Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

"Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana J.W.The NowHere Man, 18 Marraskuu 2009.

    Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    pari uutta kuvaa portofolioon "GRAINY DAYS"
     
  1. Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    Pari väriversiota...
     
  2. Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    Ylläolevat värinegakuvat on kehitetty uudella MACO c-41 kitillä, filkkana vuonna 2001 vanhaksi mennyt Kodak Portra 160NC, kehitys 3,5 minuutin sijasta 5 minuuttia, skannaus Flextightillä.
     
  3. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    Vau, tuo ylempi on mukava, kauniit vihreät värit.
     
  4. penaQ

    penaQ

    49
    0
    0
    Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    Alempi on tosi hyvä,kuin pensselillä maalattu.
     
  5. Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    Tänks! Tästä on hyvä jatkaa... Seuraavaksi hyökkään Maco kitin kanssa Ektar 100:n kimppuun. pannaan vähän Digihemmoille kilpailua, hehe...
     
  6. Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    heh, ei se leica kaikille sovi, tuli takaisin toi rapidwinder M4-P, no pantiin vähän testiin noi rertoilukakkulat, varsinkin 50mm 3,5 elmarista tykkään, kovastikin !
     
  7. Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    Demotessani M4-P:tä tempasin muutaman ruudun esitellesäni miten leica toimii, ois kannattanut katsoa...
    Canon 50mm 1,2  täys läpi...
     
  8. Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    eli leicalla taas mennään, laitoin Prolabin saitille vähän uutta tekstiä ja tällaisen "täkykuvan"
     
  9. Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    tarttihan se käydä katsomassa, vaikka ajattelin että kaikki olen ne nähnyt, muutamat 60 luvun kuvat jopa printannut (Caj:n assari Finnseven kuvatoimistossa 60 luvulla). Kyllä kannatti sillä monet setit ihan silleen olis jo oikeuttanut suomalaisen reppiskuvauksen aateliin. Muutamat, kuten klassikko Urkki napoleonina ja Urkki lontoossa karvahattujen keskellä vetäis vertaa ihan missä vaan. Sensijaan noi väri muotikuvat ei kyllä potkinut, varmaan Steffen digivedokset hiukka laimensi ajankuvaa, sillä muistan niitten olleen jo ottaessa "aika hailakoita", no ei se aivan aataminaikainen hasseli siihen ainakaan auttanut! Osaksi näitten-60 luvun hasselikuvien harhaanjohtamana kuvittelin että hasseli on ihan paska objektiiveiltään... no uudet on kyllä toista maata. muutenkin oli tosi kiva katsoa tuota kalustolaatikkoa, siinähän ne leicat ja IXOOM kasetit ja kindermann rullat tervehtivät ! caj opetti ne temput niitten käyttöön,siitä asti on niillä sujunut!
     
  10. Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    Sen caj:n näyttelyn jälkeen hiukka mietiskelin mun omaa valokuvausta, päälimmäisenä tuli tuo ajankuvan muuttuminen, kaikkea on niin hemmetisti... Sitten ajatus että herkkyttä ja tekniikkaa ja valmiutta tarttee vaan ylläpitää, tavallaan kuin muusikko joka aina vaan treenaa skaaloja ja duureja. Ei siinä muta kun paremman puutteessa pitää silmät auki ja sormen herkkänä. Tuolla toisaalla Keni noista jutteli. kyl se on niin että silmän räpäyksessä tarttee reagoida, saada ruutu tai pari.
    tässä muutama esimerkki: Nainen heijastui ratikkapysäkillä kivasti , tuo pyörtätuoli tapaus. ei siinä muuta kun odotti että ratikka lähtee liikkeelle ja nainen tummaan kohtaan että erottuu.(Edit: Mä oon toi puolikas hattu ja kameralaukku vasemmalla)
    Toinen kuva on taas auton ikkunasta, toi botsi oli juuri lähtemässä, noteerasin tekstin Cruise jne, näin syrjäsilmällä että jenkki "cruisaaja" lähestyy. yksi ruutu, click...
    muuten hupi juttu, luupilla katsoin että perhana, ote lipsuu-kökkää negassa, tuossa tekstien välissä, aidassa, kunnes skannauksesta näin: Huh, ei sentään, lokkejahan ne...!
     
  11. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    Hienoja kuvia nää kaks viimeistä.
    Niin se on, duurit ja mollit.
    Mausteeksi sitten niistä johtaa moodeja pienin muutoksin, duurista miksolyydinen, seiska vain puoli sävelaskelta alemmas, luonnollisesta mollista enin osa, vaikkapa ajankulun menetyksen aiheuttama doorinen, 6 sävel vain puolisävelaskelta ylemmäs.
    Niin se valokuvauskin:
    perusasiat selkäytimessä jatkuvalla harjoittelulla, ettei tarvitse miettiä mitään, fiilispohjalta maustetta perusasioihin.
    Vaikka onkin klisee, niin:"Opettele kaikki, unohda kaikki"
    T Jukka
     
  12. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    Tykkään viimeisestä kovasti.
     
  13. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    Joo, tuo cruising on kyllä sommiteltu viimeisen päälle, mikään ei mene päällekkäin, tekstit joka puolella, auto-laiva jne.
    TJukka
     
  14. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 380
    1 752
    113
    Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    Jukka on tarkka. Jopa aidan pystytolppa on CRUISES-sanan I-kirjaimen kohdalla. Hieno on!
     
  15. Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    Jos ihan rehellisiä ollaan, niin toi oikean yläkulman lamppu... EN photoshopannu sitä veks, vaikka mieli teki!
     
  16. Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    laitetaas kaiken suitsutuksen jälkeen tällainen törkeä tekniikkatesti, "Raetta etsimässä", lisää huomenna sunnuntaina, vähän enemmän selkokielellä...
    JK: No ei ehtiny sunnuntaiksi eikä muutenkaan mutta nyt laitan tän tekniikkapähkäilyn viimeisen setin:
    Rollei ATP 1 kehitettynä Rollei RHS 1:20  3 minuuttia + kolmen minuutin fiksi + 5 minuutin huuhtelu + RWA päälle.
     
  17. Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    eli mun tekniikkapaletin hienorae osastolta, se on se 25 asa ihan mahdollista kun käyttää leicassa Nokton 35 millistä aukolla 2 tai 1,4... piirtoa riittää !
     
  18. Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    Eli tässä on tää tekniikasetti ja treenaukset nyt, muut saa jatkossa höpöttää, mun paletti on skarpista rakeiseen, kuten on nähty:
    ATP 25 asa-RHS 1:20  3 min
    Neopan Acros 100/ legacypro 100  Rodinal 1:100 ständ tai RHS/ D-76
    Neopan 400/ TRI-X  400 asa  RHS 1:10  5-6 min
    Neopan 800/1600 asa / TRI-X sama nopeus  ACUFINE 22¤C
    Rollei TS Eagle  1600/3000 asa  Acufine  32¤C
    Sitten vielä toi MV kinosetti Aika paljon 50 millisiä... leicassa kiinni 50mm Elmar 3,5 + Infrafiltteri, fantastisia IR kuvia täydellä aukolla + filsulla Tolla TS eagle filkalla aina 850 nm saakka. Mun tyyli jatkossa olla 2 runkoa, toisessa nopea, toisessa hidas filkka, saa kummastakin versiosta ruutuja. ( M3 DS tällä hetkellä "tuunattavana")
     
  19. Vs: "Out of Phocus" kuvastriimi ilman ennakkosuunittelua ja ajatuksenpoikasta.

    No niin, on tullut aika siirtyä eteenpäin, Rellu on timmissä, tekniikat hallussa, uudet projektit odottaa, rahaa täytyy taikoa jotta voi taas laulattaa visaa ja turboa. Tämä setti jää tähän määrättömäksi ajaksi.
    Muutama terveinen: Kreso, Keni, Timppa, Mablo ja muut "Leicahemmot", nähdään ! ( We,ll be seeing...)
    Enskalle: koeta kestää arkipäivää ja valon määrää... Mun innokkaimmalle  "fanille", vuorimiehelle,  mietelause, englanniksi, tietty:

    Before a person studies ZEN, mountains are mountains and waters are waters; after a first glimpse int the truth of Zen, mountains are no longer mountains and waters are not waters; after enlightenement,mountains are once again mountains and waters once again waters

    Muille mietiskelyyn taipuvaisille:
    The nature of GOD is a circle of which the center is everywhere and the circumference is nowhere.