Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Ou beibee?

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana niffe, 7 Huhtikuu 2015.

  1. markku55

    markku55 Active Member

  2. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 265
    47
    48
    Vs: Ou beibee?

    Mielenkiintoisen oloinen värkki. Vois hankkiakin, mutta katsotaan nyt niitä testi/käyttäjäkokemuksia ensin.
     
  3. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Ou beibee?

    Ei, tosin kukaan ei tiedä, miten ne toimivat...

    Päätellen siitä, mitä temppuja on Lensbabyn aiemmissa tuotteissa ja siitä, että terävyys kasvaa roimasti himmennettäessä tietyn rajan yli, objektiivissa on himmentimen takana rei'itetty kehän muotoinen "toisiohimmennin", joka tulee esille, kun aukkoa avataan. Sen ansiosta isolla aukolla otetuissa kuvissa on hehkua, mutta pienempi terävyys kuin "kuuluisi", ja pienellä aukolla objektiivi on riittävän terävä tarkkoihin makrokuviin vesipisaroista (joita näkyi mainoksissa).
     
  4. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Ou beibee?

    Luettuani pari sivua keskustelua tuon alkuperäisen linkin jatkoksi, huomaan, että itse linkin teksti onkin puhtaasti mainosmielessä kirjoitettu ja "oikeat" mielipiteet on aika pahasti vastaan tällaisen objektiivin tarpeellisuutta, myös hintaa pidetään kalliina.
     
  5. Vs: Ou beibee?

    hih

    z
     
  6. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 372
    1 335
    113
    Vs: Ou beibee?

    Juu, ei kiinnosta. Varmaan tuo kuitenkin ostajansa löytää ainakin jo ennestään linssivauvameiningistä kiinnostuneista.
     
  7. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Ou beibee?

    Minua ei niin kauheasti kiehdo vaikka eka myyntipäivä sattuukin olemaan meikäläisen syntymäpäivä ;)
     
  8. Vs: Ou beibee?

    Näissä kuvissa on monta sellaista, jota tuolta sopiikin odottaa: Pehmeää ja kuitenkin yksityiskohtia löydettävissä jopa (lähes) täydellä aukolla

    Kaunista jälkeä.

    En mä tuota turhakkeena pidä mutta vaatinee perehtymistä ja kokeilua.