Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETTU ** ostettu ** Ostetaan Leica M2

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana oldnick, 17 Elokuu 2009.

1. oldnick

oldnick Member

415
    0
    16
    Ostetaan hyvään kotiin hyvä työkalu. En mielellään lähde ulkomailta tilailemaan jos vain löytyy kotosuomesta hyvä yksilö.

Hinta max 400 tjsp.

Edit: pistetään nyt kuitenkin että kalliimpiakin voi tarjota

2. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36
    Vs: Ostetaan Leica M2

Minä en kyllä myisi hyvää M2-yksilöä neljälläsadalla, mutta ehkä heitäkin on, jotka myisivät.

3. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Hyvä työkalu voi olla muuta kuin hyvä yksilö. Mielummin vähän kulahtanut runko työkaluksi, kuin sellainen priima hyllynkoriste.

4. oldnick

oldnick Member

415
    0
    16

Niin no, en tiedä minkälainen yksilö kävi sinulla sitten mielessä ja mihin hintaa. Voisihan sitä tähän lisätä että jos hintahaarukan laittaskin 400-600 niin oisko se sit siellä päin?

Tarjotahan saa vaikka kalliimpaakin. Lähinnähän tässä ollaan vähän kyselemässä että minkäkuntoistamihinhintaan suomenmaalta lähtee.

5. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Kyllä noita alle neljänsadan liikkuu ihan vakkariin, mä sanoisin että katukaupassa se max 400 on ihan järkevän kuulonen... Ja jos ei mikään vitriini-mintti oo haussakaan.

Tommoset Ffordesitkaan ei paljoo enempää pyydä:
    https://secure.ffordes.com/Shop/Store/Itemdet.asp?Type=secd&sub=1&Code=LC&SubCode=MB&id=107305&promo=0

(On kuulemma varsin hyväks koettu myyjä ainakin briteissä ja on mulla ainakin kolme kaveria jotka on tuolta Suomeenkin tilanneet ihan sujuvasti)

6. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36

Niin, siis, mä oon ymmärtäny, ettei toi Leicojen hankkiminen ihan yksinkertaista oo. Putuskin jo aikoinaan varoitteli Leicoista, jotka on otettu osaamattoman huollon toimesta auki ja viritelty jotenkin. Plus sitten ihan vaan huonosti käsitellyt yksilöt, ns. Coca-Cola-rungot, joihin on päässy jotain skeidaa tmv. Ulkoinen kunto voi tietty antaa viitteitä niistä, kolhujen myötä vaikka. Mittaetsinhän ei esimerkiks oo kovin iskunkestävä.

Meinaan vaan sitä, että Leicankin voi pilata huonolla käsittelyllä ja "hyvä" yksilö on todella hyvä. Mutta sellaisen tunnistaakseen pitäisi olla sen verran wankkeri, että osaisi kuunnella suljinääniä ja katsella verhoja ynnä muita. Kun ei sinne sisuksiin näekään.

Aika hyvinhän noita saa kyllä restauroitua, jos on valmis pari satkua uhraamaan.

7. Jsaasta

Jsaasta Ylläpidon jäsen

1 714
    60
    48

Kattele vähän uudempaa runkoa, monella M2 rungolla alkaa olla ikää jo 50v.. vaikka M4-P runkoja, heti tippuu -20v iästä.. Mun M2:sta piti käyttää huollossa pari kertaa että sai myynti kuntoon..

8. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36

...M2 on silti kuitenkin verraton yksinkertaisuudessaan standardietsinrungoissa. Ne 28, 75 ja 135 -helokehäthän on pahimmillaan vain tiellä.

9. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Kyllähän ne Leicamiehet (ei varmaan vähiten "Suomen virallinen Leican edustaja") puhuu, että vain kourallinen ihmisiä osaa huoltaa... ja huonoo tuuria voi käydä, mutta monet on kuvailleet noilla vuosikymmeniä ilman sen kummempia Solmsin taikaöljyjä.

Riskiä on aina käytetyn kameran ostossa, mutta Ffordesilla on varmaan joku takuukäytäntökin. Tottakai uudempi tai parempi (esim. juuri huollettu) aina maksaa myös enempi, mutta mulla on ollu muutama eri M-runko eikä niissä oo missään ollu vikoja, enkä ite oo yhtäkään huollattanu. Joku niistä tosin oli just käyny Kamera-Sepolla, ei kuitenkaan kai taikaöljyhuollossa.

10. oldnick

oldnick Member

415
    0
    16

No on tämäkin käynyt mielessä, on vain ite mieltänyt että jos M4-P niin sama jo M6 ja sillon jo sit saa jo 2xM2 laittaa. ja M2 35mm joka oikeastaan aina kameran nokalla.

11. Jsaasta

Jsaasta Ylläpidon jäsen

1 714
    60
    48

M4-P katuhinta n 600€ ja M6 800€

12. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

M2 on hyvä valinta kun haluaa vähän halvempaa. Mulla on ny M4-P ja kyllä mä M4:ään sen vaihtaisin jos joku päikseen vaihtais, samoin voisin harkita M2 jos välirahaa tarpeeks saisin, mut voi olla et täs kunnos tää ei kelpaa eteenpäin (logot sutattu piiloon jne.) joten tällä mennään. Ei oo läheskään siistein mut toimii aivan hyvin valokuvauksessa ;).

M4-P on kyllä halvempi selkeesti ku M6, erona lähinnä et mittari puuttuu. Ei haittaa kyllä mua yhtään, etuna taas M2 nähden on latauksen ja filmin kelauksen helppous. Etsimessä suht turhia mulle nuo lisäkehät kun 35mm ja 50mm vain käyttelen. Mun mielestä paras ois M4, mustana tietty vielä.. Mut ne maksaa ihan liikaa :).

Ilman mittaria pärjää ihan hyvin, kunhan jonkun tarpeeks hyvän käsimittarin hommaa. Siinä on etujakin kameran mittariin nähden...

Mä ottaisin jshki:n mainitsemista molemmista n. 50-100 euroo pois nykyään :). Semmosesta peruskuntosesta, jolla kuvaa mutta ei keräilijän vitriiniin välttämättä kelpaa.

13. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48

Ai sä et tykännytkään mun tekemistä tuunauksista? :(

14. oldnick

oldnick Member

415
    0
    16

Jees, eli tosiaan en vitriiniin vaan ihan käyttöön joten ei tartte olla mint vaan pääasia että sisuskalut kunnossa ettei heti tartteis lähtee huoltoon sitä lähetellä.

Musta runko ois plussaa mut ei ihan välttämätön. Pienet tuunaukset ei haittaa :)

15. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Ne on ihan hyvät, mut joskus tos ku puhuin et vois M2 vaihtaa ni täs kunnos joutuis kuulemma melkein itte maksaan väliä =).

16. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Musta M2 maksaa "aika" paljon, joten sitä ei kannata tohon samaan hintahaarukkaan haaveilla. M4-P onkin kai halvin mitä mustana saa.

17. Jsaasta

Jsaasta Ylläpidon jäsen

1 714
    60
    48

Muistat laukoo sitä Leicaa päivittäin niin pysyy kunnossa, ei oo mikään Nikon jonka voi pitää vuoden hyllyssä ja lähtee kuvaamaan..

18. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

No eiköhän päivittäin laukominen oo kuitenkin vähän tarpeetonta :)

19. oldnick

oldnick Member

415
    0
    16

Täytyy myöntää että eika hiljanen on tarjonta tällä saralla...pitääkö se sittenkin taipua ulkomailta tilaileen, löytys es sopiva EU alueelta ettei kaukomailta tartte tilata ja maksella tulleja/alveja jne.

20. Niko

Niko Active Member

869
    118
    43

Ebay item  270439949540

Saattaa mennä halvallakin, kun huutis loppuu keskellä arkipäivää.