Vs: LeicaMies * On hyvä, että laitteen historiallinen luonne on löydetty. Objektiiviakaan ei tarvitse enää ostaa, sillä eihän se ole aikakone eikä sillä voi ottaa kuvia menneisyydessä. * Typografia kannattaisi yhdenmukaista. Joko LEICA-MIES tai hienostellen LEICA~MIES. * Tekstin tasaus on tehty huolimattomasti - vasen reuna ja alareuna kannattaisi tasata muiden tekstien kanssa.
Vs: LeicaMies Uusia sivuja taidehistoriaan tulossa! Onhan pensselillä merkitystä. Jaa? Oikeinkirjoituksen historiassa kuitenkin: Taide- historia (yhdyssana kahdelle riville) Taidehistoria Leica- mies Leicamies LeicaMies lie sitten taiteellista typografian vapautta?
Vs: LeicaMies SuperMies käy eeppisessä saagassaan läpi kinokoon Nikonit ja Leicat. Tästä ei päse eteenpäin kuin siirtymällä isompiin formaatteihin. Alustavasti ehdotan Rolleita.
Vs: LeicaMies Kateus on paha juttu. Digikamerat tulevat kateellisiksi filmikameroille ja filmikamerat digeille aina kun toiseen tarttuu. Olen huomannut sen kyllä, toiset parkuu hyllyllä kun yhden kanssa lähtee.
Vs: LeicaMies Nikonin filmikamerat eivät kestä hyllyllä makaamista, kokemusta on...eipä sillä niin väliäkään.
Vs: LeicaMies Tuo Suuri Taidehistoria nostatti niskakarvani pystyyn. Kyseinen karmea teos piti lukea aikoinaan taidehistorian tenttiin. Eikä ole mikään pieni tiiliskivi - pikemmin luonnehtisin Lecaharkoksi. Vaikka omistan Leican, niin olen vain Leicamies...
Vs: LeicaMies Toi Leicamies oli vesileima ettei kukaan varasta mun kuvaa muihiin tarkoitusperiin. Leicat on niin haluttua että kuvatkin viedään käsistä. Mä tein hiukan toisenlaisen nyt, kun ei Lightroon ohjelmalla saanut vesileiman alareunaa muutettua. Onks joku sanonnu että rupean tuolla kuvaamaan? Opiskatkin on niin kaliita että riittää ku rungon omistaa. Mä harrastan vain kameroiden keräilyä. No ihan oikeesti, meinaan kyllä opiskan ostaa jos tarjolla on, saa tarjota...erullisia. Venakotkin käy. Leicaharkko on syytä omistaa. EDIT:Tämäkin kuva on otettu kymppisarjalaisella. Patakakkonen on työtiiliskivi, muut harrastusharkkoja.
Vs: Leicamies Mun mielestä MIEHEN ei ole hyvä pitää itsestään noin suurta meteliä. Onko identtiteettisi kenties hukassa?
Vs: Leicamies Miten tuleekaan mieleen Leevin laulu siasta joka osasi lentää. Tosin en usko sinun osaavan. Mikä oikeus sulla on muuten alkaa nimittelemään ketään?
Vs: Leicamies Mä vastasin huumorilla huumoriin. Nyt huomaan että eipä aaki sun asia tainnut ollakkaan huumoria vaan olit ihan tosissasi. Vastaan nyt sitten ihan uudestaan ja tosissaan: Minulla ei ole identiteetti hukassa. Tähän ikään olen sen jo löytänyt. Mutta voin kysyä sinulta aaki, kuis sulla, kun koit että nimittelin sinua? Jotenkin tuntuu että mentalisaatiokyvyssäsi on jotain häikkää. Voit tietenkin kokea alemmuuden tunnetta kun joku toinen yrittää isotella. Sekin on hankala tilanne. Tietty kaikki on hyvin helposti selitettävissä myös kateuden piikkiin. Mä en meinaa huumori isottelua tai miehistelyäni tähän lopettaa. Jatkan sitä just niin paljon kun se minusta hyvälle tuntuu. Jos kalikka kolahtaa ja se ottaa kipeää on siinä kohtaa arka paikka. Kannattaa varoa sitä kohtaa. Eipä mulla tästä asiasta muuta. Pyydän anteeksi kun loukkasin. ps. Mitä kameroiden ja harrastamisen saralle tulee niin voin kertoa kuinka eräs kameraharrastaja ystäväni sanoi minusta "Just kun luulee tietävänsä mitä Jukka tekee ja kuvaa on kaikki muuttunut ihan päälaelleen". Mä teen sitä tarkoituksenomaisesti ja joskus ihan randomina. Ihanaa on se että voin muuttaa mieltäni.
Vs: Leicamies Huumoria huumoria ... Eli kysymys kehen se kalikka kajahti? Esitin kysymyksen ja sain vastaukseksi nimittelyä johon vastasin "huumorilla" ja sain anteeksipyynnön ja rivitolkulla päättömiä perusteluja. Mun mielestä pitää olla vastuussa siitä mitä tänne nettiin työntää eikä kaikkea voi kuitatavaan toteamalla että anteeksi.
Vs: Leicamies Jos ihmisen pitää pyydellä sanomisiaan/tekemisiään usein anteeksi niin olisiko siinä itsetutkiskelun paikka ja tästäkö tunnen kateutta kun ei ole mitään anteeksi pyydettävää. Tyrkytit kyllä tapojasi kerran mutta en noudattanut niitä.
Vs: LeicaMies Monelle muullekin nykynuorelle venakko-sanan merkitys on hämärtynyt. Mitähän vaimosikin sanoisi, jos ottaisit venakon kattonne alle asumaan?
Vs: LeicaMies En tiedä. Vaimossani on muuten karjalaista verta. Ja hän muuten keksi mallinukelleni Veera nimen. Aika venakko se oli, joka antoi mulle jo rukkaset, siis Veera. No neuvosto valmisteiset opiskat käy kun on toi joku siihen sopiva adapterikin. T:Laukkuryssän Nikolain pojan poika Juke.
Vs: Leicamies Ai, en kyllä muista mitähän tapoja olen tyrkyttänyt. Sulla se tuntuu olevan hyvässä muistissa eli otsalohkossa kun otit asian esille. Olen kauhian pahoillani jos olen jotakin Herralle tyrkyttänyt. Anteeksi ihan hirveesti. Pitää muistaa vasedes etten mitään tapoja rupea tuputtamaan teitille. Olisiko sulla tuosta kuvasta jotakin sanottavaa?