Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Oulunkylässä kesällä 1977

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Kasimir, 29 Joulukuu 2015.

1. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113
    Löytyi tuommoinen komea mies kaapin pohjalta. Levynkanteen tarkoitettu, ja sinne päätyikin, joskin hieman eri versiona.

Tekniikasta kiinnostuneille: Fujichrome-RD, Mamiya 645, 80/2,8 (oli silloin ainoa objektiivini tuohon). Hieman loimotti dia magentaisena, yritin korjailla pikaisesti. Skanni tehty Plustek 120-skannerilla.

Kapa

2. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Vs: Oulunkylässä kesällä 1977

Hieno kamerakalusto!

3. Kasimir

9 684
    547
    113

:) Tuolla tehtiin monta keikkaa akkojenlehtiin ja muutama levynkansi. Mitä täällä olen huomannut, niin vastaava oli HCB:llä, tosin pienempikokoisena. Ei minulla tuolloin ollut ajokorttiakaan, saati autoa. Olin kummajainen, sillä valokuvaaajat olivat tuolloin myös toimittajille autokuskeja. Kyllä taksimaksut kuitenkin sain liitettyä laskuun.

Kapa

4. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113

Hieno kuva.

5. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Tämä hyvä!

6. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Olisit kerrankin kehunut kuvaa mikä on loistava. Takerruit taas johonkin mistä voi piikitellä...

7. Kasimir

9 684
    547
    113

Tommoinen tuli kanteen. Löytyi netistä myyntipalstalta. (siis tuo kuva levynkannesta)

Kapa

8. JarzaS

JarzaS Active Member

1 980
    0
    36

Hieno kuva, nostaa mukavia muistoja esiin. Koulumatka kulki Tapsan talon ohi ja silloin tällöin pysäytti muutaman sanankin vaihtamaan varsinkin kun viulun tai kitaran kanssa siitä tallustelin.
    Edelleen suosikkilaulajiani..

9. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Hieno kuva hienosta miehestä.
    T Jukka

10. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Tai tarkennetaan sittenkin että hienosta taiteilijasta (ym), kun miestä en tunne.

11. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Hieno kuva, hienot männävuotiset sävyt ja valtava keihäskyynärpää!

12. Jaava

Jaava Active Member

1 461
    1
    38

60-luvulla vaihdoin Rautavaaran ja hänen vaimonsa kanssa pari sanaa: Kävelin kohti lapsuudenkodin kesämökkiä Porkkalassa, kun iso musta amerikanrauta pysähty kohdalle. No Tapsahan se oli vaimonsa kanssa eksyksissä. Päivä oli aurinkoinen ja pariskunta tyytyväisen oloinen. Neuvoin tien, mutta mieleen jäi vahvasti hänen karismansa. Uskomatonta kuinka joku voi olla niin vaikuttava muutaman sekunnin kohtaamisessa.

13. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

Sekä hieno urheilija.

14. Kasimir

9 684
    547
    113

Yhden ainoan kerran tavattiin, minä nuori ja vielä parkkiintumaton. Hieman oli pelko persiissä mennä kuvaamaan levynkantta tuollaisesta kansan suosikista. Oli yhteistyöhaluinen ja sympaattinen, kai tajusi meikäläisen jännityksen. Kuvauksen jälkeen istuttiin kahvipöytään, ja sitten siirryttiin palkintokaapin ääreen: "Ootkos poika tälläistä koskaan pitänyt kädessä?" Antoi olympiakultamitalin pikkukätöseeni. Oli se hieno hetki.

Kapa

P.s.
    Olin tuolloin jo valmistunut Lahden koulusta ja yritin elättää itseäni free-hommilla, lähinnä akkojen lehtiin julkkispaskaa.

15. mad

mad Member

433
    0
    16

mä istuin kerran 70- luvulla uimastadikan bastussa tapsan kanssa ... tai se piti omaa kööriä ylälauteilla, vakipaikallaan ... itse en seurueeseen kuulunut. mad

16. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38

Tyylikäs kuva josta huokuu kesä ja lämmin tunnelma.

17. jala78

jala78 Member

210
    6
    18

Hienot kuvat, hyvä tunnelma. Kiitos stoorin jakamisesta, tämä oli mielenkiintoinen aivan tarinanakin!