Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Otin kuvan, koska halusin nähdä miltä se kuvassa näyttää

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana jaska26, 18 Marraskuu 2017.

1. jaska26

jaska26 Active Member

425
    136
    43
    Hyvä asenne ja kysymyksen asettelu. Juuri noinhan se usein menee. Toisaalta miettii miten täydellisesti kohteen saisi vangittua kuvaan. Toisaata joskus jo kuvaa ottassa tietää, että aivan "täydellistä näköisyyttä" ei ole esimerkikisi mukana olevan kaluston rajoituksista tai valaistuksesta johtuen mahdollistakaan saada, mutta siitä kehityksessä ja jatkokäsitelyssä saattaa silti saada hienonkin taiteellisen tuotoksen. Jos asetelmassa, tilanteen koomisuudessa tms. on jotakin viehättävää. Tai yksinkertasesti vain tuntuu siltä, että nyt tuo pitää kuvata, niin silloin kannattaa aina laukaista. Ja sitten vain katsotaan miltä se näyttäätai tai millaisen teoksen muokkaamiseen kuvassa on aineksia.

2. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 22 Maaliskuu 2019
  3. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

4. keegan

keegan Well-Known Member

8 630
    1 537
    113
    Varsin mainio. Hyvä ajatus ja toteutus on oikein linjakas.

5. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113
    Tuommoisen tein. En tosin tänään. Vai pitikö olla uusia?

Kapa

P.s. Joo, mustaa löytyy ;)

Liitetyt tiedostot:

6. Kasimir

9 684
    547
    113
    Jaa, niitä perustelujakin piti olla? Ei sen ihmeempää. kuin että tuli eteen ja noita olin kuvannut aikaisemminkin. Hyvin pieneksi vedostin, sillä halusin säilyttää intiimiyden.
    Meillä kaikilla on elämä, ja joskus se loppuu. Sinne loppuun olemme kaikki menossa.

kapa

7. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113
    En mä näistä ole vedoksia vielä tehnyt. Kuvat eiliseltä. Enkä kyllä tiedä teenkö just näistä. (No just näistä en tod, koska pakkaaminen suttaa jne, mutta siis noin yleisestikään...)

Mutta selitystä. Kärsin ns. sarjoittaisesta päänsärystä (aka pläts ja päänsärky helpottaa). Tuolla toisaalla jo siitä mainitsinkin. Elämästä kun haluan kuitenkin nauttia mahdollisimman pitkään, niin ajattelin lähteä ulkoilemaan. Josko vaikka helpottaisi hetken. Tai ainakin auttaisi hetken. Fiiliksillä siis vedin reproduktiot. Ja nukuin myös kellon ympäri. Helpotti kun nukkui teltassa.

Liitetyt tiedostot:

8. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

9. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113
    Saa kysellä. Ei ole tuollaisesta kyse. On vain nk. sarjoittainen päänsärky, cluster headache... itsemurhapäänsärky ja mitä näitä nimiä on.. Mulla kesti diagnoosin saaminen yli kymmenen vuotta sen tuntemattomuuden takia. Mulle tuttu kaveri reilun parinkymmenen vuoden ajalta. Senkin takia tenhyt itse kaiken minkä tunnettuuden lisäämiseksi voi tehdä. Nykyisin "meitä" on myös julkkiksiakin jopa Suomessa. Ja mm. "Ihmeellinen elämä" Capra kuului kaikella todennäköisyydellä "meihin" (sairautta ei tuohon aikaan vielä tunnettu). Kyse hypotaluksen toimintahäiriöstä. Syytä ei tiedetä. Aiheuttaa erittäin kivuliaita päänsärkykohtauksia. Kuulemma pahimpia kipuja mitä voi kokea. Osalla sarjoittain muutaman kerran vuorokaudessa kuukauden, parin ajan noin kerran vuodessa, mutta osalla sitten ikävä kyllä kroonisesti muutaman kerran vuorokaudessa jatkuvasti. Osa käyttää lääkkeitä, hapesta litiumiin, osalle ei toimi mikään, osa käyttää vaihtoehtohoitoja energiajuomista psilobysiiniin ja lsd:hen. Jotkut, mutta onneksi harvat päätävät päivänsä. Kiitos mm. somen, todella harva joutuu jäämään enää yksin.

10. Kasimir

9 684
    547
    113
    Tuon halusin nähdä, miltä se näyttäisi postimerkkinä, ei siis valokuvana. Anteeksi poikkeama, mutta niitähän täällä näyttää olevan.
    Minulla oli näyttely tulossa ja Posti oli juuri lanseerannut markkinoille postimerkin, johon voisi laittaa oman kuvan. Laitoin tuon, jossa vielä teksti asemoituna ja värit hieman erilaisina ja muutenkin tausta viilattuna. Tuli kielteinen päätös. Tekstinä oli nimittäin: "Isoveli valvoo yhä". Poliittisesti epäkorrekti. Originaali vuodelta 2000.

Kapa

Liitetyt tiedostot:

11. Kasimir

9 684
    547
    113
    Taisi Duncan olla hyvillään tuosta? Noinkohan edes häneltä kysyttiin?

Kapa

12. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113
    Halusin nähdä miltä tämä hieno auto on mv kuvana. Kuvattu syksyllä 2010 Helsingissä

Liitetyt tiedostot:

13. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Otsikkoa hieman muuntaen:
    Otin kuvan, koska halusin muistaa miltä se oikeasti näytti.

Liitetyt tiedostot:

14. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113
    xPanilla kun panit

15. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Jee, ja on muuten hieno autokuva jonka itse laitoit, millä kuvattu?

16. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113
    Keni....Contax T pokkari

17. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Bueno Kimo!

Ei tarvittu muuten Zonea, insinööritiedettä tai kemistin koulutusta tuon Sarek-kuvan ottamisessa. Haasteellisinta oli päästä kuvauspaikalle (3 päivän vaellus).

18. Kasimir

9 684
    547
    113
    Keni, jokaisella meillä on näkemykset ja muistot, miltä joku oikeasti näyttää. Ovat subjektiivisia. En ole tuolla koskaan ollut, mutta minulle tuo ei varmaan olisi näyttänyt tuolta. Vaikka maa on mustaa/tummaa, niin ei kai se ole kompaktia mustaa? Olen kuvannut hiilikasoja, sellaisia todella mustia, ja niissä kaikissa löytyy sävyjä. Valokuvaus ei olekaan todellisuuden jäljentämistä, ennemmänkin sen välittämistä mitä ja miten on kohteensa nähnyt.

Kapa

19. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113
    Kyllä on hieno kuva Keni
    ja varmasti filmille tarttui paljon kuvia, oliko hasseli ( 6x6)liian painava messiin ?

20. Kasimir

9 684
    547
    113
    Vanha kuva jo viime vuosituhannelta. Halusin nähdä tai kokeilla, kuinka kaksiulotteiseen kuvaan tehdään kolmiulotteinen kuva.

Kapa

Liitetyt tiedostot:

21. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Kiitos, joitakin rullia kyllä. Mutta minulla ei ikinä pala flmiä tolkuttomasti. Viimeinen rulla vielä XPanissa, pitäisi kuvata loppuun. Todennäköisesti tämä tapahtuu vasta tammikuussa Jurmossa, hieman samantyyppistä maisemaa.

Hasseli 503CW ei ole toistaiseksi ollut mukana, mutta SWC kylläkin kerran. Mutta Hasseleista ja muutenkin XPan on ehdoton suosikkini Sarekissa. Melko kevyt, ja kulkee turvallisesti rinkassa valmiuslaukussaan.

22. Kasimir

9 684
    547
    113
    Enpä tiedä JV, mitä nyt tarkoitat Purasella? Jos Jormaa, niin ei tosiaankaan. Kuva on kämmenen kokoinen ja oli osa kokonaisuudesta, joka oli Fotofinlandiafinalistien joukossa 1992.
    9 teosta, joissa kaikissa oli kuvitteellinen historia, jonka katsoja sai rakentaa itselleen mieleisekseen. Kuvat lähes kaikki divarista löydettyjä. Muutama oma sarjassa.

Kapa