Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETAAN 85/1.8 tai 100/2 Canoniin

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana Konditionaali, 21 Helmikuu 2006.

Tätä ilmoitusta on muutettu. Haussa olevat optiikat ovat osittain vaihtuneet.

Tarkoitus on hankkia vähän parempia laseja Canonin digirunkoon näppäilyzoomin seuraksi. Kaikki hyvälaatuiset ja kohtuuhintaiset kiinnostavat 50/1.8 -lasia ja ökykalliita optiikoita lukuunottamatta. Makrot kiinnostavat vain jos niiden autofokus ja käytettävyys ovat hyviä makroalueen ulkopuolella. Erittäin voimakasta uteliaisuutta herättävät mm.

- CANON EF 85/1.8 USM
    - CANON EF 100/2 USM

Myös Sigman paremmat kiinteät kiinnostavat jos ne ovat täysin digiyhteensopivia ja loistavassa kunnossa.

Lisäksi olen kiinnostunut vaihtamaan näppäilyzoomin monipuolisempaan eli jos kaapissa lojuu joku hyvä yleiszoomi niin tarjoa!

Vain virheettömät huomioidaan.

Rahaa ei riitä kuin muutamaan optiikkaan, joten kaikki vaikuttaa kaikkeen. Referenssihintoina pidän Saksan nettimyyntihintoja.

Vastaukset yv-postina tai tähän ketjuun.

Ostin tänään 20.3.2006 Canon 50/1.4 -lasin joten poistin sen tuolta ostettavien joukosta.

1. Jan

Jan Member

825
    0
    16
    Mulla olis 50mm 1,4 ja 135mm 2,0 tarpeettomina, mitä tarjotaan?

2. Liva

Liva

50
    0
    0
    Vieläkö on tarpeeton? Voisin ostaa pois.

3. juice

juice

912
    0
    0
    Janilta oli varmaan päässyt unohtumaan että me jo hierottiin tästä kauppoja aikaisemmin...

4. Liva

Liva

50
    0
    0
    Ok=)

5. Hinnasta ja kunnosta riippuen nuo 50 ja 135mm voivat kiinnostaa.

Muutin ilmoitustani pudottamalla sieltä halpisälläsarjan zoomit pois. Koekuvauksen perusteella tuntui vähän siltä että mielummin kuvaan vaikka näppäilyt kittilinssillä ja vakavammat kiinteillä laseilla kuin tuhlaan rahat kalliiseen älläsarjalaiseen joka ei kuitenkaan pärjää kiinteille silloin kun pitäisi.

6. Olen yv-mailannut noista optiikoista tuolle Janille, mutta hän ei osoita minkäänlaista kiinnostusta kaupankäyntiin tai optiikoidensa hinnoitteluun. Oletan että kyse on yrityksestä kilpailuttaa kiinnostuneita hurjien hintojen toivossa tai muuten vain ihan pelleilystä. Suosittelisin, että mahdollisesti kiinnostuneet laittaisivat tarjouksensa näkyviin ettei kävisi niin että haamuostajahinnoittelu pääsee vauhtii.

Itse olen kiinnostunut tuosta 50-millisestä hintatasolla 280-300€. Virheettömän kohdalla voisin juuri ja juuri venyä hintaan 320€ jos ja vain jos kaupankäynti on vaivatonta ja sujuvaa ja myyjä antaa kirjallisen 1kk takuun, kuitit ovat tallella ja tulevat mukana. 135 on minulle liian kallis.

7. Tuo potrettilasi on edelleen hankkimatta joten jos hyviä yksilöitä on kohtuullisella hinnalla myynnissä niin kannattaa tarjota.

8. Vieläkin on tuo kasivitonen ostamatta. Satamillisiä tai laadukkaita ja silti kohtuuhintaisia 70-200 -laseja saa myös tarjota samoin kuin halpoja mutta hyviä jalustoja.

9. Valtsukin ehti myydä optiikkansa jo jollekulle muulle niin että täällä vielä kaipaillaan kasivitosta tai muuta hyvää potrettilasia.