Tai ihmetys: Iltalehden sadetutkan mukaan meidän kulmilla on satanut 2-3 tuntia että lotisee. http://www.iltalehti.fi/saa/sadetutka_etelasuomi_sa.shtml Tossa pihalla ei sada, kaljuuntuneen päälaen tarkahkon aistihavainnon mukaan. Ei ole satanutkaan, maa on edelleen rutikuiva. Kumpaa uskoisi? Mistähän Iltalehti kuvansa nappaa - ilmeisesti ne ovat samaa tasoa kuin uutisetkin.
Vs: Päivän kummastelu Kaikkien sääihmisennustajien mukaan tänään piti sataa koko päivä, ja rajusti täällä Keski-Suomessa. Ei pisaran pisaraa. Ennustajien olo on joskus tukalaa. Ainakin jälkeen päin. kapa
Vs: Päivän kummastelu Täällä Savossakin piti olla sadekuuroja, mutta itse olen ollut sadesokea, en ole sadetta nähnyt. T Jukka
Vs: Päivän kummastelu "Mutta sitten asiaan, siihen kummalliseen juttuun, minkä luin parisen päivää sitten Hesarista. Minä kun olen aina luullut, että ihmiskauppa on kiellettyä, mutta siinä isoin otsikoin selittivät kun joku FC (olisiko Frederik Cornelius?) Haka on myymässä joitakin ihmisiä. Eivät pitäneet sitä kovinkaan kummallisena, kehui jopa tuo herra Haka, kuinka siten ehkä saataisiin tappiollinen bisnes taas luistamaan. Ihan tuo on selvää orjakauppaa. Kuvatkin olivat noista myynnissä olevista raukoista panneet esille, mainosmielessä, niin kuin lähimarketin makkaratarjoukset. Hyvinvoivilta näyttivät, ei sen puoleen. Toivottavasti uusi isäntä antaa ruokaa ja kohtelee muutenkin hyvin." Itseäni lainasin. kapa
Vs: Päivän kummastelu Pojan työpaikalta myytiin mennätalvena yksi hänen työkavereistaan Venäjälle. Onneksi vietiin vain vierestä....
Vs: Päivän kummastelu Mielenkiintoinen juttu. Utzbekistanilainen kuvaaja on syytteessa kuvattavien halventamisesta. http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_photographer/2010/01/umida-akhmedova.html Äkkiä katsottuna esimerkkinä olevat 10 kuvaa ei ihan äkkiä anna ainakaan minulle erityisen negatiivista kuvaa kohdemaastaan. Köyhää ja kehittymätöntä tietysti on, mutta ei nuo minusta eroa muista vastaavista kuvista joissa näytetään kurjia oloja.
Vs: Päivän kummastelu Tuossakin jutussa tuo kuvasarja on vain aasinsilta. Maan poliittinen ja uskonnollinen johto halua vain hiljentää kyseisen valokuvaaja-journalistin, kun tämä on liian kovaan ääneen kritisoinut nuorten tyttöjen pakkoavioliittoja ja naisten asemaa tuolla muslimivoittoisessa maassa.
Vs: Päivän kummastelu Rannekelloja on netti piukassa, mutta löydäpä nahkaranneke! Cläs Ölssönilta löysin, siinä kaikki.
Vs: Päivän kummastelu Siellähän sitä on joutunut käymään, rannekkeet maksavat minimissään 2x mitä kello.. Tosin tuolla (watchstyle.com) lähdetään 6x hintatasosta...
Vs: Päivän kummastelu "Löydä 7 eroavaisuutta" Ei mene mun mielestä joka kohdassa loogisesti, siis että kyse olisi ainoastaan kuvausetäisyyden muutoksesta.
Vs: Päivän kummastelu Stockmannilla on hyvä valikoima Hirsch-rannekkeita. Ei ole halvin, vaan laatuunsa nähden edullinen. Kolmestakympistä ylöspäin. Sitten Piekäisen Riikalla (Piekäinen Oy) melkein Rock&Roll-Mäkkäriä vastapäätä Mannerheimintiellä on hyviä perusrannekkeita kympistä ylöspäin. Ja loistava palvelu sekä kaiketi kaupungin parhaat kellosepät. T. K.
Vs: Päivän kummastelu Helsingissä on hyvin varustetut kaupat. Tervetuloa sieltä böndeltä tänne ostoksille. Maalaisserkut ...
Vs: Päivän kummastelu Erään suomalaisen lehdn mielestä "kertajulkaisuoikeus" tarkoittaa sitä, että saman kuvan voi sillä yhdellä kertajulkaisupalkkiolla julkaista sekä paperilehdessä että nettisivuilla (nettisivuilla en tarkoita digitaalista näköislehteä). Tarvittaisiin siis uusi sana kuvaamaan sitä, jos haluan että kuvasta maksetaan erillinen palkkio jokaisen eri julkaisukerran perusteella. Minusta kyllä olisi helpompaa kutsua tuota edellä kuvattua kaksikertaajulkaisuoikeudeksi kuin keksiä täysin uusia sanoja.
Vs: Päivän kummastelu Käyttääkseni muodikasta ilmaisua, pitäisi laskuun kai kirjata "kertajulkaisuoikeus printtimediassa". kapa
Vs: Päivän kummastelu Minäpä kummastelen taas tätä jokapäiväistä dilemmaa. Mitenkä sitä isolla mainostoimistolla on aina niin ääretön kiire saada kuvia herroista, mielellään jo eilen, mutta kun tulee eteen proletariaatille maksaminen, on kiire jo ikäänkuin kadonnut johonkin. Kyllä prole malttaa odottaa.