Vs: kolme Negatiivista skannattu. Kyllä rajauksia voi ehdottaa vaikka ne haisee Olen vähän samaa mieltä, että vähän levoton, ehkä liian keskellä?
Vs: kolme Tunnelmaa tuossa on, mutta vasemalla katkeava saari hieman häiritsee ja hieman tulee keskisommitelman tuntu. Ehkä tiukempi rajaus tai sitten reilusti enemmän tyhjää tilaa parantaisi tuota.
Vs: kolme Ei häiritse hieman, vaan helvetillisesti. Tuollainen rajaus ei ole kiellettyä, monesti jopa kruunaa kuvan. Täyty vain osata käyttää. Nyt valitettavasti on jäänyt puolitiehen. Mielestäni tuollainen seesteinen maisema vaatii kompositioltaan paljon. Ehkä nyt toin esiin konservatiivisuuteni, mutta tässä myönnän olevani sellainen. Kapa Kapa
Vs: kolme Horsontti keskellä, kuten varsinainen kohdekin. Kaikki tiedämme, että tuo ei ole "oikein". Vasemmalla oleva luoto lisää vielä katsojan taakkaa. Tulkitsen, että tämä kaikki on harkittua, mikä leikkaa kärjen kamerakerholaiselta sommittelukritiikiltä.
Vs: kolme Kuvan nimi "kolme" ei anna katsojalle tulkintaa varsinaisen kohteen olevan keskellä. Jopa minä vanhoilla silmilläni havaitsen sen, tai sitten tuollainen harha johtuukin silmistäni. Kamerakerholainen olen ollut joskus teinivuosina, mutta nykyisin kavahdan etupäässä heidän kuvakäsitystään, ja lähinnä kultaisen leikkauksen vaatimuksiaan. Tekijä on ilmeisen harkinnan tuloksena tehnyt tälläisen ihmistä ärsyttävän rajauksen, ja onnistunut siinä. Sai aikaan kommentteja - ainakin täällä. "Väärin" voi tehdä niin monella tapaa. Mielestäni väärät teot eivät aina ole hyväksyttäviä. Tälläistä se elämä on. Kapa