Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETAAN Pentax 35/2

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana Lotari, 9 Marraskuu 2005.

1. Lotari

Lotari Member

310
    0
    16
    Heipparallaa,
    tällainen lasi olisi haun alla. Nyt jonkin aikaa M50/1,4:llä kuvattuani olen huomannut kaipaavani jotain hieman laajempaa digirungon kanssa, katukuvauksessa tämä kun tuppaa rajaamaan asiat hieman turhan tiukasti. Yksi 35/2 on jo tutkivan katseen alla, mutta myyjä ei ole jostain syystä vastannut viestittelyihini.. joten suuntasinpa katseeni tähän suuntaan.

Tietystikin 28/2 voisi myös olla ihan mukava, mutta hintaakin saattaa olla hieman vähemmän-laajaa ystäväänsä enemmän. Ja jos oikein radikaaleiksi aletaan, niin olen aina valmiina myös 35/1,4-tarjouksille! Hmm.. nyt kun jaksoin ihan ilmoituksenkin tehdä, niin miksen lisäisi tähän myös pannaria, enkä nyt siis tarkoita mitään lens-in-a-cap -virityksiä (vaikkakin ihan mielenkiintoiselta vaikuttaakin) tai syötävää versiota, vaan ihan oikeata 40/2,8:aa.

Eihän minulla, valokuvauksen opiskelijalla, näihin kaikkiin varaa ole, mutta jos jolta kulta näitä laseja löytyisi, voisin kovastikin harkita niitä.

t: setä samuli

Edit: Unohdinpas mainita että sillä ei sinänsä väliä onko objektiivi varustettu K-, M-, A- vai kenties jollain muulla kirjaimella, kaikki menee. Tietysti ämmät ois mukavan pieniä, sopis nykysiin kameroihin hyvin, mutta ei pidä nirsoilla liikaa..

2. Boost

Boost

591
    0
    0
  3. Lotari

Lotari Member

310
    0
    16
    Molemmat on tullut jo moneen kertaan katsottua läpi. Hinnaltaanhan tuo 35/2,8 olisi sopiva, mutta valovoimaltaan ei, aukon ero tekee jo ihmeitä, varsinkin kun suurin osa kuvauksistani tapahtuu hämärässä. Elikäs valovoima olisi etsinnän alla, jonkin verran on tullut kuvattua M28/2,8:lla, mutta todennut valovoiman suurimmaksi esteeksi jatkuvalle käytölle. tuo 50/1,4 on muuten lähestulkoon unelmalasi (tietysti jos ihan oikeasti unelmoidaan, on Leican 50/1 Noctilux siellä ykköspallilla), mutta kuvakulma ei vain osu aina parhaalla mahdollisella tavalla silmään, kun kuvia tiirailee jälkikäteen.