Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivän =)

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana herby, 11 Heinäkuu 2006.

1. Jaakko

Jaakko Active Member

1 176
    12
    38
    Vs: Päivän =)

Ylireagoiko rumpali?

2. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Vanhempi tytär (18 v.) osti pari LP-levyä ja ilmoitti että aikoo ostaa laadukkaan levysoittimen, vahvistimen ja kaiuttimet. Here we go again...

Mitään ei pitäisi ikinä myydä pois. Itse myin aikoinaan koko LP-kokoelmani ja oikein hyvän levysoittimenkin. Mukavampaa olisi ollut luovuttaa jälkipolvelle.

3. Jaakko

Jaakko Active Member

1 176
    12
    38

Itsekin olen harmitellut useankin kerran niitä LP-levyjä, joita divareilla aikoinaan kannoin.

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Sattui ekan kerran voice tv olemaan päällä vahingossa kun Pyry 4v sattui vilkaisemaan ja sanoi:"isi, tuolla laulaa joku nakupelle." Sellaisia ne nykyajan videot on.
    TJukka

5. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Minä puolestani en ole juurikaan myynyt LP-levyjä, mutta vastaavasti olen niitä ostellut. Nyt pitäisi hyvub  palvellut Dualin levari joko korjata tahi ostaa uus.

6. Vs: Päivän =)

Yhteisöllisestä kaupunkiasumisesta oli juttua raatiossa.

"Pyrkimyksen on ylläpitää sallivaa ja suvaitsevaa ilmapiiriä jossa kaikki saisivat olla omina itsenään!

7. Vs: Päivän =)

Saapurissa, digisaitilla joku kehui tätä saittia asialliseksi ;-D

8. Vs: Päivän =)

Tota erhettä en ole tehny: siis luopunu vinyyleistä ja uuttakin (ja käytettyä) on tullu hankittua tasaseen. Mullakin on Dual CS741Q ollu vuodesta 1982 ja hyvin pelaa, mitä nyt on joskus vähän putsattu ja voideltu ja nyt piti ostaa uus adapteri äänirasialle kun vanha hajos (nyt jo!) mutta semmonenkin vielä siihen löyty!

V-M

9. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Kaikki on suhteellista - jos/kun vertailukohde on vähemmän sitä, niin... ;)

10. Vs: Päivän =)

.

11. Vs: Päivän =)

Yksi valokuvauksenharrastajana esttäytynyt vuodatti, että joskus joutuu tekemään ikäviä kompromisseja ja kuvaamaan kameran tilannemoodeilla ;-D

12. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Tuohon mun Dualiin pitäisi hankkia ne hihnat uudet ja vaihtaa ne RCA piuhat uusiin, kun vähän pätkii. Toisaalta näyttää siltä että on edessä uuden AV-vahvistimenkin hankinta. Täytyy miettiä hankkisiko kunnon 2-tie vahvarin tolle levarille ja hankkis tuohon leffojen äänilähteeksi jonkun normi AVA-vahvarin ilman Phono liitäntää. Se hinta kun pompsahtaa heti kun tulee mukaan Phono liitäntä.

13. Vs: Päivän =)

Tai tuo viimeisin ja sitten oheen erillinen RIAA-korjain/esivahvistin?

Itselläni vanha halpis Pioneerin suoravetosoitin, sen verran jaksoin hifistellä että ostin muutaman neulan Pickeringiini. Halpaneulat maksoivat halvennuksessa saman kappaleelta, kuin koko 625E-äänirasia neuloineen aikoinaan...

Itsekin usein pähkäilyt Dualia, muta lähinnä siksi, että se sopii kissakotiin -sen kun voi sijoittaa vaikka 45asteen kulmaan hyllyyn, jolloin katit eivät hypi sen päälle...

14. Vs: Päivän =)

Freddy King soi (cd:ltä tosin), parin tunnin päästä kastike on muhinu tarpeeks. Olutta on vielä aika täys laatikollinen (yhden maistoin laaduntarkkailun takia), aurinkokin paistaa.

Tommonen erillinen laatikko mullakin on, harvassa on  nykyään vahvistimet levysoitinta silmälläpitäen mutta onhan noissa liitäntöjä muuten. Tai sitten vois etsiä jonkun hekumallisen vanhan viritinvahvistimen, Tandberg vaikka?

V-M

15. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Tytär funtsii levysoittimeksi Thorens, vahvistimeksi NAD ja kaiuttimiksi Acoustic Research tai Infinity. Kelpo laitteita siis. Budjetti noin 150-200 euroa per osio. No, nämä siis toivelistalla, toinen asia sitten mitä oikeasti löytyy käytettyinä...

16. Vs: Päivän =)

Minulla oli aika pitkään 70-luvun lopussa ostettu Nad viritinvahvistin. Alkoi tympiä sen lelumaisuus. Äänihän noissa on sama kaikissa. 70-luvun puolivälin Jammuissa on tyyliä. Mulla on kaapissa isävainaan CR-420, tämmöne.
    Kaijutttimiksi en etsisi mitään kovin retroa, vaikka mulla onkin nuo 30kg:n Radioteknikat itsellä edelleen...

17. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Huomenna autolla hesaa kohti ja hasseli mukaan, tri-xää.
    TJukka

18. Vs: Päivän =)

Mukavaa päästä takaisin töihin sairastelun ja vapaapäivien jälkeen. Liika vapaa-aika turruttaa miehen ja vaimokekin hermostuu kun kierrän kehää himassa ja mietin mitä tekisi..