Joo, otin mukaan lomalle RTS:n ja sitten yhtäkkiä Contax alkoi kiukuttelemaan oudosti. Eli kun viritän, niin ainakin kaksi kertaa kolmesta tai jotain, kamera ottaa kuvan samantien. Välillä saattaa mennä jopa puoli minuuttia, mutta yhtäkaikki, kameralla on jonkinlainen ongelma, eli aikainen laukeaminen. Rasittava vika, joskun kun oikein hitaasti virittää niin ehtii jopa tarkentamaan, mutta joskus ei sitäkään. Ei tunnu olevan mitään sellaista säännönmukaisuutta.
Vs: Outo vika Contax RTS:ssä Elektromagneettinen laukaisin tökkii.. tai jo tällainen sydeemi siinä oli, omasta RTS II muistelen. Eli taitaa olla huollon paikka jollet omaa taikanäppejä tai kamerakorjaajan vikaa ???
Vs: Outo vika Contax RTS:ssä Just, no ei voi mitään, itse en osaa korjata/taikoa, eli täytyy kiikuttaa huoltoon, mikähän olis paras huolto täällä pääkaupungissa. Mustonen&Laine ?
Vs: Outo vika Contax RTS:ssä Mustonen & Laine on mun behkeet huoltanu asianmukaisesti. Aikaiselle laukeamiselle heillä ei tosin ollut konsteja.
Vs: Outo vika Contax RTS:ssä Yashica FR:ssä oli sama vika, täytyy noiden sulkimella olla jotain sukulaisuutta. Pohjalevy auki ja yhtä ruuvia hiukan säätämään. Erään vivun kiristysruuvi, liikkuu virittäessä. Huolto tietysti varmempi mutta jos ruuvari pysyy kädessä niin ei tuo paha homma ole. Edellyttäen ettei RTS:ssä ole sisuskalut täysin erilaiset verrattuna FR:n...
Vs: Outo vika Contax RTS:ssä Pariston vaihto ei auttanut, otamma ruuvimeisselin esiin. Eli homma jatkuu, tutustumme seuraavaksi RTS:n sisuskaluihin...
Vs: Outo vika Contax RTS:ssä Haa, homma korjaantui, en sitten tiedä johtuiko se siitä pyöräytin sitä pohjassa olevaa ruuvia ruuvarilla, jolloin kamera virittyi, vaiko siitä, että avasin pohjan ja muutaman kerran viritin ja laukaisin, mutta nyt on pohja kiinni, ja homma toimii. Kylläpä tuli hyvä mieli. luulen että tuon ruuvin snadi kiristäminen auttoi. Kiitoksia stuntille vinkistä.
Vs: Outo vika Contax RTS:ssä Hyvin ne ovat ainakin huoltaneet mun 24 millisen kun siihen tuli sanomista. Suosittelen!
Vs: Outo vika Contax RTS:ssä Täytyy lomien jälkeen viedä tuo yksi kiukutteleva Kodak Supermatic sinne huollettavaksi.