Vs: Päin honkia Näiden MV kääntöjen kanssa on hyvä näyttö poikaa. Kuva on muutettu diascannista ihan suoraan CS4:ssa mustavalkoiseksi ja ruuvattu hiukan kanavia simpsakan lopputuloksen aikaansaamiseksi ja lopuksi heitetty 15 pinnaa seepia filsua kruunuksi. Tämä ei edes yritä mallata mitäään oikeeta mustavalko kuvaa, vaan hetken mielijohde värillistä tiedostoa tiiraillessa. Että tämmöstä pikselipimiö simulaatiota tänään.
Vs: Päin honkia Nooh... hyvä fiilis kuitenkin sävyistä. Ei liian tumma/tukossa, mikä on hyvin yleistä näissä käännöksissä.
Vs: Päin honkia CS4:sen ACR:ssä on helppo tsekata, että musta pää on kondiksessa vaikka ruuvataankin TIFF failia. Ihan RAW tiedoston joustavuutta ei ole käytössä, mutta aika paljon kuvalle voi kuitenkin tehdä.
Vs: Päin honkia Timppiksellä on aina takuu laatua. Puiden kuvaaminen on aiheena vaikee, oon kokeillu muutaman kerran... Ja aina sieltä vedostaessa nousee jotain mitä siellä ei pitäisi olla. Väristä käännettäessä on kyllä digitaalikäsittelyssä se etu, että kaikki kanavat voi käsitellä erikseen, eikä tarvi kuvatessa valita suotimia, niin kuin mv:tä kuvatessa. Jos se nyt suoranainen ongelma on sekään... Antaa kuitenkin valinnan varaa jälkitöissä.
Vs: Päin honkia Timppiksellä on hieno muodon(sommittelun)taju. Ja tekniikka hallusa. Tässä olen kyllä sitä mieltä, että on menty päin honkia. Rajaamalla saisi mielestäni kuvan toimimaan. Tämä on vain mielipiteeni; en lähde antamaan neuvojani, jotka voivat viedä kuvan ojasta allikkoon. kapa
Vs: Päin honkia hmm, minäkin katsoin, että rankalla rajauksella saisi kuvasta "mielyttävan", muttten osaa sanoa miten se tehtäisiin menettämättä sitä tilan tuntua, joka tässä on. Ojasta allikkoon, se on pienestä kiinni....
Vs: Päin honkia Ihan en ollut itsekkään tyytyväinen filkan nähtyäni, mutta ainokainen ruutu aiheesta pakotti miettimään taas hulvattomampaa kuvatulvaa. Miksi ihmeessä valotin vain yhden ruudun vaikka aihe ei karannut mihinkään....... Ehkä olin väsynyt muutenkin turhalta tuntuvaan touhuun. Onneksi nykysin huolellisesti valoteuista ja scannatuista filmeistä saa kuitenkin jo niin loistavia printtejä ettei pelkäsään digitaalinen työnkulku näissä privaatti elämän "oikeissa" kuvissa kiinnosta vielä kovinkaan paljon. Silloin, kun lopputuloksena on suuri kuva, niin filmitouhuissa on paljon hyvää ja edullista, jos miettii mitä suurikennoinen maksaa.