O: Joku diopterihässäkkä tms. jolla saan Horizon 202 runkoon tarkennusta pari metriä lähemmäksi. Yv, kiitos.
Vs: Horizon 202 lähilinssi Vatanen tais joskus kehua, että hoituu liimaamalla dymo-nauhaa tai jotain vastaavaa kuvaporttiin ja siten siirtämällä filmitasoa milli taaksepäin.
Vs: Horizon 202 lähilinssi Näinhän se toimii. Tarkennus tulee noin 1.5m päähän kun Dymoa laittaa kolme kerrosta. Tuon viimeisen rullan jälkeen oon ottanut yhden kerroksen pois jotta pääsis myös himmentämällä vähän kauemmas.
Vs: Horizon 202 lähilinssi Pitääpä tutkia mitä toi dymo-nauha on. Tota mun standardia mustaa muoviteippiä käytin ja sekin toimi, mutta teippi meinaa hieman irrota päädyistä.
Vs: Horizon 202 lähilinssi Siis, sitä muoviteippiä mitä nuo Dymo-nauhakirjoittimet syö... Label Printers & Makers, Labelling Machines | Staples® Ei siinäkään kamalan hyvä se teippi ole, mutta ei ole minulla irronnut.
Vs: Horizon 202 lähilinssi Teipin lisäksi se toinen tapa on kiikuttaa Horizonin suodin Teknofokukseen ja pyytää tekemään +0,5 diopterin lähilinssi. Tällä tarkennus menee tavoiteltuun 2 metriin (+1 = 1m, +2 = 0,5m jne). (karkeasti tarkennusetäisyys metreinä = 1/+d ) Minä päädyin aikanaan tähän ratkaisuun, mutta hinta on painunut unholaan. Laatikon pohjalla saattaa olla vielä joku vanha suodin aihioksi, mutta lähilinssi meni kameran mukana vuonna n. Voin kaivella, jos tarvetta, mutta en takaa, että löytyy.