Just julkaistiin HS:n galluptulokset. Niinistön ajasta vihreiden kannatus on suunnilleen puolittunut. Haavisto ja Ohisalo ovat puolueelle niin tuhoisa yhdistelmä, että jossain vaiheessa kentän pitää reagoida. Sama koskee keskustaa, kenttäväki tulee kohta silmille, jollei johdon linja muutu.
Joo, Satu Hassi ja Heidi olivat oikeita älyköitä. Varsinkin Satu. -Ovat tietysti vieläkin, mutta sivussa puoluejohdosta.
Ehkä huvittavinta vielä 2020-luvulla on, että jotkut haluaa ihan oikeasti 7-päiväisen työviikon sekä tämän lisäksi itselleen ilmaisen leposijan ja ruoan. Ja voitteko ymmärtää. Nää huutaa ihan itse sitä kovimpaan ääneen.
"Kun syyllinen tiedetään, niin rikoskin kyllä keksitään." (Itse asiassa tuli mieleen Jari Aarnion tuore tuomio. Ihan uusi rikoslaji. Osataan sitä Suomessakin.)
Ei helvetti ollut älyn häivääkään. Heti tuomisina ensimmäisistä neuvotteluista diili, jossa suomalainen teollisuus maksoi 10% enemmän päästöistään kuin kilpailijat. Hautala ryssi monitoimimurtajien vuokrauksen. Oltais saatu sesongin ulkopuoliset kulut pois ja vähän hyvääkin, vaan kun suomalaisille ei markkinatalous kelpaa. Ei varmaan tarvitse selväpäisen hirveästi arvailla kenelle hän on lojaali (~lue kenen voitelema) politiikallaan.
Poliisin katsotaan syyllistyneen murhaan, mikäli hän on ollut tietoinen suunnitelmasta. Miksi tämä tuli nyt, niin itse asiassa siihen on niinkin "hauska" selitys kuin tv-lupamaksu. Itse olen aina ollut vastaan sitä, että poliisi voi toimia myös syyttäjänä ja oikeuslaitoksena. Minua sieppaa ja raivostuttaa syvästi, että noita hedelmiä kannetaan nyt jonnien tappaessa toisiaan. Ja jonnat osoittaa syyttäviä sormia muualle. Vasta menneenä syksynä laitettiin viralta historian ensimmäiset poliisit, jotka syyllistyivät rasistiseen toimintaan vapaa-aikanaan. Aarniohan ei ole syytön, mutta aika painavaa korttitaloa harteillaan kantaa.
En vähimmässäkään määrin puolusta Aarniota, mutta elinkautinen tuomio murhasta tai epävarsinaisesta laiminlyöntirikoksesta kyllä yllätti minut. Ainakin pari oikeusoppinutta sanoo, että tuollainen rikosnimike tuli rikoslakiin vasta vuoden 2004 alusta. Murha oli tapahtunut vuonna 2003 eli ennen rikosnimikkeen voimaan tuloa. Tämä tuntuu oikeusjärjesteyksen perusperiaatteiden vastaiselta. Toiseksi tapahtumasta on kulunut pitkä aika, joten kuinka luotettavasti on selvitettävissä se, mitä tietoja Aarnio oli saanut ja milloin? Ihmisten muisti ei ole kaikilta osin tarkka eikä luotettava. Jos tuomio on perustunut suureksi osaksi itsekin epäiltynä olleen Vilhusen kertomukseen, on otettava huomioon se, ettei Vilhusella rikoksesta epäiltynä ole ollut velvollisuutta puhua totta. Tämä juttu menee hovioikeuteen ja ehkä vielä Korkeimpaankin oikeuteen ja veikkaan, että tuomio kumotaan riittämättömän näytön perusteella. Nils Gustafssonia syytettiin Bodomin murhista yli 40 vuotta tapahtumien jälkeen, mutta häntä ei pystytty osoittamaan syylliseksi. Tällaisen laiminlyönnin kohdalla näytön hankkiminen on mielestäni vielä vaikeampaa.
Onhan Trumpkin juuri armahtanut ulkomailla joukkomurhaan syyllistyneitä yhdysvaltalaisia siviilihenkilöitä.
Trumpkin? Putin sai syytesuojansa läpi. Trump ei vielä .. Rapatessa roiskuu? Armahdus toi mieleen joululaulun jossa "pääsköön vangit vankiloistaan". Trumpin armahdukset herättävät tyrmistystä Irakissa ja Yhdysvalloissa Vartijoillekin kenkää! Hah , sillä lailla. Poliisi irtisanoi kansanryhmää vastaan kiihottamisesta tuomitun vanginvartijan
Jaa mutta tää on Päivän =). Mites tästä niin poliittinen tuli. Ehkä eräitten "läppien" takia. Kun Trumpiin päästiin niin vielä yksi ohi =) -aiheen. Tämä ei ole läppä eikä paskaläppä, mutta olisi odotettu näin jouluna.. YK:n erityistarkkailija: Donald Trumpin pitäisi armahtaa tietovuotaja Julian Assange
Keskustelu alla oli parempi kuin blogikirjoitus. Kyseessä ei tainnut olla edes Satu Hassi vaan Nils Torvalds. "Jos kyseessä oli siten Torvalds, katsoisiko blogisti mahdollisesti hänellä olevan aihetta pyytää anteeksi Hassi-vihjailujaan?" Ja niinhän sitten pyytääkin, ehdollisesti. Björn Wahlroos mainitaan myös lopuksi.
Joulurauhaa melkein hipoo. EU:n ja Britannian välisen sovun tielle ylimääräinen mutka – Tiedotustilaisuus peruttu
Jos ei olisi viime tippaa, niin mikään ei tulisi valmiiksi. EU ja Britanniakin saivat sentään kauppasopimuksen valmiiksi sopivasti ennen joulua.
Hieno homma että Eurooppaan tuli joulu, mutta Trumppi jatkaa rikollisten kavereittensa armahduksia vaan Assange tietenkin turha toive.