Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Päivän =)

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana herby, 11 Heinäkuu 2006.

Vs: Päivän =)

Hajamielinen Kuukausiliitteen (HS) selailu täräytti eteen
    Martin Parrin kuvia - ja vielä Suomesta! 

Päivän =)

1. Vs: Päivän =)

Nää on prioriteettijuttuja juu. Itse taas olen manaillut miksi ostin koneen vasta nyt. Vuosi sitten. Ylivoimaisesti paras hankinta varmaan kymeneen vuoteen, jos ei kissoja lasketa ;-)
    Ei tuo setti nyt NIIN kallis ole, jonkun puolivillaisen objektiivin hintainen. Tosin itse edelleen ostaisin tämän saman Oskari-myllysetin -minkä ostinkin. Ainoa huono puoli on ollut se, ettei kahviloiden "erikoiskahvit " maistu kovin erikoisilta.

2. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

^Niinpä... ei maistu kahvi monessa paikassa enää miltään. Varsin niillä hinnoilla :/

Toi kuikurin ekan linkin silvia-setti on ok. Tällä, tai eri mylly, mut silvia keitin ollut nyt reilu 5v käytössä. Yksi tiiviste/suodin/kahvasetti hommattiin nyt syksyllä huoltotoimenpiteinä.

Ja todellakin... parhaita hankintoja jokapäiväiseen käyttöön, mitä kahvista tykkäävä voi tehdä o/

Sille päivän ;D

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kävin illall pari tuntia kuvaamassa Hasseleilla eka kertaa studiosalamoilla.
    Kaikki toimi kuin junan vessa. Jopa tuo 1959 tehty SWC laukaisi salamat joka ikinen kerta, kun painoi laukaisijaa.
    Joka optiikassa 50, 100 ja 180 on niin hyvä tuo pistoke, johon synkkapiuha tulee, ettei teippiä tarvinnut edes harkita.
    Ainoa ongelma oli 50 mm tarkennus, ei meinannut millään saada tarkennettua. Otin aina metrimitan ja mittasin etäisyyden varmuudeksi.
    Kolme tri-xää tuli kuvattua ja nyt on filmit kuivumassa.
    Nikonissa ei pysy synkkapiuha kiinni, aina saa pihdeillä kiristää ja tai laittaa salamakenkään lisäkappaleen. Nikonin omassa lisäkappaleessa kyllä hyvin pysyy kiinni.
    T Jukka

4. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Perhana, en muistanutkaan että meillä näkyy mtv3MAX. Ratkaisevalla hetkellä, sanoakseni...

5. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

Tää on mulle :( en näe matsia.

6. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

No voi perskules kun en älynny tänne linkata sorry, matsi näkyi livenä tuolla: http://www.oleoletv.com/watch/live/stre ... pcast.html"]http://www.oleoletv.com/watch/live/stream/online/free/tv/video/channel/feed/link/broadcast/vivo/gratis/p2p/4/december/4/2011/12/182/v-338315/robert-helenius-vs-dereck-chisora-sopcast.html

Helenius voitti matsin niukasti, täydet 12 erää ottelivat.

7. Pii

Pii

4 011
    0
    0

Hah! onpa pitkään kestänyt auto! itte vaihdoin heinäkuussa (käytettyyn) ja mulla on tullut jo 20000 .... elämä on....

Tuo Quiquernin (että on taas vaikee - vieläkin) mainitsema hagmannin lasta on parasta mitä on tehty - "varastin" tai otin "ennakkoperintönä" kotoa ja ei pysty tekemään yhtä hyvää tai markkinatalous kaatuu.... se on ollut meillä aina! Täydellinen!

Espressokeitin on kyllä parhaita ostoksia ikinä. (kakskytvuotta oli mutteri - ja on vieläkin, mutta alkaa olla jo loppuun syöpynyt) . - Varmahan se on - toki. Ja onkin pelastanut espressotuskalta kun automaatilla oli uhmaikä.

8. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Keittiökalusteisiin en ota paljon kantaa, en juuri itse keittele.

Espressokeittimet sunmuut vehkeet on turhia, Moccamaster jyrää!!!!!!

Italianreissullakin otetaan aina Juhla Mokkaa mukaan ja vähintään kerran päivässä on saatava kunnon kahavia!

Paikallisista plöröistä ei mieli kovin paljon lämpene.

Tee-litkut vasta pahasta onkin, kupillisen jos juo niin maha on aivan sekaisin. Hajukin oksettaa.

9. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Kun tottuu tuollaiseen kahvikoneen jauhettuun kahviin, joka tekee sellaisen "kreemin", niin suodatinkahvit on kyllä aika syvältä. (tietty käytetyt pavut vaikuttaa).
    Moccamasterin vaihduttua Saecon masiinaan, mulla loppui sokerin käyttö kahvissa ja rupesin juomaan kahvin kahvina.
    Eikä tartte erikseen keitellä kahveja, riittää kun painaa nappia.

10. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 12 Maaliskuu 2019
  11. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Pirtelöt erikseen :)

12. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

13. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Hyvä tee oikein valmistettuna on mitä mainioin juoma. Niistä karamellille haisevista esanssijuomista en kylläkään paljoa perusta.
    Kahvin kruunaa lusikallinen hunajaa . Myös maitokahviin. Sokeri ei enää sen jälkeen maistu.

kapa

14. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

15. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Kerma sopii kahviin yhtä huonosti kuin rasvaton maitokin, kevytmaito ja vastaavat on sopivia. Sokerin käytön lopetin turhana 70-luvun alkuvuosina.

16. Pii

Pii

4 011
    0
    0

Myönnän - olen Minna ja olen sekakäyttäjä! Olen hullaantunut Twiningsin teehen (laittaisin monikon jos osaisin taivuttaa ;)) mutta myös liptononin "karamelliset" -ei teet- uppoaa. Jopa mansikka"tee"!

Kahvia juon suodatettua (no ehkä kuitenkin vain juhlamokkaa, presidenttiä ja yhtä halpiskahvia jonka nimeä en muista ja jota saa vain silloin tällöin). Sokeria ja kermaa ei voi laittaa.

Mutta espresso: sokerilla, ilman ... cappucinona alkoholilla ja ilman, turkkilaisena =ällömakeana ja vahvana, al fresco, ristretto, macciato...., lattena ja kaakaolla tai tummalla 

Tiedän että kohta aletaan järjestää vertaistukiryhmiä kaltaisilleni sekä uhrien läheisille....

17. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Riisinkeitin työskentelee meillä päivittäin ja mikroakin tarvitaan. Astianpesukone tässä kämpässä on, mutta käyttöä mokomalle ei löydy. Helpompi ja nopeampi pestä tiskit heti ruuan jälkeen...

18. Vs: Päivän =)

Se caffe corretto kannattaa silti jättää väliin ;-]

;-D

19. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38