Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivän =)

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana herby, 11 Heinäkuu 2006.

Vs: Päivän =)

13t työpäivä takana: 36km pyöräilyä, äänestyskopin kautta himpsuun. Huominen vapaa. Nyt Tom Waits Live, ruisleipää ja Gotleria, Rainbow-sinihomejuustoa (on muuten hyvää hakkaa Auran 6-0) sekä kylmää keskiolutta kuuman suihkun jälkeen.

V-MS

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Tom Waits!
    Sitähän mä juuri nyt kaipaan.
    Pitääpä kaivella pari Waitsin levyä esiin samantien.
    Ekana on pakko kuunnella liveltä:"Big black Mariah"

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Tässähän se onkin!

Waitsin Big...

3. r-e

r-e Member

618
    0
    16

Ostin vanhan Canonin G-sarjan pokkarin itselleni reissukameraksi ja jolla esikouluikäinen poikani saa kuvailla. Tänään tullessani kotiin poika näyttää lappua, johon on harakanvarpailla kopioinut kameran ruudulta tekstin "memorycard full" ja totesi, ettei enää ota kuvia. Poika oli kuvannut leluja ja tv-ohjelmia (!) yhteensä reilun 800 kuvan verran :D

4. Vs: Päivän =)

Win8 vaikuttaa hintaisekseen halvalta ;-)
    Lievästi positiivinen yllätys.

5. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Toimiiko siinä kaikki samat softat & ajurit kuin Win 7:ssa?

6. Vs: Päivän =)

Eiköhän. En itse asiassa ole hakenut mitään ajureita kun tuntuu toimivan noila 8:n ajureilla läppäri ja printterit.
    Ajoin XP:n päälle ja tuo teki osasta xp:n tiedostoja windows.old kansion, josta kävin vain hakemassa monen softan pikakuvaakkeen ja niin vaan toimii gimp, open office ja mozilla tuolta suoraan, toki mitään asetuksia ei tuo mukanaan, eli kirjanmerkit yms jää kyllä linkittymättä vanhasta. Eli tuntuu 64 bit 8 toimaavan 32bit xp:n asennetuilla softilla ;-) Siksipä lievä positiivinen ylläri. Ei tosin alkanut hyvin: saitilta hakemani asenus, joka olu 32bit, koska se hakee vastaavan kuin konella on, asennus nyykähti 29% vaoheeseen. Kyllästyin ja iskin dvd:n sisään, jonka olin tehnyt toiselle konelle imuroimastani iso-tiedostots ja asensin sillä. Meni nopeasti ja kivuttomasti.

Se, miten looginen tuo sitten on käyttää -ei ole, mutta muutamalla jipolla miltei kuin seiska. Esim käynnistä-valikkoa ei ole, eikä edes sulje-nappia. Työpöytä sentään on yhden klikkauksen päässä.

On tää 15e:n arvoinen, sen verran maksaa halvimmillaan.

7. Vs: Päivän =)

Sain uudet ämyrit viime viikolla ja olipas makoisaa. No sitten poks, NAD-monitoimikoneesta toinen kanava pimeeks :( aikani sitä kolvailin pöydällä mut plääh.

Etsimään vastaavaa mutta ei enää löydy: onneksi oli poistohyllyssä vanhaa vastaava tosin 5-kanavainen joka irtosi halvalla. Nyt siitä on kaksi käytössä ja hyvin popittaa: testailen tässä Pat Mehenyllä ja akustoidulla takaseinällä (valkkarilla suodatettuna vielä)...oikein oikein hyvä. Seuraavaksi vois kokeilla vinyyliltä Nieminen-Litmanen vaikka.

V-MS

8. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Tarkistitko Classic Audion NAD-tarjonnan?

9. Vs: Päivän =)

En tainnu. Enkä enää taida uskaltaa :) mut hyvin popittaa.

V-MS

10. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Älä sitten katso tätä linkkiä NAD perusvahvarista. :)
    LISÄYS: Tämän Rega Mira 3 vahvarin tuijotus on vielä turhempaa, puhumattakaan tästä putkivahvistimesta :)

11. Vs: Päivän =)

Katoin kuiteski. Onneks se Tandberg oli myyty, se olis voinu alkaa poltella.

Mulla oli pitkään iso läjä painavia ja hienoja erillislaitteita mutta kun tuli NAD L-53 (2-kanavainen vahvistin/CD/DVD/radio) möin kaikki vinyylisoitinta lukuunottamatta veks. Hyvä vehje kun oli Brennan-kovalevysoitin vielä lisäks.

Nyt olis sitten mennyt kaikki uusiksi mutta Kruunuradiossa oli yks L-73 vaikka menin kyselemään Viso Two:ta.

Jos vois toivoa haluaisin tollasen Viso Two tyylisen vehkeen jossa vielä liitäntä (tai sisäinen) kovalevylle ja osais ton Brennanin hommat eli kopioida cd/dvd suoraan tietoineen levylle.

Nyt menee Kronos Quartet.

V-MS

12. Vs: Päivän =)

Mullahan oli semmoinen tummanvihriä perusNad-viritinvahvistin, mutta aina ärsytti se äärimuovinen fiilis. Noista käytetyistä ainoa, mikä teki säväyksen oli taas tiätty tuo alumiinilook-Jammu ;-)

13. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Mä en noista yhdistelmävehkeistä ole innostunut. Saundi ei tyydytä, jos trankkuvahvarista ikinä kunnollista saundia voi edes olettaa saavansa :) Tuo putkari polttelee lievästi, mutta onneksi ei ole sille paikkaa ennenkuin töllön saa johonkin hevon tuuttiin. Kun sen uudelleensijoitus ratkeaa saisi kotiutettua kelanauhurinkin....

Mulla oli aikanaan Mira 3, joka soi ihan hyvin, mutta mun kajarit oli hiukan liian kuulaat sille, eikä piuharumballakaan saanut riittävää muutosta. MM Phonokortti siinä oli pirun hyvälaatuinen. Uuden Rega Brion voisi joskus hakea kotiin koekuunteluun vaikka kauhian näköinen onkin.

14. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Osta toi mun samanlainen :)

15. Vs: Päivän =)

Toi NAD olikin ainoo vaihtoehto yhdistelmävehkeistä. Mulle kaikki tarpeellinen ok ja muuten "aus metal".

Hifiharrastajien sivuilla muuten on hauska projekti jossa julkaisevat Musiikin Ääni-lehteä uudestaan. Yhdessä numerossa on ratkiriemukas juttu NAD-vahvistimesta ja sen modifioinnista.

Nää kultakorvat olivat kuuntelujensa jälkeen avanneet vahvistimen ja hoksanneet että toinen kanavan oli väärässä vaiheessa jostain käsittämättömästä syystä. Ja sitten joku firma muistaakseni Tampereella modifioi tän oikein ja niitä myytiinkin sellaisina kovempaan  hintaan ja näiden neropattien mielestä se nyt kuulosti paremmalta.

Tässä vahvistimessa kuitenkin oli erikoinen ratkaisu jossa pääteasteet olivat vastakkaisvaiheessa koska siten säästettiin virtalähteessä: lähdössä vaihe käännettiin sitten oikein. Eli heput nauttivat kovasti kun kanavat olivat todellisuudessa vastakkain vaiheiltaan. Näytin "artikkelin" NAD:n maahantuojalle joka nauroi kippurassa :)

V-MS