Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Päivän =)

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana herby, 11 Heinäkuu 2006.

  1. Kona

    Kona Well-Known Member

    1 226
    1 139
    113
    Joo, kehityskeskustelut ovat kyllä melkoista teatteria ylipäätänsä, paitsi tietenkin kotona vaimon kanssa: vaimo keskustelee, minä kuuntelen ja yritän kehittyä.
    No, ei siitäkään mitään koskaan ole tullut, eikä foorumiakaan ole tullut vaihdettua. Ja melko mahdotonta se uuden löytäminen tai perustaminen näillä eväillä olisikin.
     
  2. Est

    Est Well-Known Member

    17 146
    1 829
    113
  3. RB

    RB Well-Known Member

    9 249
    1 171
    113
  4. Est

    Est Well-Known Member

    17 146
    1 829
    113
    Totta. Mut ehkä sinnekin viel tulee "keli"? ;)
     
  5. RB

    RB Well-Known Member

    9 249
    1 171
    113
    No nyt ainakin sataa vettä.
     
  6. Est

    Est Well-Known Member

    17 146
    1 829
    113
    "Terassikeli" kuului puheissaan porukan -kun mä kartsalla, tänään, dallasin- ja kevätfogelit sjungas (yhä aukinaisest fönsterist kuuluu) - voiko elämä kauniimpaa olla?

    OI !

    STADI !!!
    POHJOLA !!
    Eurooppa !
     
    paraneva tykkää tästä.
  7. Kona

    Kona Well-Known Member

    1 226
    1 139
    113
    Stadi on nykyään täysin olematon tekijä oikeastaan yhtään mitenkään.

    Stadilaisuus oli voimissaan 1900-luvun alkuvuosina ja jotain vielä hetken sotien jälkeen. Mutta sitten se hyytyi viimeistään 1950-luvun alkuvuosina muuttoliikkeen myötä täysin ja sekottui muualta tulleiden erilaiseen elämäntyyliin ja taustaan.

    Aitoja alkuperäistä stadilaisuutta edustavia ruotsin- ja suomen sekakielisiä syntyperäisiä helsinkiläisiä stadilaisia ei enää kovin suurta joukkoa ole.

    Stadilaisuus oli parhaimillaankin vain kotiseuturakkautta, jonka suhteen sitä voi soveltuvimmin verrata vaikkapa pihtiputaalaisuuteen tai köyliöläisyyteen, jossa viimemainitussa perinnehistoria toki yltää esihistorialliseen aikaan.

    En menisi vertaamaan stadilaisuutta edes turkulaisuuteen, syykin on selvä jokaiselle Suomen historiaa vähänkin tuntevalle.

    Kaiken makaaberimäisyyden huippu on jokin Stadin Kingit.
     
  8. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 722
    3 245
    113
    Mitä välii?

    Vanha hämäläinen sanonta kiteyttää tuon kotiseutukiihkoilun: "Vitustahan se väki kotoisin on, vaikka maasta leipänsä saa."
     
    Jari_S tykkää tästä.
  9. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    3 195
    662
    113
    Juuri näin!!

    Kunhan pyrkii asumaan sellaisessa paikassa missä itse viihtyy, muulla ei tosiaankaan ole asuinpaikan suhteen mitään väliä.

    Ja sitten kun on sen paikan löytänyt, ei siitä ole mitään tarvetta alvariinsa ”hehkuttaa” muille.
     
  10. RB

    RB Well-Known Member

    9 249
    1 171
    113
    Eli jos ei viihry kotona, niin asuu väärässä paikassa?
     
  11. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    3 195
    662
    113
    Oikein oivallettu, koti on siellä missä sen tuntee olevan. Se, mikä on se virallinen syntymäpaikka, on pelkkä merkintä joissakin virallisissa dokumenteissa.
     
  12. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 722
    3 245
    113
    Sekään ei likikään aina ole oikea syntymäpaikka, usein se on vanhempien henkikirjoituspaikka siinä syntymän aikoihin.
     
  13. Est

    Est Well-Known Member

    17 146
    1 829
    113
    Itse en välittäis juur "vitunkaan vertaa" missä kukin syntynyt tai mistä edes tykkää.
    Pääasia että itse on tyytyväinen. Se riittää. Kukin ja tahollansa...
    Niin on myös, tarpeeks, kiva. Eiks?
     
  14. Est

    Est Well-Known Member

    17 146
    1 829
    113
    [​IMG]
     
  15. Est

    Est Well-Known Member

    17 146
    1 829
    113
    [​IMG]
     
  16. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 256
    515
    113
    Syntymäpaikka tulee pääsääntöisesti äidin henkikirjoituskunnan mukaan ja kansallisuus isän kansallisuuden mukaan.
     
  17. Est

    Est Well-Known Member

    17 146
    1 829
    113
  18. Est

    Est Well-Known Member

    17 146
    1 829
    113
    Tästä - mun näkymästä - varmaa uupuu joitain kommentteja kun ei oikein loogista "ajatustenvaihtoa" ;) ?
    Mutta jos SakkeM , tai kuka vaan, luuleepi että tässä jotain eritysesti "kotiseutukiihkoillaan" niin eipä juuri. Senkun vain mainitsin missä olin.
    En viitti väittää olleeni vaikkapa Pariisissa ;). Vaikka ihan kiva mesta sekin on. Tai ainakin ennen oli...
    [​IMG]
     
  19. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 722
    3 245
    113
    Paikallisen seurakunnan diakonissa kertoi olevansa kiireittensä keskellä oikea multitaskaaja, kun yrittää tehdä montaa hommaa yhtäaikaa. Ei arvostanut näkemystäni, että se toinen seurakunnan työntekijä on sitten kai multiintaskaaja. (Haudankaivaja siis.)
     
  20. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 722
    3 245
    113
    Aina ei noi konekäännöset pelitä. Kukapa nyt haluaisi palauttaa heikon erektion - ainakaan nainen.

    Screenshot 2024-04-10 at 17.45.49.png