Vs: Päivän =) Elikkä kuten arvelinkin. Sinulta jäi todella hieno pätkä ohi, kun käännyit Pohjan pitäjästä Tammisaareen, Pohja-Tenhola tie on niitä hauskimpia joita tiedän, keskinopeus ei ole hurja, mutta koko ajan on ajamisen meininki.
Vs: Päivän =) Uusi dokumenttiprojekti alussa. Tänään kahlattiin Kankaan paperitehtaan vanhoja tiloja oppaan johdolla. Ensi viikolla varmaan saamme virallisen sisäänpääsyn tiloihin. Kiinalaiset purkavat paperikone kakkosta, sinne ei ole kuulemma menemistä. Viimeinen paperinvalmistaja eteläafrikkalainen Sappi myi koko roskan (paperikoneita lukuunottamatta) kolmen vuoden vierailun jälkeen. Nyt tila on Jyväskylän kaupungin hallussa, ja sinne on tulossa asuin-,liike- ja kulttuurikompleksi. Tuon viimeisen perään laittaisin kyllä kysymysmerkin. Luovan valokuvauksen keskus on kuvausprojektin takana, ja kuvaajiksi valittiin viisi valokuvaajaa tarjottujen portfolioitten perusteella. Kuvaajavalinnat teki ulkopuolinen henkilö. Pääsi eläkeläinenkin joukkoon. Odotan innolla päästä sisälle noihin osittain kummitusmaisiin tiloihin jalustan ja kunnon kameran kanssa. kapa p.s. Korjataan, että M-Real myi koko roskan Sappille ja Sappi kolmen vuoden päästä takaisin M-Realille, joka sitten myi koko roskan ilman paperikoneita Jyväskylän kaupungille. Paperikoneita oli kaksi, jotka molemmat on myyty Kiinaan.
Vs: Päivän =) Hip hei. Ei ku toi on postiivinen juttu, niin se otetaan nyrpeenä vastaan, muttei myöskään riehaannuta. Sit ku menee toiseen suuntaan, niin luvataan marmattaa. (Mut erinomainen juttu, hienoa!)
Vs: Päivän =) Juu, kyllä on ensimmäisiä, sulfiittiselluloosatehdas kai aloitti toimintansa 1888 ja ensimmäinen paperikone 1899. Kankaan tehtaan viralliset avaiset olivat 13.1.1874, jolloin siellä jo tehtiin paperia (ilman virallista lupaa). Tänään tuolla vanhalla puolella kiertokäynnillä, niin ei ollut kliinisyydestä hajuakaan, ei kyllä ollut enää koneitakaan paikalla. Uudelle puolelle ei ole pääsyä, on siellä kiinalaiset purkamssa paperikone kakkosta. Eivät oikein tykkää ulkopuolisista. kapa
Vs: Päivän =) Olet koko ajan toitottanut helkaman 100% suomalaisuus asteesta. http://yle.fi/aihe/artikkeli/2002/05/23/suomalainen-pyora-ei-ole-kokonaan-suomalainen Kumpi puhuu paskaa.
Vs: Päivän =) Ei pitäisi olla, hienoa, että jotkut yritykset ovat valinneet näin poikkeuksellisen toimintatavan, kuin valmistamisen Suomessa eikä esim. Virossa.
Vs: Päivän =) Hieno juttuhan tuo on. En vaan muista, että Jopo-valmistuksen siirtämisestä Taiwaniin olisi kerrottu yhtä reteesti?
Vs: Päivän =) En minäkään ymmärrä, mikä Helkamassa kyrsii. On niillä nyt ainakin jonkinlainen työllistävä vaikutus Suomessa.
Vs: Päivän =) Näköjään (hesarin mukaan) loputkin jopot aletaan tehdä suomessa, ihan hienoa kyllä. Jutelin pyöräkaupassa myyjän kanssa tytöistä jotka räplää kännykkää pyöräilessä, tämä sanoi että yksi tyttö halusi juuri jopon, kun siinä pystyy käyttämään kännykkää samalla. Aikuisten oikeasti olen kerran joutunut soitammaan kelloa vastaan tulevalle tytölle joka seilasi edestakaisin kännykkää näpytellen. Mitä tästä pitäisi päätellä? Onko jopo järkevän valinta;-)
Vs: Päivän =) Nyt sinä puhut paskaa, en ole koskaan sanonut, että Helkaman valmistama polkupyörä olisi 100% kotimainen, se kun on sula mahdottomuus. Jos katsot nykyistä esitettämme, niin niissä on avainlippu pyörissä jotka täyttävät avainlipputunnuksen määreet, Suomen lippu kun avainlipputunnuksen määreet ei täyty, mutta pyörä on vähintäänkin koottu Hangossa usein myös jauhemaalattu, koristeltu jne Hangossa. Nyt takaisin Hankoon otettavat pyörät ovat pääasiassa lasten jopoja jotka on tehty aiemmin Taiwanissa, on hienoa, että pystymme, niin kilpaillussa tuoteryhmässä kuin lasten pyörät, ottamaan tuotantoa takaisin Suomeen. Toivon, ettet muodosta asennettasi Helkamaan minua kohtaan tuntemasi antipatian kautta, menen pian eläkkeelle, elikkä loputkin siteet katkeavat, joten ota iisisti ja arvosta kotimaista yrittämistä.