Löytyykö jemmoista tällaisia Leitzin alkuperäislaseja, koko 6x9 cm? Omissa laseissa pieni mutta äärimmäisen ärsyttävä naarmu... Jos joltain löytyy kokonainen Focomat IIc:n negapidin ylimääräisenä, olen siitäkin kiinnostunut.
Vs: Leitz Focomat IIc:n negapitimen laseja Valitettavasti mullakaan ei ole ko. laseja tarjolla, mutta törmäsin tuollaiseen: Home Tuolta pitäisi saada.
Vs: Leitz Focomat IIc:n negapitimen laseja Kysyin aikaisemmin jo parillakin viestillä Teknofokuksesta. Kukaan ei edes viitsinyt vastata. EDIT: Huom! Kyseessä ei ollutkaan Teknofokus vaan Tannerhuollot. Sen sijaan Saksassa ollaan tehokkaita ja halutaan selvästi tehdä kauppoja. Parissa tunnissa tuli vastaus ja hinnasto. Lasit löytyvät hintaan 40 euroa ylälasista (antinewton) ja 40 euroa alalasista (tavallista lasia). Näköjään Kientzlestä saa muutenkin hienosti varaosia Leitzin suurennuskoneisiin. Nähtävästi mitä vaan; negapitimiä, laseja, linssejä, kelkkoja, lamppukammioita, multigrade-päitä... Ei tosin Leitzin alkuperäisosia, vaan omaa tuotantoa, mutta siis toimivia saksalaisia osia kuitenkin. Joten kiitos vielä vihjeestä, kto!
Vs: Leitz Focomat IIc:n negapitimen laseja Teknofokus on yhden hengen yritys. Hannu saattaa olla matkoilla tms. Minä olen yleensä saanut vastauksia muutaman tunnin kuluessa.
Vs: Leitz Focomat IIc:n negapitimen laseja Täytyi oikein tarkistaa meililokista, ja kävi ilme että kyseessä olikin Tannerhuollot. Tästä on muutama kuukausi aikaa. Teknofokus oli muistissa sen takia että tilasin sieltä hiljattain (AnselA:n ystävällisestä neuvosta) uuden linssin tosi vanhaan Agfan väripäähän. Teknofokus siis OK, hyvää ja ystävällistä palvelua. Onnistuivat tosiaan sen linssinkin järjestää, mikä kyllä on pieni ihme. Pahoittelut siitä että tuli täysin aihettomasti moitittua Teknofokusta. Hyvä että asia tuli esille. Olen jo niin monesta paikasta näitä linssejä ja laseja kysellyt että näissä sekoaa...