Heipparallaa, tällainen lasi olisi haun alla. Nyt jonkin aikaa M50/1,4:llä kuvattuani olen huomannut kaipaavani jotain hieman laajempaa digirungon kanssa, katukuvauksessa tämä kun tuppaa rajaamaan asiat hieman turhan tiukasti. Yksi 35/2 on jo tutkivan katseen alla, mutta myyjä ei ole jostain syystä vastannut viestittelyihini.. joten suuntasinpa katseeni tähän suuntaan. Tietystikin 28/2 voisi myös olla ihan mukava, mutta hintaakin saattaa olla hieman vähemmän-laajaa ystäväänsä enemmän. Ja jos oikein radikaaleiksi aletaan, niin olen aina valmiina myös 35/1,4-tarjouksille! Hmm.. nyt kun jaksoin ihan ilmoituksenkin tehdä, niin miksen lisäisi tähän myös pannaria, enkä nyt siis tarkoita mitään lens-in-a-cap -virityksiä (vaikkakin ihan mielenkiintoiselta vaikuttaakin) tai syötävää versiota, vaan ihan oikeata 40/2,8:aa. Eihän minulla, valokuvauksen opiskelijalla, näihin kaikkiin varaa ole, mutta jos jolta kulta näitä laseja löytyisi, voisin kovastikin harkita niitä. t: setä samuli Edit: Unohdinpas mainita että sillä ei sinänsä väliä onko objektiivi varustettu K-, M-, A- vai kenties jollain muulla kirjaimella, kaikki menee. Tietysti ämmät ois mukavan pieniä, sopis nykysiin kameroihin hyvin, mutta ei pidä nirsoilla liikaa..
En tiedä oletko tämän jo huomannut: Digicamera.net - Valokuvausfoorumi • katso viestiketjua - Pentax objektiivejä + kaukolaukaisin Siellä siis 2.8/35mm, joka olisi varmasti ollut valintani jos en olisi 2/35:ta löytänyt. Täällä jossain taannoin näistä Pentaxin laseista jotain kyselinkin. Käy vilkaisemassa jos et ole aiemmin huomannut, ehkä sieltä saa irti jotain uutta. Onnea metsästykseen.
Molemmat on tullut jo moneen kertaan katsottua läpi. Hinnaltaanhan tuo 35/2,8 olisi sopiva, mutta valovoimaltaan ei, aukon ero tekee jo ihmeitä, varsinkin kun suurin osa kuvauksistani tapahtuu hämärässä. Elikäs valovoima olisi etsinnän alla, jonkin verran on tullut kuvattua M28/2,8:lla, mutta todennut valovoiman suurimmaksi esteeksi jatkuvalle käytölle. tuo 50/1,4 on muuten lähestulkoon unelmalasi (tietysti jos ihan oikeasti unelmoidaan, on Leican 50/1 Noctilux siellä ykköspallilla), mutta kuvakulma ei vain osu aina parhaalla mahdollisella tavalla silmään, kun kuvia tiirailee jälkikäteen.