Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Ostin huuto.netistä linssin ja kummastelen

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana joku vain, 9 Joulukuu 2012.

    -
     
  1. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 293
    529
    113
    Vs: Ostin huuto.netistä linssin ja kummastelen

    Lainatakseni erästä keskustelukerholaista:"Ja taasen istutaan hiekkalaatikon reunalla ja mietitään kumman neppisauto on parempi kuin toisen..". ;)
     
  2. Jsaasta

    Jsaasta Ylläpidon jäsen

    1 710
    59
    48
    Vs: Ostin huuto.netistä linssin ja kummastelen

    Ei ole normaalia, mulla ko. lasi tarkennusrengas liikkuu jouheasti!
     
  3. Vs: Ostin huuto.netistä linssin ja kummastelen

    :) vähän sama fiilis huuto.net:n kanssa, vältän koko puljua. Mulla on kasa myytyä roinaa tossa vieressä: toimitusehtona oli "maksu käteisellä noudettaessa" ja ostaja oli jostain keskisuomesta, toistaiseksi saikulla ja mahdollisesti joskus tietää olevansa tulossa 50km päähän ja on ehdotellut että voisin viedä sinne ohi kulkiessani tai Saarijärvelle tai lähettää...ei helv. Kamat päätyy kohta kierrätyskeskukseen :)

    V-MS
     
  4. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Ostin huuto.netistä linssin ja kummastelen

    Kerro mitä kamaa, niin ehkä jotain oikeaa ostajaakin kiinnostaisi.
     
  5. Pygmi

    Pygmi Member

    87
    0
    6
    Vs: Ostin huuto.netistä linssin ja kummastelen

    Höpö höpö...mikä tahansa ostos yksityiseltä (tavaraa näkemättä/tarkistamatta) on ihan yhtä varma riippumatta kauppapaikasta. Ei se huuto.net sitä myynyt.
     
  6. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Ostin huuto.netistä linssin ja kummastelen

    Ei ole normaalia, mulla on kanssa tuo 35/2 af-d ja toimii erinomaisen hyvin.
    TJukka
     
  7. Vs: Ostin huuto.netistä linssin ja kummastelen

    toi ei siis todellakaan ole häiritsevän löysä, eikä ota erityisen paljon kiinni. mutta siis selvä ero MF-linsseihin. lähinnä halusin tietää, että pitäskö saman tuntuinen kuin MF-linssit. ja vissiin pitäis olla?

    olin myös aluksi huomaavinani et autofocus ei tarkentais kunnolla, mutta kyllä se nyt tarkentaa tarkasti ku leikin hienosäädöllä vähäsen.
     
  8. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Ostin huuto.netistä linssin ja kummastelen

    Ei pidä olla. AF-objektiiveissa tarkennuskierä pyrii varsin kevyesti (ei ole vaimennusta). Tämä siksi, että kameran tarkennusmoottorille ei tulisi yliäärästä vastusta.
     
  9. jappe

    jappe

    325
    0
    0
    Vs: Ostin huuto.netistä linssin ja kummastelen

    Olisit ostanut objektiivin, joka on tarkoitettu käytettäväksi kamerassa. Linssissä ei ole niitä kaikkia toimintoja, joita tarvitaan valokuvauksessa. Tuota linssiäsi voit käyttää yhdysrenkaalla, kääntörenkaalla tai palkeessa lähikuvaukseen.
     
  10. Tuus4

    Tuus4 Well-Known Member

    2 141
    41
    48
    Vs: Ostin huuto.netistä linssin ja kummastelen

    Ainakin minulla se toimii hyvin.
    Nikon D700
    Nikon D7000
    Nikon F100
     
  11. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Ostin huuto.netistä linssin ja kummastelen

    Kiinnostaisi mistäköhän toiminnoista jappe kirjoittaa? AF-D 35mm/2 on ihan hyvä täyden piirtoympyrän lievästi laajakulmainen objektiivi. Ei se laadullaan maata järisytä, mutta onpahan suhteellisen hyvän laadun lisäksi pieni, kevyt ja edullinen.
     
  12. jappe

    jappe

    325
    0
    0
    Vs: Ostin huuto.netistä linssin ja kummastelen

    Tärkeimpiä toimintoja objektiivissa ovat tarkennus ja aukon säätö. Sähköisissä versioissa tulee sitten automaattitarkennusta, aukon säätö kameran toimesta, etäisyystietoa, yms.

    Linssissä on usein vain yksi lasinpala linssinä ja muita toimintoja ei ole. (Tai ne on aika vähäiset)

    Samoin jos hankki pötkylän, jötikän tai vaikka kakkulan niin voi saada jotakin mikä ei vastaa objektiivia.
     
  13. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Ostin huuto.netistä linssin ja kummastelen

    paljon haukuttu 35/2 af-d on mun lempikakkulani d700 nokalla.
    Ja niin on lähellä asuvan ammattilehtikuvaajankin.
    TJukka