Haukea on ihan helppoa valmistaa oolrait. Kunhan saa yy -ruodot vek yms. Yks helpoimmista fisuista, muuten... Ja niitähän saa aina iisisti. Kenelle ne nyt sitten edes kelpaa... Mutta vain tietynkokoiset kelpuutetaan. Ihan pienet ja ainakin yli 5 kg takaisin. Sääntö, josta ei lipsuta.
Jos haluatte, tarpeeseenne, kala-asioihin liittyviä vinkkejä, opastusta & neuvontaa niin kysykää vain rohkeasti. On ihan reilua jelpata.
Meidän porukassa tuo palautusraja on ollut siinä 8 kilon nurkilla. Ainahan kalaa ei saa niin siististi irti, että sen voisi olettaa jäävän henkiin, joten parempi laitella pulliksi. Pieniähän tulee aina paljon, mutta ne yleensä irtoavat helposti. Edellisellä reissulla veneessä poikkesi 30 haukea, joista noin 6 otettiin mukaan.
Niin oon ymmärtänytkin joo ettei kaikilla ole niin tarkat kriteerit. Joillakin on laatu ykkösjuttu ja toisilla taasen määrä yms. Muissakin asioissa kuin fisutsydeemeissä. Mutta kuten joku viisas mies kerrankin sanoi niin jokainenhan voi tehdä elämästään sellaisen kuin haluaa. Jos pystyy eikä aseta liian korkeita tavoitteita. Mulla ei, tällä kertaa, muuta ... oon ihan tyhjä nyt
Onhan hänestä laulujakin tehty, mutta kyllä Tsingis-kaani oli kova jätkä miehuutensa parhaina vuosina. Iltalehden jutun arvio on, että noin 0,5 % maailman väestä kantaa Tsingis-kaanin perimää, joten sukupuussa kyllä olisi haaroja. Se puoli prosenttia 8 miljardista kun on 40 miljoonaa. Lapsiahan hänellä saattoi olla ehkä parisen tuhatta. Tällä miehellä on eniten lapsia maailmassa
Kuvataideopiskelijoille annetaan näköjään monenlaisia esimerkkejä taiteesta, kuten Hesarin jutussa kerrotaan: