Vs: Päivän =) Tuli tänään kysyntä että voisinko kuvata yhdet ristiäiset, hintaan olisi kuulut tilaisuuden kuvaus sekä potretit juhlakalusta ja kummeista babyn kanssa. Sanoin että harkitsen huomiseen mutta hinta on 150€, tuli pikainen vastaus että sorry ei tarvitsekkaan. Olivat budjetoineet tohon n.20€
Vs: Päivän =) Jarppa kattos kun jotkut kuvaa työkseen ja tarvii siitä rahaa että voi ostaa ruokaa kaappiin ja Jukkallakin muutama laps ja eläin ruokittavana niin en yhtään ihmettele.
Vs: Päivän =) Oletko nyt tosissasi, jos joku vaimoni veljen kaveri jota en ole koskaan edes nähnyt haluaa jonkun kuvaamaan tilaisuuden sekä potretit kummeista sekä itsestään niin haloo.... Vaikkakin olen täysi amatööri niin luuletko että menen sunnuntaina neljäksi tunniksi muuten vaan kuvailemaan ilman korvausta, et voi olla tosissasi. Voin suositella sinua jos haluat, olet kuiteskin jo samassa kaupungissa niin ei tartte maksaa kilometrikorvauksia. Ai niin, sinähän varmaan kuvaat ilmaiseksi niin ei tartte maksaa niitäkään. Kiitos Miia. Olen koittanut kavereiden ja muiden pyyntöjen kanssa noudattaa tyyliä jos minä pyydän että saanko ottaa parit kuvat ja kokeilla yhtä juttua niin on ilmaista, mutta jos minulta pyydetään niin maksaa XXX määrän rahaa. En tosiaan ole paljoa pyytänyt mutta pyydän kuiteskin, ettei ehkä joskus sitten tarvitse kaikkia kissanristiäisiä kierrellä. Tämä ei kuiteskaan ole minun työni vaan aivan jokin muu millä elätän perheeni, tällä ansaittuja ropoja voin sitten laittaa sukkaan ja ostaa ehkä jotain kuvaukseen liittyvää.
Vs: Päivän =) Mulla on ihan sama juttu et jos joku läheinen kaveri pyytää ittestään ottaa kuvia niin en siitä veloita mitään paitti ehkä kahvirahat ja ilman kuittia. Jukka amatööriks olet kyllä melkosen hyvä.
Vs: Päivän =) Tavallaan harmi ettei tarina kerro, pitikö tuo kahdenkympin budjetti sisällään myös printit juhlakalun kummeille ja vamhemmille.
Vs: Päivän =) Hih, minullekin kerran yksi morsmaikku kiukkusi - valokuvaamosta saa kuulemma 4 lapsikuvaa 30 eurolla, miten se hääkuva nyt VOI noin paljon maksaa. Ei kumminkaan sitten mennyt sinne valokuvaamoon, vaikka kehotin.
Vs: Päivän =) Samalla periaatteella strasselijussiserkku tekisi autoon jakopään huollon häiden aikana ja toisen serkun siippa öljypoltinhuollon =) parilla kympillä. Kun on kerran häät!
Vs: Päivän =) Ei valitettavasti päästy neuvotteluissa niin pitkälle, ne olisi tosin varmaan odottaneet että tuo ristiäislahjankin samaan hintaan
Vs: Päivän =) En nyt viitsisi mutta, kai se on taas pakkoa vaan sanoa. Jukka75 vasta harjoitelee henkilökuvaamista vaihtelevalla menestyksellä omilla tyttärillään tietääkseni? Niin miten helvetissä se menisi ottamaan joltain 150€??? Vaikka tuo on alle puolet mitä ammatilainen ottaisi, niin loppultulos ei välttämättä ole puolia mitä odotetaan?
Vs: Päivän =) Tuommoinen tapahtumakuvaus + potretit pyörii ammattilaisen tekemänä siinä 1000-1200 euron luokassa, riippuen tietysti hiukan ajankohdasta (kesälauantai) ja tilaisuuden kestosta.
Vs: Päivän =) Hii - Jörkka eduskuntaan! Tulee kaiketi ikäpuhemiehen paikalle, joten saanee kunnian avata seuraavat valtiopäivät. Hienoa! https://sites.google.com/site/vaantesta ... vaalit.jpg"]https://sites.google.com/site/vaantestaan/idadonnervaalit.jpg
Vs: Päivän =) Niin joskus vuosia sitten, täällä päin ovat myyneet häitä kirkot, studio ja jopa juhlat reilusti alle tonnin.
Vs: Päivän =) Jarille sanon et tekemällä oppii ja tyttäret ja omat eläimet on hyvä harjoitus kohde. Ja jokainen määritelköön hintansa itse. Itse esim omassa firmassani olen pitänyt alhaisia hintoja että en menettäisi eläkettäni ja valokuvaus ny on hieman epävarma tulonlähde. Mää kyl enemmänkin kannustaisin Jukkaa kuin et dissaisin ja kannustankin . Jukalla on muuten hyvä blogi mihin teidänkin kannattas liittyä lukijoiksi.
Vs: Päivän =) Niin juu, sitä tarkoitinkin, koko juttu siihen noin tonniin. Juhlat myös. Pelkkä kirkko ja potretit on tietysti halvempi, siis yleensä. Toki enemmänkin laskuttavia kuvaajia on.
Vs: Päivän =) Vertailukohdaksi kokemus toisesta erikoisliikkeestä kolmen vuoden takaa. Kotkan McKone. Makkosia muuten joka toinen siinä liikkeessä. Vein Jobun moottorisahan sinne huoltotiskille ja kysyin saisiko siihen kaasutinhuoltoa. Äijällä silmät vaan kääntyi muttei pää tietokoneruudultaan kun siinä tuolissaan löhösi ja sanoi: -Onko tuo kuuskytluvulta? Pahan heitti kun kone oli sentään siisti ja vähänkäytetty 80-luvun saha. Ja sain kuulla että kyllä he voivat sitä korjata mutta pitää varautua ainakin 120 euron laskuun ja silti lopputulos voi olla ettei tule kuntoon. Se oli tietysti kiitos ja näkemiin ikuisesti tuollaiseen menoon. Sama saha sitten Maskussa otettiin lämpimästi vastaan ja kaasarihuolto maksoi 60 euroa. Ja hyvä tuli!
Vs: Päivän =) Nyyyhhhh...olen paska ja menen harjoittelemaan viideksi vuodeksi nurkkaan lasteni kanssa Ensinnäkin, en ole itseäni kenellekkään tarjonnut joten kysyjä on minut aina löytänyt. Nytkin tuli kysyntä että haluaisitko kuvata tilaisuuden jne. annoin linkin sivulleni missä kuviani on ja pyysin palaamaan josko vielä kiinnostaa. Hetken kuluttuatuli vastaus että miellyttävät kuvat ja vielä kiinnostaa, mietin että perkele sunnuntai ja siihen menee neljä tuntia paikan päällä plus aika koneella?? Eli ilmaiseksi ei tosiaankaan huvita lähteä kuvaamaan ventovieraan ihmisen tilaisuutta, mielummin lähden kuvaamaan niitä muksuja. Mitä tulee hintaan niin ei mielestäni tosiaankaan ole paha korvaus tuosta ajasta, itse kun en tosiaan ole ammattilainen vaan pelkkä wannabe kuvaaja. Ammattilainen tosiaan ottaa tuollaiseta keikasta kolme kertaa enemmän joten... jos sulla on budjetti 20€ niin mitä odotat saavasi??? Ei sitä opi ellei harjoittele, joten minä harjoittelen lasteni kanssa ja jos kysyntää tulee niin miksi ei?? Enkä tosiaan lähtisi jos tietäisin että vituiksi menee, sen verran ylpeyttä löytyy itseltäni.