Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivän =)

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana herby, 11 Heinäkuu 2006.

1. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113
    Vs: Päivän =)

Tuli ongelma eteen. Eihän noissa ole etsintä ja takatelkkarikin puuttuu ja tänään pitäisi viritellä paikoilleen.

kapa

2. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113

Kiitos!
    Helmien ostosta oli vähän puhetta...mutta kiinnostus paremmalla puoliskalla suuntautuu muuhun.
    Ja 30v. se on.

3. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Onnea, onnea munkin puolestani. Nostan hattua, nykymaailmassa ei oikein parisuhteet tuppaa kestämään.

Oma sunnuntain ilo tais jäädä kertomatta. Hitsi, kyllä se filmien kehittäminen onnistui vanhoin metodein. Jännitti kyllä sikana, että tuleeko mistään mitään.
    Skannannutkin olen, mutta pitää ensin opetella käyttämään kunnolla kyseistä skanneria. Kummoinen se ei ole, mutta tässä vaiheessa kelpo tarkoituksiini.

4. pj.haaja

pj.haaja Well-Known Member

1 936
    46
    48

Perjantaina sain vihdoin tutkintotodistuksen kouraan ja kohta on värkätty Sinarin perä Ica Ideaaliin kiinni. Pääsee kokeilemaan vähän suurempaa.

5. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Onnea siis sinnekin :)

6. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Poika 6-v sai kaikista hakijoista parhaat pisteet musiikkiopistoon ja pääsee siis.
    Nyt vain valittava rummut tai piano.
    T Jukka

7. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Viulu olis ihana!

8. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

:)

Tämmöinen vanhanpolven juttu tuli mieleen.  Jossain työmaalla metsämailla yksi kaveri aina kämpillä iltaisin toisteli: -Voi kun olis viulu!  Eihän se kaveri juuri muuta puhunutkaan viikosta toiseen ja kaikki olivat kyllästyneitä ruikutukseen.  Kaverit keräsivät kolehdin ja eräänä päivänä annettiin viulu toiveikkain mielin tälle.  Sitten lause vaihtui:  - Voi kun osais soittaa!

9. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

No joo. Mä rakastan suunnattomasti nääs sellaista vähän surullista, melankolista viulumusiikkia :).

Andre Rieu on aika kiva:

10. keegan

keegan Well-Known Member

8 628
    1 536
    113

Tuo oli hyvä.

11. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vaimoni on ammattiviulisti - ja hyvä sellainen. Kuulemme kyllä viulumusiikkia.
    T Jukka

12. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

No tosiaan sitten ette tarvitsekaan toista viulistia. Teillä on koko perheen orkesteri pian koossa.

13. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Onnittelut täältäkin!
    Onko isän instrumentti kitara pois laskuista?

14. Pii

Pii

4 011
    0
    0

piano... rummut oppii kyllä ja sen voi aloittaa "joskus"

15. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Joo, näin vähän pohdittiin, että piano, jos poika suostuu.
    Se on hyvä yleisinstrumentti ja minua harmittaa omalta kohdaltani kun aloitin pianon vasta 25 vuotiaana. Vanhemmiten ei tuo eri käsien motoriikka kehity enää kuten nuorena.
    Tänään alkaa kyllä jalkapallokin.
    Ei ole minun pääinstrumenttiini halunnut ja hyvä niin.
    Mun mielestä on paras, jos oppii vähän kaikkea soittamaan :)
    Pianoa, rumpuja, kitaraa jne.
    T Jukka

16. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113

Kiitos myös sulle!

17. Mirrored

23 779
    749
    113

Lyömäsoittimia piano ja rummut molemmat jossain mielessä, mutta rummut varmaan eniten "fyysinen" soittimista, missä keho on mukana suuremmin määrin.  Kuitenkin rumpalille voisi olla hyödyllistä ottaa oppia pianon taitajien tatsista (ja varmaan myös päinvastoin joskus).

18. markku55

markku55 Active Member

Soitin jolla voi soittaa sille sovitettuja kappaleita ilman että tarvitaan muita instrumentteja mukaan on jossain määrin mielekkäämpi kuin soitin joka on useimmiten osa muuta orkesteria (kuten lautaset, triangeli, patarumpu ja sanoisin, että myös rummut, vaikka se voinee olla myös soolosoitin).
    Heli voisi tykätä myös sellosta ;)

19. Mirrored

23 779
    749
    113

Jatkan edellistä juttuani.

Tietenkin on myös niin, että jos keho ja mieli ei ole mukana täysillä, mikään soittaminen ei ole täysipainoista ja sielukasta.  Kuitenkin olen viime aikoina kelannut soittimien eroja siinä mielessä mitkä itselleni ovat luonnistuneet parhaiten ja siinä nousee esiin "fyysiset" soittimet.  Jopa pianosta olen välillä saanut suurta tyydytystä konsertoidessani itselleni ja taustalla on pientä harrastusta saksofoniin, huuliharppuun ja lauluun.  Se on sellaista muusikkoystävien kanssa satunnaista jammailua. Sain sähköbasson lainaan mutta huomaan siinä lähes samoin kuin kitaran kanssa että se vaatisi harjoitusta ihan toisessa määrin kuin "fyysisemmät" soittimet.  Sormet noissa skeboissa vaan kipeäksi tulee.  Basson jälkeen kiinnostaa hankkia rummut kotiin - olen joskus soitellut rumpuja ihan fiiliksissä.  Se on se fyysisyys ja kehon "tanssi", helppo lähestyttävyys ilman alkukynnystä.

20. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Tämä on yksi syy, varsinkin kun näin pienellä paikkakunnalla on kovin vähän noita bändimahdollisuuksia noin nuorille. Pitäisi vain yksin harjoitella rudimentteja tai jammailla meikäläisen kanssa - mutta sehän ei ole ollenkaan sama asia kuin soittaa kavereiden kanssa.
    T Jukka