Kuusaankoski talvella ja kovalla pakkasella on ollut minulle pään tyhjennyspaikka. Tänään eksyin sinne tyttöystäväni (GF) laukussa. Oli mukana 7-14, 20, ja 100 milliset mukana. Meinasin jopa kuvata. Viisi kuvaa otettuani ilmoitti ystäväni, että akku on tyhjä. Ei tietenkään vara-akkua mukana. Tuo tarvikeakku näköjään ei anna kunnon tietoa kameralle. Jotkut ovat tuota Panan 20/1,7 objektiivia moittineet huonosta vastavalon siedosta ja jotkut näitten digivehkeitten dynamiikan puutteista. Minulle tuo kuitenkin riitti, ilman hoodeeärriä. Pistäkääpä dialla paremmaksi. kapa
Vs: Pään tyhjennystä Kaunis ja vaikea sanoa kun uppos kerta laakilla tajuntaan, kosken vierässä asujalle.. Raikas, valoisa, sävykäs. Ainut vika, ei ole minun ottamani.. ;D
Vs: Pään tyhjennystä En kyllä tykkää jälkiselittelyistä/puolustuksista, mutta tämä oli niistä viidestä kuvista kelpoisin. Enempää ei tullut, kun loppui sähkö. Toisaalta miksi ei ihmisen muovaamassa miljöössä saisi olla näkyvillä niitä jälkiä? Ei tämäkään ole enää oikea luonnonvarainen vesitie. kapa p.s. Tälläinen kohde muuten vaati moniaita näppäyksiä. Tuo usva kulkee kiihkeästi ja vaihdellen.
Vs: Pään tyhjennystä Kuva on oikein hieno, mutta valitettavasti todettakoon, että pää ei näemmä tyhjennyt, päätellen julmetusta teknologiaselityksestä sekä HDR- ja filmikuvaus-katkeruudesta. Mene uudestaan. Kun kykenet esittämään vain kuvan ilmane selityksiä, uskon pään riittävään tyhjentymiseen.
Vs: Pään tyhjennystä Minua ainakin kiinnostaa tekniset ominaisuudet näissä vastavalokuvissa. Tiedä, vaikka itse harkitsisi ko. optiikoiden ostamista ja mikä sen parempaa kuin käytännön tieto. T Jukka
Vs: Pään tyhjennystä Paljonkin diaa kuvanneena voin ilmoittaa hyvällä omallatunnolla, etten ole mitenkään katkeroitunut sen käytöstä. Hyvää viiniä juoneena ja paria makoisaa juustoa siinä painikkeena ja koskella käyneenä uskaltauduin räpsyni laittaa. Nuo tekniset kommenttini olivat enemmänkin sellaisille, joilla on tärkeämpää lukea ja uskoa netissä olevat testit kuin käytännön kokemukset. Siitä tuo kommenttini panarini huonoon vastavalosietoon. Nyt se sieti, ehkä huomenna toisissa oloissa ei. Souvot. kapa p.s. Täällä pitää selittää. On sellainen tapa. Toinen vaihtoehto on tietysti loukkaantua ja alkaa syytää solvauksia. Minä latasin akun ja menen tuonne uudelleen, jos ilmat vain sallii. Päivällä latasin siis oman ja illalla kameran.
Vs: Pään tyhjennystä Sama juttu. Kiinnostaa minuakin. Jouduitko Kasimir paljon säätämään jälkikäteen esim. mustan päätä? edit. Sanottakoon vielä että kuva on aika komea. Laituri ei ehkä häiritsisi jollei siitä olisi mainittu erikseen.
Vs: Pään tyhjennystä Ei ole paljoa säädelty. Avattu FastStonella ja sieltä muutama säätö. Miniläppärillä ei paljoa säädellä. Ne varsinaiset säädöt tehdään sitten kunnon näytöllä ja oikealla koneella. Tällä halusin vain tuoda kommentin tuohon ainaiseen narinaan digivehkeiden dynamiikan puutteesta. Onhan se vajavainen, jos vertaa värinegaan, mutta minulle tuo esimerkki jo riittää. Kunnon näytöllä varmaan kaivaisin tuosta toisenlaisen tulkinnan. kapa P.s. Kun tuota kuvaa katsoin uudelleen, niin enemmän minua häiritsee oikean yläkulman kuusen puolikas, kuin tuo laituri.
Vs: Pään tyhjennystä Komea kuva, ja komea paikka. Meidän koski ei ole ihan noin eläväinen. Dynamiikkakeskusteluun sen verran, että vasta pari päivää sitten huomasin että eksässä on tuollainen toiminto, jolla se ottaa kaksi kuvaa eri valotuksilla ja liimaa ne päällekkäin, tuollainen sisäänrakennettu "hdr". Kaipa niitä on muissakin. Tuo toimii vaan jpegkuvauksessa, ja luulisin että rawkuvista saa enemmän silti revittyä dynamiikkaa, mutta napsuihin kelvollinen vaihtoehto.
Vs: Pään tyhjennystä Tiedätkö, onko vaikea mennä autolla sinne luonnonpuistoon, joka on kun äänekosken jälkee käännytään vasemmalle? Ja onko tuo Kuusaa laukaassa? Ajelen sieltä ensi lauantaina, se kansallispuisto lie Pyhä-Häkki? Siinä on tienviitta, olikohan 12 km, missähän kunnossa se tie on talvelle? T Jukka
Vs: Pään tyhjennystä Enpä ole Pyhä-Häkissä ollut koskaan talvella, joten en osaa sanoa. Kuusaankoski on Laukaassa. kapa
Vs: Pään tyhjennystä Kyllä sinne pitäisi talvellakin päästä. Jos haluat ehdottoman varmuuden, soita Pynnöselle (040 756 1684).