Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Päivän =)

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana herby, 11 Heinäkuu 2006.

1. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48
    Vs: Päivän =)

Vaikka kovalevyjen hinnat hyppäsivät hurjasti, ehdin löytämään vielä ulkoisen 2T levyn halvalla backupiksi... Vaan eiköhän ne kohta perus-markettien hyllytkin hohda tyhjyyttään.

2. Vs: Päivän =)

Kas, mikäs ne nosti? Samsunkin 2t näyttäisi n. tuplanneen hintansa...

3. J.Vuokko

8 192
    63
    48

^__ Tehtaat ovat muuttuneet Thaimaassa kellumattomiksi laivoiksi.... Samoin varastot.

Kovalevyjen hinnat ylös koska saatavuus katkesi, sama ilmeisesti muistien jne kohdalla.

4. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Mä sain vielä tiistaina WD:n 2 Terasen 73 €:lla

5. Vs: Päivän =)

Juu, omakin kaksiteraisen hankinta on niin liki, ettei asia varsinaisesti omaa henkilökohtaista taakkaa, ainakaan jos tilanne ei äidy pysyvämmäksi.

Tästä datagenrestä pohdinnassa on pikkuläppäri, L310 vai E-450 prossulla...

6. Vs: Päivän =)

Koekuvasin Leica M9-P:n
    En vielä tiedä onko minulla kamerakuume vai ei? ;-)

7. J.Vuokko

8 192
    63
    48

liian reps  ;D   

8. Vs: Päivän =)

Toi Kuikuri, kun tuntee kahvit, niin oletkos maistanut Paska kahvia?

Näkyisi lähtevän 20€/1 kg tarjouksessa!

9. Vs: Päivän =)

Kyllä tässä munalissa ja kalossissa on vähäksi aikaa...
    enkä voi sanoa olevani kovin pitkällä muutenkaan: halvat vehkeet ja halpaa kahvia. Ei nuo kahvityypit suostu ostamaan papuja, joiden paahtopäivä ei ole tiedossa, ja kunnolliseen keittimen hnnat alkavat parista tonnista, myllyn kyllä saa jo ihan ok-laatuisen jo tonnilla, vähän yli. Monihan paahtaa itse, ettei tarvitse vanhaa juua.
    Toki tässä itsekin hieman myllynvaihto mielessä, mutta halpakeitin saa olla ainakin vuoden vielä...
    ja toki myönnän wanhan totuuden: on sama millä keittää, jos ei kahvi ole hyvää, tai toisinpäin, jos itse kahvi on hyvää, saa vehkeet paljon anteeksi.

10. Vs: Päivän =)

Itse ostin Stokkalta pari kuukautta sitten Bialettin klassisen mutteripannun (oli kyllä ennestään Krups sähköespressokeitin), eikä maksanut kuin alta 30 ekee. K-suprassa Pellini Top maksaa 7,99. Mielestäni tulee ihan OK sumpit. Tämä riittää kahvihifistelyksi minulle.

11. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Itse olen ajatellut siirtyväni murukahviin. On siinäkin kofeiinia - ellei satu erehdyksessä ostamaan kofeiinitonta.

12. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63

Ölumies, jos vaikutat Helsingissä päin, niin poikkea Kaffecentralenissa maistamassa, sieltä saa Paskaa ja monia muita kahveja, toisinaan jopa tuorepaahtoja.

Edit: kuvan perusteella olet näemmä pistäytynyt Gran Delicatossa. :)

13. Vs: Päivän =)

Noista valmiiksijauhetuista sain parhaat mutterikahvit llystä.

On noita muttereita hyllyssä aika monta erilaista, on teräksistä, alumiinista, kuppiintiputtavaa ja pannulla varustettua. Joka on minusta ylivoimaisesti tyylikkäin noista.
    Eli tommonen: http://i00.i.aliimg.com/photo/254547285/CLARA_Valira_Espresso_Maker.jpg

Ja maultaan parasta kahvia tekee Bialettin Brikka, alumiinimutteri teräksisellä suutinhatulla. Jos sellaisen jostain vielä löytää, valmistus on lopetettu, kannattaa nappaaminen kyllä.
    Edith: puhun läpiä pähäni, se on vain uudestisyntynyt, saa tuota uutta mallia, muutos lie tuo kannen avausmetodi, vanhalla saattoi rikkoa tuon muovi-ikkunan, ainakin teoriassa.
    Bialetti Brikka mutteripannu
    tuolla halvempi: http://www.caffi.fi/epages/OVK.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/01082009-150838/Products/Bialetti003

On tämä NS Oscarin kanssa väkerretty kaffe ehkä n. 6,72x parempaa kuin mikään noilla värkkäämäni mokkapannukahvi, vaikka miten olisin viritellyt uuttoa sen kanssa...itse asiassa harvoin saa Italiassakaan kuppilassa näin hyvää essua ;-)
    ..Helpoin tapa parantaa mutterikahvia on ostaa mylly. Minkä voi kokeilla mylläyttämällä laatupaikassa pavuista ja painumalla heti tuoreltaan mutteroimaan...

Tuokin vaikuttaa kiinnostavalta mokkapannulta, sääli että Bialetti ei enää myy nettikaupassaan näitä värkkejä:  http://www.bialetti.it/uk/catalogue/scheda.asp?id_cat=320

14. Vs: Päivän =)

Tulipa ostettua matkakoneeksi pieni Acer, kun halvalla sai. Olin ajatelut kevyttä 14", mutta paljon pienempään päin mentiin vanhasta 12" Fujitsusta. Taidan vaihtaa kiintolevyksi samantein Fujitsusta siihen laittamani ssd:n...

15. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 12 Maaliskuu 2019
  16. Vs: Päivän =)

Paina Acer -tekstiä.

17. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

18. Vs: Päivän =)

En mä nyt ole aukonut kuin kaksi läppäriä mutta niihin ainakin ssd:t sai kiinni siinä kuin identtisen kokoiset vakiolevytkin. Tuo menee naisystävän nettivehkeeksi, ja matkoilla nettikäytön lisäksi kuvapankiksi ja -kuvankatselulaitteeksi. Ei tuolla ole aikomus kuvia käsitellä kuin satunnaisesti, jos silloinkaan. Tuo pitää kyllä pohtia, että miten siihen 64 gigaan mahtuu käyttis ja meidän kuvat. Seiska siis jää, mutta katsotaan mitä turhaa siitä voi karsia.

Tosin ei ongelmaa, vaikka ei parin viikon-kuukauden kuvat mahtuisikaan, kaksi ulkoista kiintaria on aina matkoilla kuitenkin mukana, minimissä se riittää, kun saa yhden päivän kuvat katsotuksi ilalla viinilasin ääressä....

19. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

20. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

^Ainakin Kingstonin ssd:n mukana tulee kopiointiohjelma joka tekee uudelle levylle kopion. Tälleen vaihdoin oman läppärin levyn... tismalleen samoihin asetuksiin uudelle levylle. Noheva juttu.