Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Päivän =)

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana herby, 11 Heinäkuu 2006.

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113

Mua ei ole tähän kulttiin vihitty, niin ei ole vihiäkään mihin viittaat.

Mutta ehkä hyvä harrastus? (On viatonta ja kainoa tämä harrastukseni ainoa.. täytyykin etsiä tuo aiheenmukainen laulu miten se sanailtu on. Saarela kai, ellei Syrjä.)

(Rupisia riimejä, karmeita tarinoita. Siellähän se. Eipä enää ollut Saarela messissä silloin)

"Ei puuha pehmennä selkäruotoa
    Vaan on viatonta ja kainoa
    Tämä harrastukseni ainoa"

[Chorus 2]
    Teillä kun on älykkyydessä kerroin
    Nauttia saatte kaksin verroin

Viimeksi muokattu: 21 Heinäkuu 2022
    SakkeM tykkää tästä.
  2. Mirrored

23 779
    748
    113
    24/7 :D

Kipinä hukas illal! Vaikka vanha juttu, ei haittaa!

3. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

22 970
    3 396
    113
    Tänään on vasta 21.7. Odota pari päivää.

4. Mirrored

23 779
    748
    113
    Just. Mä vaan jo googlailen mitä tapahtumia on. Eiks ne oo parhaat karnevaalit.

edit. Nyt soi Europe. The Final Cunt Town.

edit2 Harrastin ulkokieltä kuukkelilla, liite1

Liitetyt tiedostot:

5. Mirrored

23 779
    748
    113
  6. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

22 970
    3 396
    113
    Yhdessä mun entisessä veneessä oli 500 litran tankki. Nyt en lorauttaisi täyteen, ainakaan ihan ongelle lähtiessä.

7. Mirrored

23 779
    748
    113
    No niin, mutta laskuvirheet tai kuvittelu että ihan ajatuksen voimalla kulkisi eivät ole minkäänlainen säästötapa. Tai no. o_O Jonkinlainen pitänee myöntää.

8. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

22 970
    3 396
    113
    Onhan se. Ainakin on melko vaikeaa kuluttaa enemmän kuin tankissa on.

9. Mirrored

23 779
    748
    113

Olemme perimmäisten kysymysten äärillä.

Eikä ne hinaa ilman maksua enää? Ulosottokelpoinen lasku? :D:rolleyes::p

"Taas se sama perhe soittaa sen Nauticatin kanssa."

10. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

3 395
    696
    113
    Kaipa tuossa on tarkoitus säästää siten, että tankataan vähemmän ja ajetaan veneellä vähemmän, mutta sitten vaan tuon suunnitelman jälkimmäinen osuus unohtuu laittaa toteen.

11. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

22 970
    3 396
    113
    Luulisin, että hinaavat, jos jäsenmaksu on maksettu. Olen sen aina maksanut, mutta koskaan en ole tarvinnut apua
    (kop kop, koputtaa puuta).

- Tai no, pari kertaa, mutta marraskuun lopulla siellä liikkuu vain vartiosto.

12. Mirrored

23 779
    748
    113

Yhden kerran oli soitettava kun Wiku ei lähtenyt enää käymään. Tämä oli noin 2004 Espoossa. Sain ankkurilla hilkulla pysäytettyä ajelehtivan veneen ennen luodon rantaa hyvin matalaan. Oli aurinko matalalla ja tovin mietin pitäisikö vaan viittelöidä ohi ajaville veneille mutta kun ei niitä perkule ollut. Yö tulee ja mä olen kalliosta muutaman metrin päässä. Ankkurin pito on kyseenalainen siinä pohjassa. Luoto oli vähäinen matala alle metrin vedenpinnasta. Sen verran kokemusta mulla oli että soitin ja kerroin tilanteen. Siis yöpyminen siinä olisi riski, voi alkaa tuulla kovemmin ja voi tulla muutenkin laivojen aaltoja.

Meripelastus hinasi mut ihan Suomenojan laituriini saakka noin 10 km. Ei mitään maksuja vaikka asiaa tiedustelin. Jos muistan taisivat jostain vapaaehtoisesta mainita jos haluaa.

Kävi ilmi että sen veneen tankki oli asennettu turhan alas. Kun bensaa oli alle puoli tankkia, käynnistykseen se ei piisannut. Luultavasti sen olisi voinut ajaa loppuun jos ei sammuttaisi.

13. Mirrored

23 779
    748
    113
    @SakkeM Mutta siis mikä jäsenmaksu? Jotain uutta eikä "aina"?

14. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

3 395
    696
    113
    Ainakin Suomen Meripelastusseuralle voi halutessaan maksaa jäsenmaksun

Sitten saa:

Trossi-jäsenpalvelu

Ihmiset pelastamme aina - Trossi hinaa veneesi turvaan

Veneen pelastaminen on useimmiten maksullista, jos ihmishenkiä ei ole vaarassa. Ihmiset pelastamme aina korvauksetta, mutta veneen kiireettömästä siirrosta peritään omakustannushinta. Summa voi nousta satoihin euroihin.

Meripelastusseuran Trossi-jäsenpalvelu takaa myös veneellesi maksuttoman avun. Samalla tuet vapaaehtoista meripelastustyötä.

15. Mirrored

23 779
    748
    113

Okei. Olen ollut käsityksessä että Meripelastus saa huomattavaa tukea valtiolta, mutta ehkäpä nuo budjetit ja tehtävät ovat sittemmin uudelleen "tasapainottuneet".

16. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

22 970
    3 396
    113
    Jarí_S jo ehti kertoa asian.

17. Mirrored

23 779
    748
    113

Joo, itse muistan ehkä vuoden parin takaa uutisen, jossa ekaa kertaa jäsenmaksusta kuulin ja siitä että se vaikuttaa tarjottavaan apuun. Se hätkähdytti kuin pelastusta saisi vain maksaneet jäsenet.

Nyt ymmärrän ettei asiassa ole kovin kummaa koska hengenhätä on aina huomioitu ilman kysymystä maksusta.

Tulkinta toki aina se. Mutta meri ainakin on arvaamaton.

18. Est

Est Well-Known Member

17 433
    1 904
    113
    Nythän on niin et kyl se tavallaan on

19. Mirrored

23 779
    748
    113
    Miten muotoillaan ja asia esitetään, vaikuttaa mielikuvaan. Toisaalla mainitaan kiireettömät palvelupyynnöt.

Screenshot 2022-07-22 at 07-51-08 Hälytysohje – Näin hälytät apua - Suomen Meripelastusseura.png

Toisaalla kerrotaan kuinka ilman jäsenyyttä "saatamme joutua perimään" kulukorvauksen veneen siirrosta.

Vapaaehtoiset apunasi vesillä | Suomen Meripelastusseura

Mitä tuolla kentällä sitten reaalisesti tapahtuu ja miten toimitaan. Ken parhaiten tietäisi, varmasti jos olisi itse pelastajana mukana. Tuskin ne siellä huvikseen ympäriinsä jäsenten veneitä hinailee palvelupyyntöjen takia ja muut joutaisi vaikka upota kareille. :D

Viimeksi muokattu: 22 Heinäkuu 2022
  20. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

22 970
    3 396
    113
    Näyttökuva 2022-7-22 kello 22.52.27.png

Muistaakseni pääsin inttiaikana 12 minuuttiin, mutta eipä taitaisi enää onnistua.