Vs: "ostettu": Vastavalosuoja, metallinen "ventiloitu" 49mm kierteille ( No nyt ne lähti kierteet kokonaan... dad gommit!
Vs: "ostettu": Vastavalosuoja, metallinen "ventiloitu" 49mm kierteille ( Kierteet on niin eilistä kuin vain voi! Sika on keksitty. ------------------------------- ed. Tuo asia mitä Simos toi esille, oli esitetty linkissä ekassa viestissäni. Ei noille ole standardia. Oudoin rakenne mitä olen nähnyt oli Summarit 50/2,5 lasissa jossa oli suorakaiteen muotoinen vastis kierteellä. Parit pahvinpalat sinne väliin on yksi mahdollisuus. Palat kun ei sitä varmaan jaksa leikata rinkuloita sentään.
Vs: "ostettu": Vastavalosuoja, metallinen "ventiloitu" 49mm kierteille ( Enivei... montä fiksiä kerrotu ja jos osaa, niin ei hajoo, tai sit tumpuloidessa hajoo. Ei kande tehdä turhaa. Kierteitä en hiois... en vielä, nuori kun olen, nähnyt tähän päivään vastista jonka kierteet olis pidemmät ku objektiivissa. Mut kaikkihan on mahdollista. Ja varmaan onkin. Jokin haitta sopivasti kierteissä on ok, jos se olis vielä irroitettavissa (poislukien liimat). Mielenkiinnosta seurataan aihetta.
Vs: "ostettu": Vastavalosuoja, metallinen "ventiloitu" 49mm kierteille ( Mulla ei ole kokemusta noitten Leicojen filtterikierteitten pituuksista, voi olla selitys opiskan kalliiseen hintaan jos kierre on tosi pitkä
Vs: "ostettu": Vastavalosuoja, metallinen "ventiloitu" 49mm kierteille ( En tosiaan ala hiomaan ja tuo Anselin vinkkaama kuminauha oli ihan viksu idea. Markku, kyseessä ei ole Leica, vaan japanilainen Cosinan valmistama lasi ja siihen kiinalainen vastavalosuoja.
Vs: "ostettu": Vastavalosuoja, metallinen "ventiloitu" 49mm kierteille ( Jos 'opiskan' kierre on pitkä, niin sehän ei olisi iso ongelma. Kierre tiukalle, tai fyllii vaan väliin... jotta sopiva 'ventiloiva' kohte on kohdillaan.
Vs: "ostettu": Vastavalosuoja, metallinen "ventiloitu" 49mm kierteille ( Fylliksi tuota kuminauhaa ehdotin.