Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETAAN Keskikokoa HANKINTA JÄISSÄ

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana Retku, 7 Tammikuu 2008.

1. Retku

Retku Active Member

1 496
    0
    36
    Eli pienempään ja suurempaan mennään. Puolikino lähinnä kuriositeettina ja keskikokoa (mieluiten 6x6), koska Lubiteli ei enää riitä.

Tarjota saa mitä vaan, mutta mielellään edullisesti.

Tähän jatkoksi tahi YyVeellä, kiitos.

2. Retku

Retku Active Member

1 496
    0
    36
    Vs: Puolikinoa ja keskikokoa

Lisäystä

Kuuskutosen hintakatto siinä pari sataa. Puolikinon ei kovin montaa kymppiä, toki tapauskohtaisesti kaikkia harkitaan. Lisäksi puolikinossa ois hyvä olla valotusmittari ja järkevä tarkennus, liekö mahdollista.

3. Juha Koli

Juha Koli Well-Known Member

1 532
    87
    48
  4. Retku

Retku Active Member

1 496
    0
    36

Tuotakin oon katellu. Onkohan kenelläkään kokemusta, onko hyvä laite? Ainakin painava, jos ei muuta.

5. Vs: Puolikinoa ja keskikokoa

Olen ymärtänyt että on hyvä, tietysti omassa sarjassaan sekä ikä- ja hintaluokassaan. Mutta eiköhän tulla ketterä töitäkin tekisi. Objektiivien saanti ei kaiketi ole aivan yksinkertaista? Mutta taas: eipä tarvitse laittaa montaa satasta lisää että saa sen oikean (Hbl).

T. Kerkko.

6. Retku

Retku Active Member

1 496
    0
    36
    Vs: Keskikokoa

Unohdetaan puolikino. Kiinnostusta olisi edelleen keskikokoon ja nimenomaan nelöformaattiin. Rolleicordit, Yashicat ynnä muuta kaksi silmäiset tahi muutkin käy. Tarjotkaa.

7. Retku

Retku Active Member

1 496
    0
    36
  8. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Varmasti on.  Mamiya Professional.  Vertailukohtia ei taida olla tällaiseen vaihdettavaobjektiiviseen kaksisilmäiseen?  Ulottuva palje ja yhdistytty parrallaksivirheen korjauksen ja valotuskertoimen osoitin näytössä.  Itselläni on C33 eli edeltävä malli, mikä on käytännössä sama runko.  C220 on sitten jotenkin yksinkertaisempi.

Manuaali löytyi: http://www.butkus.org/chinon/mamiya/mamiya_c33/mamiya_c33.htm

Pitäisi löytää laajakulma joskus siihen.  Nyt on 80 ja 135 milliset.  Jälkimmäisessä ei toimi pitkät valotusajat, vaan 1/8 - 1 sek asetus on aina 1 sek. B toimii. 1/15- 1/500 toimivat kuitenkin täydellisesti - niitä ohjaa eri jousi tms.  Objektiiveissa kannattaa tarkistaa sulkimen lisäksi että linssien kittaukset ovat kunnossa. 

Tätä järjestelmää on eri vuosikymmeniltä.
    williamsphotographic.com

http://www.google.fi/search?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Afi%3Aofficial&hs=jbz&q=Mamiya+C33+C330&btnG=Hae&meta=

9. Mirrored

23 779
    749
    113

Tällainen jalustalla tehtävä korjaus on tietenkin yleispätevä tarkoissa töissä.  Eli optiikkojen keskipisteiden etäisyyden verran ylöspäin.  :)

10. Vs: Keskikokoa

mulla kokemusta c220 F vai s vai mikä se uusin oli.
    kaksisilmäisyys mahdollistaa erittäin kirkkaan "etsinkuvan" josta on hyvä tarkentaa.
    parallexiin kun tottuu on vaikea settiä moittia.
    käsivarakuvattava ja kahvan kanssa hyvin kätevä.
    teknisesti parhaat negat tseksikoolla olen tuolla pönttömamiyalla ottanut.
    135mm on mahtava muotokuvalinssi.
    nuortapolvea kiinnostaav markkinalause on että jussi alltokin käytti tuollaista !!! ooh :O

11. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Heh, mulle tuo ei kyllä mainoksena toimi.. Osta multa Mamiya 6, vähän on hintaa mutta kova peli on.

Itse voin suositella Pentacon Sixiä, se on halpa ja siihen saa edullisesti ihan hyvää optiikkaa.

12. Retku

Retku Active Member

1 496
    0
    36

Kiitos kaikille tarjouksista ja vinkeistä. Valitettavasti keskikoko saa nyt odottaa. Uuden tietokoneen hankinta tuli äkillisenä menoeränä eteen.

13. Vs: Keskikokoa

Pudotikos läppärisi betonilattialle (työkaverin sisko), vai kaadoitko siihen kaljaa(veli)?

14. Retku

Retku Active Member

1 496
    0
    36

Tuo äkillinen oli hieman dramaattinen ilmaisu. Ihan ikääntymistä taitaa vaan olla. USBit temppuilee, disketti ja romppudvdasema sököinä. Hidastelee ja kuumenee liikaa. Päätin, että on parempi hoitaa uuden laitteen hankinta päiväjärjestyksetä ja palata sitten haaveilemaan muusta (toki tarpeellisesta) roinasta.

15. Mirrored

23 779
    749
    113
    Vs: Keskikokoa HANKINTA JÄISSÄ

Jos valitset halvemman läppärin, voi rahaa jäädä vielä muuhunkin?

(Mutta onhan tuo GBP melkein 1,4 euroa.)

16. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Juu kyllä jo alle satasella saa, tai viimeistään reilulla, jotain ihan kohtuullista keskikoon kameraa. Esim. Pentacon, tai joku toimiva Kiev.

17. Vs: Keskikokoa HANKINTA JÄISSÄ

Juu, joku kiva, mitä tosin itse ei enää ostaisi ;-)

18. Retku

Retku Active Member

1 496
    0
    36

Eipä houkutella siellä velkakierteeseen. Sitä paitsi ajattelin kiertää läppärit kaukaa ja laittaa kerralla kunnon myllyn.