut vaan kysynyt neuvoa miten nuo kissat saisi pysymään poissa pihalta, parvekkeelta, autokatoksesta ja autoista. Olen myös vastannut itse kysymykseeni, eli seuraava vaihe on hajusteiden kokeilu ja jos ei onnistu niin sitten loukulla kiinni ja viranomaisille, joten jos sopii, niin minun puolelta juttu on käsitelty.

14. Vs: Päivän =)

Onneksi ei tullut lisää raatoja. Se tärkeintä. Nyt tosin moinen seikaulullisuus saa lisäömainosta, että raatoutumista tuskin voi välttää.

15. markku55

markku55 Active Member

hankala juttu, pitäis olla todella kiitollinen teosta, mutta samalla pitäis pystyä säilyttämään viranomaisten päätöksien kunnioittaminen, eli jollain tavalla pitäis pystyä myös näpäyttämään määräysten rikkojia.

16. Vs: Päivän =)

Toki ne tuosta sakot saa.

17. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83

Nin, kun ammattilaiset arvioivat riskit liian suuriksi, amatöörit menevät sitten tekemään sen. Onneksi ei nyt tullut lisää vainajia, ei se kuitenkaan mikään mahdottomuus olisi ollut. Lopputulos on tietysti tällä kertaa hyvä, mutta menettely lähenee ääliömäistä. Lähinnä vastaavaa olisi jos palokunnan vetäytyessä joukko innokkaita rynnistää kaasupalon keskelle. Näistä sitten vielä tehdään sankareita. Mites jos näitä olisi sitten taas yhteisin varoin haettu sieltä joukolla ruumispusseilla. Ja kyllä, minusta yhteisvastuu ja asioiden tekeminen odottelun sijaan on hieno asia, mutta harkinta on myös arvossaan.

18. markku55

markku55 Active Member

Saattavat kuitenkin saada sakoille maksajat.

19. Pan

Pan Well-Known Member

2 607
    1 320
    113

Mistä päättelet, että nuo suomalaiset ovat amatöörejä?
    En tosin ole seurannut, millaisin perustein aiemmin arvioinnin tehnyt englantilainen oli lausuntonsa antanut. Perustuiko se hänelle kerrottuihin tietoihin vai onko hänellä ollut käytettävissään esim. kuvamateriaalia tms yksityiskohtaista tietoa luolan olosuhteista. Vai peräti käynyt luolassa itse. Enkä myöskään tiedä onko hän vedenalaisiin pelastustehtäviin erikoistunut. Vaiko vain tunnettu ammattisukeltaja, joka teki arvion sitä pyydettäessä. Ammattilaisena varmaankin myös peri arvioinnistaan maksun.

Amatöörin tietotaitotaso saattaa olla myös suurempi kuin ammattilaisen, mutta sitäkään emme tässä tapauksessa tiedä. Kunhan spekuloimme.