Vajaa vuosi sitten löydetyn palaneen talon rauniot. Kuvassa pystyssä kaksi savupiippua. Kuulin hieman myöhemmin, että kyseisen talon oli polttanut omistajat vakuutusrahojen toivossa, mutta eivät tainneet saada niitä, koska tämä "tapaturmainen palo" ei ollut heidän ensimmäinen kerta! Kuvattu Canonet 28:lla. (ainiin kuva hieman vinossa, joka ei ole minun vaan skannerin syytä!)
Vs: Palanut talo Pirun pieni, saa oikein tolkkua.. suoristaminen on sekunnin juttu. Varmaa ihan kiva ;P
Vs: Palanut talo Isompana minäkin tätä toivoisin.. ...ja ei kai se skanneri ny sentään sitä kuvaa vinoon laittanut?!
Vs: Palanut talo Piiput vaan jää ja kaikki muu on katoavaista. Photoshopissa on oikein "crop and straighten"-toiminto, joka ei kyllä aina croppaa oikein ja suorista kuvaa. Manuaalisesti se sitten pitää hienosäätää. Olisikohan vatupassi parempi tuomari kuin oma silmä, vai millä muut suoristaa kuvan? Joskus sattuu myös jokin suorakulmainen kappale sattuu olemaan käsillä, millä mallaan horisonttia.
Vs: Palanut talo Minä olen käyttänyt suorakulmana ruudun reunoja. Lähinnä siis tätä alareunaa horisontille.
Vs: Palanut talo vihdoinkin löysin tämän kuva.. oli ollut kadoksissa! suoristin kuvaa, mutta en paljoakaan sitä alkanut kääntämään koska kuva olikin jo vedostus vaiheessa mennyt vinoon vahingossa! ja kuvaa en viitsinyt alkaa suurentamaan (vedostettu 10x15) paperille, koska se olisi menettänyt terävyyttään (tuon edellisen kuvankin otin copy-paste omilta sivuiltani)